Witaj Przybyszu

Wtorek, 19 Marzec, 2024 - 07:57

     
Witaj Przybyszu
Dołącz do nas!



Rejestracja jest darmowa i daje pełny dostęp do strony!

 Zarejestruj się
 Login:
Nazwa:


Hasło:


Zapamiętaj mnie

Odzyskaj hasło
Admini
Brak adminów online...
Orchia
Żaden online...
Śródziemie
Żaden online...
Użytkownicy:
Ostatnio zarejestrowany:Nowych dzisiaj:0
Ostatnio zarejestrowany:Nowych wczoraj:0
Ostatnio zarejestrowany:Wszystkich:4041
Ostatnio zarejestrowany:Ostatnio zarejestrowany:
Kathrynvaw
Użytkownicy:Online
Użytkownicy:Użytkownicy:0
Goście:Goście:1
Wszystkich:Wszystkich:1
Użytkownicy Online
Brak użytkowników online
 

Rasy:


Elf.

Elfy to rasa o bardzo starym rodowodzie i burzliwej przeszlosci.
Przed wiekami zamieszkiwaly lasy i glebokie puszcze, kryjac sie przed swymi przesladowcami w zbudowanych w koronach drzew miastach. Obecnie niewielka tylko czesc elfow mieszka w nieduzych lesnych osadach, gdzie rzadzac sie wlasnymi prawami pozostaja poza nawiasem spoleczenstwa.
Wiekszosc elfiej spolecznosci opuscila lasy i osiedlila sie na otwartych przestrzeniach, pozostajac jednak w bliskim kontakcie z natura. Elfie miasta zachwycaja swym niepowtarzalnym klimatem. Zamilowanie tej starozytnej rasy do piekna i sztuki odzwierciedla sie w kazdej dziedzinie ich zycia. Fantazyjne budowle, czy to palac czy zwykla razydencja, wykonane sa z kunsztem i starannoscia, rowna legendarnej dlugowiecznosci tej rasy.
Elfy sa rasa wyzsza od ludzi. Cechuje ich smukla budowa ciala, lekkosc i plynnosc ruchow oraz mila oku prezencja. Rysy twarzy sa bardzo regularne i delikatne, a najbardziej charakterystyczna cecha sa lekko szpiczaste uszy i duze, czesto skosne oczy. Elfy maja jedwabista skore, ktora moze przybierać kolory od brzoskwiniowego przez cielisty az do blekitnego. Mimo jej delikatnosci nie pozostaja na niej zadne blizny. Wlosy, najczesciej proste, moga miec rozna barwe, jednak przewazaja zlociste, czarne i granatowe.
Z kolei natury elfow nie potrafi zrozumieć nikt, kto nie zyl wsrod nich dosc dlugo. Z zewnatrz zimne i opanowane patrza na swiat z perspektywy wielowiekowej istoty jednak w glebi ich charakter ksztaltuje wrazliwosc na piekno i wciaz niezaspokojony glod wiedzy i przygod.
Do ulubionej broni elfow naleza miecze. Dlugie i smukle wykonane z kunsztem i dostosowane do specyficznego stylu walki i budowy ciala. Elfy doskonale walcza rowniez sztyletami, a takze wloczniami, ktore sa nieco dluzsze i o większym piorze niz ich ludzkie odpowiedniki. Nie lubuja się w pancerzach, klamstwem jednak będzie stwierdzenie, ze nie uzywaja ich wcale. Elfie zbroje sa bardzo lekkie i wydaja się delikatne, jednak zapewniaja doskonala ochronę. Największym zamilowaniem elfy darza kolczugi, w wyrobie ktorych doszly do perfekcji.
Swiat elfow wypelniony jest magia i moze dlatego kazdy elf posiada umiejetnosc czarowania. Jednak poziom jaki moze osiagnac jest zwiazany z tym jaka wybierze droge. Najwieksi magowie wywodza sie wlasnie z tej rasy. Nie tylko ku magii idzie zainteresowanie elfow. Niedoscignieni kupcy i zeglarze, znakomici podroznicy to najczesciej spotykane w tym spoleczenstwie profesje. Oczywiscie czesc elfow realizuje swoja sciezke poprzez sztuke tworzac dziela jakie wzbudzaja zachwyt i na zawsze pozostaja w pamieci widzow. Jako ze elfy, nigdy nie byly wojownicze niewielu z nich obralo sciezkę walki jaka wlasna. Ci , ktorzy jednak dokonali takiego wyboru, dzieki wrodzonej szybkosci i gracji, stali sie niedosciglymi szermierzami.

