Autor |
Wiadomość |
Garagoth
|
|
Temat postu: Klient oficjalny Warlocka
Wysłany: 10 Maj, 2013 - 14:52
|
|
Mag Warlocka

Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 184
Skąd: Orchia
|
|
Witam,
Robiłem jakieś tam prace żeby klienta dla Warlocka fajnego napisać.
Wybór mój padł na Mudlet'a (http://www.mudlet.org, wersja 2.1 przynajmniej).
Klient trochę toporny momentami, ale ma najwięcej możliwości spośród tych które oglądałem (i są bezpłatne).
Po stworzeniu profilu do Warlocka należy koniecznie zaznaczyć w opcjach "Enable GMCP" i zrestartować klienta. To ważne!
Po ponownym połączeniu z Warlockiem powinny zainstalować się samoistnie skrypty które napisałem, należy niestety ponownie zrestartować klienta po tym.
Skrypty są bardzo początkujące i pełne błędów, ale może komuś się spodoba i zacznie rozwijać razem ze mną.
Na start dostępna jest komenda /help
Mape która się tworzy sama w miarę zwiedzania świata można oczywiście edytować (czasami trzeba niestety), przesuwać, przybliżać i oddalać oraz dodawać komentarze.
Przykładowy zrzut ekranu mudleta wyglada tak.
Zapraszam do komentowania, pisania patchy, rozbudowy funkcjonalności...
Pozdrawiam,
Garagoth. |
_________________ Marudze, z przyzwyczajenia. Ale tak przyjaznie... zazwyczaj.
Ostatnio zmieniony przez Garagoth dnia 16 Wrz, 2014 - 19:15, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
 |
Amar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 10 Maj, 2013 - 18:59
|
|
Skryba
Dołączył: 15 Lis, 2008
Posty: 57
|
|
Witam,
Jestem jeszcze w fazie oszołomienia tym kodem ale już widzę, że wszystko jest na bardzo dobrej drodze :]
Bardzo podoba mi się mapper i okienka z kondycjami. Kod jest przejrzysty.
Myślę, że drobne ulepszenia będą się pojawiać.
Dziękuję za trud i czas jaki poświęciłeś na ten kod.
Amar |
_________________ PS3, Lua, MUD.
|
|
|
|
 |
krupek
|
|
Temat postu: Klient oficjalny Warlocka
Wysłany: 13 Maj, 2013 - 14:24
|
|
Uczeń - Powieściopisarz

Dołączył: 06 Paź, 2004
Posty: 49
Skąd: KSC
|
|
Fajne. Tylko szkoda, że po Debianem sie lekko wysypuje.
Pozdrawiam
Kruppek |
_________________ Be Kind, Control Your Temper And Most Of All Don't Abuse POWER.
|
|
|
|
 |
Garagoth
|
|
Temat postu:
Wysłany: 13 Maj, 2013 - 14:38
|
|
Mag Warlocka

Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 184
Skąd: Orchia
|
|
Mudlet jest miejscami trochę toporny, ale wersja 2.1 (upewnij się którą masz, Debian ma tendencję do posiadania starawych rzeczy...) mi działa całkiem nieźle, zarówno pod Ubuntu jak i pod Arch Linux'em.
G.
P.S.
Zmniejsz proszę sygnaturkę bo bydlacka jest... |
_________________ Marudze, z przyzwyczajenia. Ale tak przyjaznie... zazwyczaj.
|
|
|
|
 |
Amar
|
|
Temat postu: Fedora 17
Wysłany: 13 Maj, 2013 - 17:26
|
|
Skryba
Dołączył: 15 Lis, 2008
Posty: 57
|
|
Mi pod Fedorą 17 (Beefy Miracle) też działa bardzo dobrze, jak dotąd udało mi się wyłączyć "awaryjnie" całego klienta tylko raz i to przez moje grzebanie w kodzie.
Zmieniłbym tą część podczas walki z pojawiającymi się okienkami z kondycją wrogów. Jeśli na lokacji atakuje mnie kilka mobków to jedno okienko przykrywa drugie i nie zawsze ten mob, którego ja biję jest w okienku na wierzchu. Zamysł bardzo dobry - oszczędza miejsce ale dobrze byłoby mieć jakiś skrypt do przesuwania okienek lub jakiś inny do ich rozmieszczania podczas walki automatycznie obok siebie.
Jedno głupie pytanko - ta literka "C" pod "W" w oddzielnym okienku czatu - co ona reprezentuje?
--------------
edit:
Odwrotnie - chodziło mi o literę 'W' pod literą 'C' a nie na odwrót. |
_________________ PS3, Lua, MUD.
|
|
|
|
 |
Garagoth
|
|
Temat postu:
Wysłany: 13 Maj, 2013 - 20:09
|
|
Mag Warlocka

Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 184
Skąd: Orchia
|
|
Pod zakładką 'W' jest drugie okienko w którym pojawiają się rozmowy z wizami - czyli wezwij i odpowiedz oraz przekazy od czarodziei.
Pozycjonowanie okienek z kondycją jest delikatnie mówiąc słabe i zdaję sobie z tego sprawę... nie wiem jak to lepiej (koncepcyjnie) rozmieścić. Pomijam fakt że czasami jakoś źle zaczyna się rozmieszczać, jest w dodatku błąd w Mudlecie związany z tym (przeze mnie zgłoszony tak btw...)
Główny problem z GUI jest taki że raz stworzonego elementu GUI nie da się usunąć. Można jedynie ukryć... Pracują nad tym
G. |
_________________ Marudze, z przyzwyczajenia. Ale tak przyjaznie... zazwyczaj.
|
|
|
|
 |
Amar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 26 Maj, 2013 - 16:59
|
|
Skryba
Dołączył: 15 Lis, 2008
Posty: 57
|
|
Zauważyłem zmiany pod względem rozmieszczania okienek z kondycjami wrogów i członków drużyny, idzie to w bardzo dobrą stronę, początkowo coś się kasztaniło ale później było już ok (prawdopodobnie podziałało włączenie programu jeszcze raz).
Czy skrypt wyświetlający na przykład zawartość ciał wrogów, skrzyń, plecaków, pojemników dałoby się zaimplementować? Mam prototyp, którego używam i chętnie się podzielę tylko, że znając życie trzeba by go tak przerobić żeby takie wyświetlanie było opcjonalne ze względu na to, że nie każdy może chcieć widzieć swój ekwipunek w formie listy numerowanej. |
_________________ PS3, Lua, MUD.
|
|
|
|
 |