Krasnolud.
Jest to jedna z najbardziej znaczacych, w dziejach Orcusa ras. Spolecznosci krasnoludzkie sa z reguly zamkniete dla obcych, za to ich samych, podejmujacych sie szczególnie tak intratnych zajec jak najemna wojaczka czy kupiectwo, spotkac mozna niemal wszedzie. Wioski i miasta krasnoludzkie polozone sa zwykle w górach i na podgórzach, najczesciej w specjalnie do tego celu przebudowanych jaskiniach lub kopalniach. Slyna one z bogactwa, praktycznego urzadzenia i swietnej obronnosci. Krasnoludy to rasa niska, bardzo krepej budowy, o bardzo szerokich ramionach i krótkich, grubych konczynach z duzymi dlonmi i stopami. Glowa ich, troche wieksza od ludzkiej, odznacza sie gestymi, najczesciej kreconymi wlosami i mala lysinka na czubku. Geste brwi i bardzo wydatny nos nadaja ich obliczu wyraz srogosci lub naburmuszenia. Nic bardziej mylnego, gdyz krasnoludy sa zwykle pogodne i towarzyskie, jakkowiek bardzo czule na punkcie honoru, wlasnej wielkosci i zwyczajów. Krasnoludy sa z reguly bardzo zadbane, ubrane starannie i ze smakiem, przepasane kolorowym pasem. Wielu innym rasom wydaje sie, ze maja oni bzika na punkcie swych bród, które zwykle siegaja az do pasa i sa zaplatane w najrozmaitszy sposób, z reguly charakterystycznie dla reprezentowanego klanu. Szczególna cecha spolecznosci krasnoludzkich jest bardzo mala (zaledwie 10% populacji) liczba kobiet. Z tego tez powodu do malzenstwa uprawnieni sa tylko ci, którzy juz cos znacza lub na to zasluzyli. Tak wiec poszukiwanie bogactwa i slawy jest powodem, dla którego duza czesc ich populacji na dlugo opuszcza rodzinne strony. Mimo tak malej ilosci krasnoludów plci pieknej ich potomstwo jest dosc liczne. Jego wychowaniem zajmuja sie kobiety nie mogace juz miec dzieci. Dzieje sie tak, poniewaz nawet podstarzale wdowy, które jednak moga zajsc w ciaze ciesza sie, z braku laku, wielkim powodzeniem wsród meskiej czesci klanu. zwykle razem z pomoca wszelkiej masci krewnych, a wiec babc, ciotek Do ich specjalnych zdolnosci nalezy dobre oswajanie swego wzroku z ciemnoscia oraz wielka wytrzymalosci gruba skóra. Ulubione bronie stanowia od dawien dawna wszelkie topory oraz oskardy czy czekany. Jesli chodzi o zbroje stawiaja przede wszystkim na solidnosc ich wykonania, wyraznie preferujac zbroje metalowe(luskowe lub kolczugi). Wyróznikiem krasnoludów jest tez wyjatkowy pociag do bogactwa i wladzy oraz nie mniejszy do jadla i napitku. Slyna szczególnie z nieslychanie mocnego trunku, zwanego krasnoludzkim spirytusem.

Kmaran.
Przecietne Kmarany sa dosc wysokimi stworzeniami. Zdecydowanie wyzsze od przecietnego czlowieka, jednak nie za wysokie. Glowy kmaranów do zludzenia przypominaja kocie lby. Nie, nie przypominaja, Kmarany maja kocie glowy. Maja duze, lekko skosne oczy, ostre kly, oraz dosc duze trójkatne uszy. Zmysly Kmaranów, ze wzgledu na ich budowe fizyczna sa wyjatkowo czule i wyostrzone. Ten humanoidalny stwór to przyklad prawdziwego lowcy. Cialo ich ma postawe wyprostowana, jak u czlowieka, ale cale jest pokryte futrem. Zbite i doskonale wyksztalcone miesnie dodaja Kmaranom zwierzecego piekna i dostojnosci. Stopy ich sa równiez pokryte futrem. Dzieki temu moga sie zwinnie, niepostrzezenie i bezszelestnie skradac i ukrywac. Kmarany odziedziczyly równiez po swoich przodkach ostre, dlugie pazury, które moga chowac jak kazdy kot. Jest to naprawde smiertelna naturalna bron. Kmarany po swoich przodkach odziedziczyly równiez dlugie i ruchliwe ogony. Mimo zwierzecego wygladu jest to rasa inteligentna. Cechuje ja wrodzona przebieglosc i spryt, jako pozostalosc po kociej czesci ich osobowosci. Kmarany sa przewaznie - tak jak wszystkie koty - samotnikami. Ich ulubionym zajeciem jest polowanie i wedrówki. To typ podrózników i obiezyswiatów. Jednak zycie osiadle równiez nie jest im obce. Kmarany osiadle posiadaja klanowy system spoleczny. Najwazniejsza role w tym dziwnym spoleczenstwie pelni Klan Wojowników. Zajmuje sie on ochrona i wlasciwie rzadzi cala spolecznoscia Kmaranów. Inne klany sa mu podporzadkowane, jednak posiadaja pewna odrebnosc i autonomie.

Czlowiek
Ludzie zamieszkujacy centralna czesc swiata maja przewaznie sniada karnacje skóry i ciemne wlosy, jakkolwiek czesto zdarzaja sie wsród nich blondyni i rudzi. Mezczyzni zwykle nosza geste brody. Rasa ta nie wyróznia sie zbytnio ani cechami fizycznymi, ani specjalnie rozleglymi wplywami, moze wylaczajac swiatek przestepczy oraz scisle z nim zwiazane kupiectwo. Najszybciej rozwija sie cywilizacyjnie, odznacza sie wysoka plodnoscia, jest ciekawa nowosci i dosc odwazna. Ludzie najczesciej zyja w osiadlych spolecznosciach feudalnych z silnym rycerstwem, klerem, kupiectwem i bogatym chlopstwem lub prowadzi ruchomy tryb zycia zajmujac sie najemna wojaczka lub/i handlem. Wyrazne slady bytnosci ludzi uwazny wedrowiec dostrzeze takze w co wiekszych miastach. Konkuruja tam udanie z innymi rasami w obrocie towarami i rekodziele, nie majac sobie równych w zlodziejstwie i ulicznym bandytyzmie, w których to zawodach czasem ustepuja orkom lub pólorkom, znacznie czesciej jednak tworzac z tym rasami wspólne organizacje. Wychowanie dzieci zalezy od miejsca zamieszkania i od klasy spolecznej rodziców. W przypadku miejskiej biedoty, czy chlopstwa trudno w ogóle mówic o wychowaniu. Dzieci bardzo wczesnie zaczynaja swoje "dorosle" zycie i ze wzgledu na trudnosci z utrzymaniem, czesto zarabiaja na siebie same, czy to na ulicy, czy w polu. Dzieci mieszczan wychowuja sie razem w specjalnych szkolach uczac sie do swego przyszlego zycia. Wyjatkiem sa oczywiscie dzieci bogatszych mieszczan, które poosylane sa do szkól wraz z potomkami biedniejszej szlachty, niejednokrotnie spelniajac pokladane w nich ambicje rodziców na szybki awans spoleczny. Najbardziej zróznicowane jest wychowanie dzieci szlachty i nielicznej ludzkiej elity wladzy. Wszak cokolwiek zamarzy sobie ukochany syn bogatego szlachcica staje sie rzeczywistoscia. Moze wybierac miedzy wychowaniem u dalekich biedniejszych krewnych, ucieczka z domu w poszukiwaniu przygód, czy tez wyjazdem do bogatszego kuzyna, albo nawet na królewski dwór. Calkowita dowolnosc. Zdarza sie takze, ze droga potomka szlachetnego rodu staje sie przedmiotem skomplikowanych intryg. Kiedy wchodza w gre takie "wartosci" jak wladza i pieniadze, wyobraznia ludzka nie zna granic, a mlody szlachcic moze nawet wyladowac w rynsztoku z niewprawnie poderznietym gardlem. Ludzie nie posiadaja szczególnych preferencji rasowych jesli chodzi o wykorzystywane bronie czy zbroje. Wydaja sie wybierac, niezaleznie od zawodu, bron tania, latwo dostepna i jednoczesnie efektywna. Wyjatkiem jest rycerstwo, które z racji wykonywanego zawodu musi poslugiwac sie róznorakimi rodzajami broni, a ze zbroi wyraznie preferuje te "ciezsze".

Goblin
Gobliny naleza do ssaków o humanoidalnej postawie. Chodza najczesciej na lekko ugietych nogach, co upodabnia je do orków, aczkolwiek bardzo odróznia je od nich niski wzrost i masywnosc ciala, co z kolei upodabnia je z grubsza do krasnoludów. Ich krepe, ciemnej karnacji cialo pokryte jest szczeciniastymi, kreconymi, krótkimi wlosami, nie tworzacymi jednak futra. Twarz maja raczej ogragla, o wydatnych, jakby nabrzmialych policzkach i wargach, zza których wystaja dlugie zeby (szczególnie kly). Niektórzy przypuszczaja, ze gobliny to przodkowie niziolków, do czego jednak niziolki sie nie przyznaja i obrazaja sie za takie slowa. Calkiem mozliwe byloby, ze to wlasnie od nich powstali, ale w takim razie, dlaczego bogowie tylko czesc zamienili w te przesympatyczna rase, a czesc z nich pozostala pod postacia prymitywnych i zlosliwych stworów? Gobliny dziela sie na kilka podtypów zaleznie od zamieszkiwanego terytorium. Grupy te róznia sie miedzy soba glównie sposobem zycia, nie zas wygladem. Mozna wyróznic trzy glówne podrasy goblinów: Nizinne, Lesne i Wzgórzowe(tez Górskie). Niezaleznie od reprezentowanego typu gobliny zyja zwykle w licznych spolecznosciach, struktura przypominajacych wioski. Ich mezczyzni odznaczaja sie ogromna ruchliwoscia i agresywnoscia. Rodziny goblinów sa nadzwyczaj liczne, tym bardziej, ze panujacy wsród nich system haremowy umozliwia samicom wspólna opieke nad dziecmi. Niezonaci mezczyzni najczesciej zbieraja sie w bandy (w stronach cywilizowanych tworza oddzialy wojskowe), które poza wojaczka maja za zadanie zapewnienie zywnosci reszcie spolecznosci. Najczesciej wladze wsród nich dzierzy najsilniejszy i najbogatszy goblin, którego doradcami jest rada starszych i szaman. Sa takze sklonni poddawac sie wladzy istot silniejszych, np. orków, ogrów, gigantów czy nawet smoków. Gobliny bardzo rzadko podejmuja otwarta walke - praktycznie czynia to tylko podczas obrony swoich siedzib. Ich ulubionym systemem walki sa zasadzki (szczególnie nocne) i walka podjazdowa. Ich ulubione bronie to wszelkiego rodzaju topory oraz dzidy, których potrafia uzywac dosiadajac przy tym wierzchowców zaleznych od miejsca zamieszkania. I tak gobliny nizinne tworza jazde na wargach tzw. "czambuly", lesne wybieraja do tego celu wilki, dziki lub gigantyczne pajaki, natomiast niewiele wiadomo o "kawalerii" wzgórzowych. Po prostu nie przezyl nikt kto

Niziolek
Niziolki, czasem zwane hobbitami to lud spokojny, poswiecajacy sie glównie uprawie roli. Nie wyksztalcili nigdy wlasnego panstwa, ani wlasnych formacji wojskowych, za to bez szemrania podporzadkowuja sie, oczywiscie w granicach rozsadku, silniejszym rasom. Najczesciej zamieszkuja wzgórza, gdzie system ich podziemnych nor-chatek tworzy cale wioski lub male miasteczka. Ulubionym ich zajeciem, poza leniuchowaniem i jedzeniem, jest uprawa chmielu, tytoniu i zbieranie soczystych lisci agawy. Wiekszosc plonów sprzedaja rasom, które nie posiadaja wlasnych pól uprawnych, np. krasnoludom czy reptilionom, zyskujac przy tym ich militarna protekcje. Niziolki z grubsza przypominaja karlowatych ludzi, albo niewyrosniete gnomy lub krasnoludy. Wyrózniaja sie jednak prawidlowymi proporcjami ciala oraz gestym, kreconym owlosieniem, czesto porastajacym tez wierzchy dloni i stopy. Ciekawa ich cecha sa duze, gleboko osadzone pod gestymi brwiami oczy oraz nieco odstajace, ostro zakonczone, male uszka. Uchodza za bardzo spokojna spolecznosc i zwykle unikaja mieszania sie na wieksza skale w sprawy innych ras. Jesli jednak to robia, widac, ze sa bardzo ciekawscy i dzieki swej wrodzonej, niebywale duzej zrecznosci, niezwykle wszedobylscy. Zachowanie mlodych hobbitów jest kwintesencja calej hobbitosci. Dzieci kreca sie doslownie wszedzie, gdzie dzieje sie cos ciekawego, czesto pakujac sie w nie lada klopoty. O zadnym wychowaniu nie moze byc mowy, mozna wrecz przyjac, ze to hobbiciatka wychowuja doroslych. Oni to przypominaja sobie co robili w mlodosci lub co zawsze chcieli zrobic, ale nie starczylo im odwagi. Czesto male hobbity wpadaja na tak absurdalne pomysly, ze zaden inny przedstawiciel ich rasy nawet nie pomyslalby o czyms takim. Pomysly te czasem nawet przewyzszaja skomplikowaniem wynalazki gnomów. Cóz z tego skoro malym hobbitom brak zaciecia i zdolnosci, aby wprowadzic je w zycie i nie podzieliwszy sie takim pomyslem z kims bardziej do tego odpowiednim, wnet o wszystkim zapominaja, zajmujac sie czyms bardziej odpowiednim dla niziolka jak jedzenie czy spanie. Ze wzgledu na niebywala wrecz zwinnosc, rasa ta nie lubi ciezkich i zanadto krepujacych ruchy pancerzy, jako bron preferujac wszelkiego rodzaju noze czy sztylety. NIziolki nie imponuja rozmiarami, ani sila, co moze uspic czujnosc ich przeciwników. Na ich zgube. W walce koncetruja sie wlasnie na wykorzystaniu swego malego rozmiaru oraz zrecznosci. Rekordy popularnosci bije wsród dzieci pewna, opowiadana przez wedrownych bajarzy, legenda . Legenda o hobbitce, która dzieki swemu zaangazowaniu i hartowi ducha dawala rade przeciwnikom dwa razy wiekszym i cztery razy ciezszym od siebie...

Ork
   Orki dziela sie na dwa rodzaje: orki typowe i wyniosle.
Orki typowe
Orki naleza do ssaków o humanoidalnej postawie. Ich troche krótsze od ludzkich rece zakonczone sa duzymi, silnymi dlonmi. Chodza na lekko ugietych nogach, czesto sie garbiac. Ich krepe, ciemnej karnacji cialo pokryte jest rzadkimi, szczeciniastymi wlosami. Rzadko nosza zarost, a jesli nawet, to raczej niezbyt obfity. Maja gleboko osadzone i lekko skosne oczy oraz szerokie, mocno zadarte nosy. Pod duzymi, nabrzmialymi wargami kryja sie dlugie zeby ze szczególnie wystajacymi klami. Orki zyja najczesciej w bardzo licznych spolecznosciach. Ich mezczyzni odznaczaja sie ogromna ruchliwoscia i agresywnoscia, mimo to rasa ta nalezy do cywilizowanych. Rodziny orków sa nadzwyczaj liczne, szczególnie, ze panujacy u nich system haremowy umozliwia samicom wspólna opieke nad dziecmi. Niezonaci orkowie najczesciej zbieraja sie w liczne bandy (w rejonach duzego zageszczenia tworza armie), które poza wojaczka maja za zadanie zapewnic wyzywienie reszcie spolecznosci. Najczesciej wladze w sród nich dzierzy najsilniejszy i najbogatszy ork, którego doradcami jest rada starszych. Orki, przed wiekami zamieszkujace licznie wystepujace na Orkusie jaskinie, obecnie wystepuja najczesciej na wszelkich niezalesionych i niezagoracych obszarach. Na terenach cywilizowanych tworza potezne panstwa podlegle wladzy orków wynioslych (Uruk-hai). Do ich ulubionych broni naleza wszelkiego rodzaju szable i maczety, a jako zbroje wybieraja najczesciej zbroje skórzane lub z metalowymi dodatkami.
Uruk-hai
Uruk-hai, czyli orki wyniosle róznia sie od innych orków wielkoscia i masywnoscia ciala, a takze swym nienaturalnym pochodzeniem, bowiem ich rasa powstala sztucznie. Wygladem najczesciej przypominaja swych mniejszych pobratynców (tak samo maja ciemnej karnacji cialo, podobne twarze i takze chodza na lekko ugietych w kolanach nogach). Cecha wyrózniajaca ich jest sztywna, twarda (choc elastyczna) skóra. Po dluzszym przygladaniu sie jej widac, jednakze, ze jest zywa, a pod nia zachodzi bardzo intensywny metabolizm. Uruk-hai uwielbiaja sprawowac wladze, nie gardza jednak przy tym rzemioslem wojennym. Potrafia byc takze gorliwymi wyznawcami swego boga Katana(Kartana). Wlasnie dzieki niemu w pradawnych zapomnianych juz czasach ich rasa zyskala "nadludzka" ceche, dzieki której Uruk-haie zamieszkujace Orchie wyrózniaja sie potezna sylwetka i ... czesciowa regenracja ciala. Wlasnie dzieki tej ostatniej zdolnosci, duzej plodnosci i zaborczosci udalo im sie podporzadkowac i "ucywilizowac" duza czesc pólkuli zachodniej. Dzisiejsze orki wyniosle to typowa szlachta. Posiadaja liczne majatki ziemskie, które oddaja w dzierzawe innym rasom. uzyskane pieniaddze przeznaczaja na prowadzenie dosc kosztownego, jednak nie hulaszczego trybu zycia. Mimo, ze niektórzy to prawdziwi fanatycy Katana, uruki sa bardzo tolerancyjne dla innych wyznan. Sa bardzo zdyscyplinowani i stosunkowo malo wymagajacy, jesli chodzi o warunki bytu. Duza role odgrywaja dla nich silne wiezy krwi, dlatego tez nigdy nie odmówia pomocy swemu pobratymcy i nigdy nie zwiaza sie z obcymi przeciw wlasnej rasie. Ich mezczyzni odznaczaja sie ogromna pogarda dla innych ras i agresywnoscia. Uruk-hai zyja najczesciej w duzych, miejskich spolecznosciach. Rodziny zakladaja dosc rzadko i to raczej dopiero w dosc póznym wieku. Ze wzgledu na zwyczaj opiekowania sie kobietami i dziecmi zmarlych towarzyszy, dosyc popularny jest u nich system haremowy. W takim jednak wypadku, pierwsza zona dzierzy bezwzgledna wladze w domu. Dorosli Uruk-hai najczesciej tworza bardzo zdyscyplinowane oddzialy gwardii. Ich zadaniem jest obrona strategicznych miejsc, pomoc militarna w wypadku zagrozenia poddanych, sadownictwo i zbieranie wszelkich podatków od slabszych ras. Podatki zbierane sa najczesciej w postaci zywnosci lub wyrobów rzemieslniczych. Ich prawo przewiduje znaczne ulgi podatkowe dla poddanych, znajdujacych sie chwilowo w niekorzystnej sytuacji materialnej, jak równiez dla dopiero rozpoczynajacych jakas dzialalnosc. Zamieszkuja wiekszosc miast na podleglych sobie terenach, aczkolwiek rzadko stanowia wiekszy procent ich mieszkanców. Czesto ich oddzialy lub armie naleza do elitarnej obsady twierdz i innych warowni (a nawet bogatszych wiosek). Od niepamietnych czasów wladze wsród nich sprawuje niezmiernie liczna rodzina Katanów. Ich bogactwo, polityczne powiazania, dostep do wszelkich szkolen, a czesto i pólboskie cechy sprawiaja, ze niekiedy wystarczy samo ich imie, by wywolac strach we wrogach. Ich ulubione bronie to pieknie wykonane i morderczo ostre szable. Jesli chodzi o zbroje to preferuja, wykonane we wlasnych warsztatach, odznaczajace sie szczegolna lekkoscia i zarazem wytrzymaloscia, ciezkie kirysy.

Reptilion
   Reptilioni to najstarsza, a niegdys najpotezniejsza rasa na Orchii. Dawniej wladajaca prawie calym Archipelagiem Centralnym, podupadla na skutek wojen z Katanem. Reptillion niekiedy nazywany blednie czlowiekiem-jaszczurem jest gadem, jaszczurem typowo dwunoznym, o calkowicie wyprostowanej postawie ciala. Jego ksztalty z wyjatkiem pólmetrowego, niezbyt grubego ogona i twarzy sa jednak tak humanoidalne, ze ubrany w zbroje z daleka jest niemal nieodróznialny od czlowieka. Jego cialo z muskulatury przypomina silnie umiesnionego mezczyzne, jednakze skóra pokryta jest twardymi, elastycznymi, kilkucentymetrowymi luskami zwykle o zabarwieniu oliwkowo-zlocistym. Konczyny sa ksztaltem podobne do ludzkich, chociaz z reguly koncza je kilkucentymetrowe pazury. Glowa reptillionów umieszczona jest na odrobine dluzszej od ludzkiej szyi i w wiekszosci pokryta rogowymi tarczkami, które w dotyku sa równie miekkie jak skóra czlowieka. Ksztalt twarzy nie odbiega bardzo od ludzkiego, ale widac wyraznie troche dluzsza dolna czesc, gdzie znajduja sie bardzo male, jak na gada, szczeki. Posrodku widnieje cos na ksztalt nosa, z dwoma okraglymi otworami nosowymi. Po bokach glowy zamiast uszu zewnetrznych widnieja blony o analogicznej funkcji. Wyraz "twarzy" reptillionów jest raczej powazny i dystyngowany, chociaz maja duze poczucie humoru i czesto sie smieja. Ich glos sklada sie z wielu elementów syczacych i dosyc latwo wydaja gwizdy, dzieki czemu rasa ta znana jest z czeste go pogwizdywania jakichs melodii. Cecha charakterystyczna tej rasy, jest to, ze sa zyworodne i stalocieplne, a wiec niezalezne od temperatury otoczenia. Reptilioni do dzisiejszego dnia kochaja kamien i prostote. Jak glosza antyczne tablice, narodzili sie z zastyglej lawy i kamienia. Legendy mówia, ze w dawnych czasach, gdy wszystkie rasy zamieszkujace Orchie zbudzily sie ze snu, aby podbijac swiat, wzrok reptilionów zaraz po przebudzeniu padl na stos kamieni. Jak pokazaly stulecia, reptilioni pokochli ten budulec i przeksztalcili go pózniej w symbol swej potegi i mocy. Do dzisiaj mieszkaja albo w naturalnych jaskiniach, albo tez w wielkich, poteznie ufortyfikowanych miastach, w calosci zbudowanych z kamienia. Miasta takie budowane byly wedlug jednego schematu. W samym srodku znajdowala sie zawsze cytadela, dawniej siedziba reptilinskiej arystokracji, obecnie katanskiego namiestnika. Podgrodzie podzielone bylo zwykle na cztery, odgrodzone od siebie poteznymi murami dzielnice. Spoleczenstwo reptilionów dzielilo sie niegdys na piec klas: arystokracje, wojowników(rycerzy), kupców, rzemieslników i plebs, czyli mieszkanców nie posiadajacych stalego zajecia. Kazda z nich zamieszkiwala jedna czesc miasta i wystawiala odpowiednio liczne oddzialy do jego obrony. Obecnie podzialy te znacznie sie zatarly, zwlaszcza ze po wojnach z Katanem zginela prawie cala reptilionska elita wladzy. Mimo to w obecnie istniejacych miastach, mi.n w Gascie nadal mozna wyraznie wyodrebnic cztery dzielnice. Szczególnie latwo rozpoznawalna jest ta zamieszkiwana niegdys przez wojowników. Pozostaly po niej jedynie ruiny, w czelusciach których czaja sie tajemnicze cienie. Poza metropoliami, rasa ta zamieszkuje nieliczne, ufortyfikowane wioski, które sa podporzadkowane administracyjne wladzom miast. Reptillioni wiele uwagi poswiecaja bardzo starannemu wychowaniu dzieci. Powoduje to, ze w momencie osiagniecia pelnoletnosci ich charakter zostaje uksztaltowany jako praworzadny i nie zly. Niezbyt liczne potomstwo wychowuje sie wspolnie, uwzgledniwszy urodzenie. Znaczy to, ze dziecko pochodzace np. z rodziny rzemieslniczej wychowuje sie wraz z innymi pochodzacymi z tych rodzin. Ogranicza mu to nieco pózniejszy wybór zawodu, jako ze juz od najmlodszych lat przyuczane jest do wykonywania tego, który obowiazuje w rodzinie. Istnieja jednak dwa wyjatki. Po pierwsze potomek moze zechciec glosic Wiare, czyli przywdziac szaty kaplanskie lub dolaczyc do zdziesiatkowanej przed laty kasty wojowniczej, która z otwartymi ramionami wita kazdego nowego czlonka, bez drobiazgowego zapoznania sie z jego drzewem genealogicznym. Czlonków tej rasy wyróznia, odziedziczona po gadzich przodkach, niezwykle wysoka wytrzymalosc oraz zdolnosci regeneracyjne. Niegdys bardzo wojowniczy, posluguja sie przede wszystkim mlotami. Moga równiez walczyc przy pomocy wlasnych pazurów, co czynia dosc rzadko - poslugiwanie sie tak plebejska bronia jest bowiem w zlym guscie.

Gnom
Gnomy zyja praktycznie wszedzie i to raczej w wiekszych, zasiedzialych rodzinach. Od poczatku znanej historii naród ten nigdy nie stworzyl wlasnego panstwa, zadowalajac sie wykorzystywaniem swych ogromnych mozliwosci intelektualnych do umocnienia swojej pozycji w strukturach panstwowych tworzonych przez inne rasy. Gnomy z daleka przypominaja krasnoludy, chociaz nie maja tak szerokich ramion, a ich ciala sa bardziej proporcjonalne. Ponadto ich nosy sa mniejsze niz u ich krasnoludzkich pobratymców i ostro zakonczone. Ich kobiety uchodza za bardzo zmyslowe i ponetne, co niekiedy przysparza wielu problemów. Mezczyzni z reguly nie maja wiele wlosów na glowie, nie nosza tez obwitego zarostu. Nade wszystko lubia smacznie i duzo zjesc. Gnomy wyrózniaja sie swym humorem i znajomoscia zabaw oraz nader czesto popadaja w klopoty ze wzgledu na, nieczesto glupie, kawaly. Jako malo wojowniczy naród sa chetnie przez wszystkich widziani. Dzieci gnomów dosyc wczesnie wykazuja wzmozona aktywnosc, czy to umyslowa, czy fizyczna. Lenistwo jest z nich wykorzeniane w pierwszej kolejnosci, jako ze pozycja kulturowa tej spolecznosci wymaga, aby kazdy jej czlonek pracowal na miare swoich mozliwosci. Mlode gnomy zatrudniane sa zatem dosc wczesnie jako czeladnicy w zakladach rzemieslniczych ich krewnych lub znajomych rodziny, gdzie stawia sie przede wszystkim na prace i wykonywanie polecen, sporadycznie zas kreatywne myslenie. W zakladach tych uczone sa dyscypliny z pomoca wielu wynalazków takich jak trzonek od kilofa, czy bajka o leniwym gnomie, któremu mózg wyplynal uszami i odpadly rece, bo natura uznala, ze nie sa mu potrzebne, tak rzadko ich uzywal. Czlonkowie tej rasy nie lubia nosic zbroi, jesli nie ma ku temu oczywistej potrzeby, nawet wtedy preferujac zbroje 'udoskonalone' przez siebie. Jako broni uzywaja tego co maja pod reka, czyli mlotków, kilofów czy czekanów, nie gardzac takze popularnymi sztyletami czy mieczami. Raz na kilka lat trafia sie takze wynalazek, który swemu pomyslodawcy moze posluzyc za wyjatkowo efektywna bron.

 
 
Discord
OSTATNIE POSTY
wyświetl PostaNowosci na Warlocku(113)
  Gruushka
 dnia 16. Paź o godz. 13:00
wyświetl PostaNowosci na Warlocku(113)
  kisc_lawendy
 dnia 23. Paź o godz. 23:23
wyświetl PostaNowosci na Warlocku(113)
  Ingwar
 dnia 07. Sty o godz. 16:42
wyświetl PostaNowosci na Warlocku(113)
  Garagoth
 dnia 04. Lut o godz. 19:51
wyświetl PostaGildie - balans(22)
  Ingwar
 dnia 16. Sty o godz. 23:19

[Wejdź na Forum]

Skrypty Warlocka / Mudlet

  • Używam, są dobre.
  • Używałem, ale przestałem/am, nie odpowiadają mi
  • Nie, jeszcze nie sprawdzałem/am, zrobie to kiedyś
  • Nie i nie zamierzam, mam swoje

[ Wyniki | Ankiety ]

Głosów: 15
Komentarzy: 0

 
www.krysztalyczasu.pl
krysztalyczasu.prv.pl
 
       

  Oficjalna strona polskiego LpMuda opartego o Krysztaly Czasu oraz o Śródziemie J.R.R. Tolkiena.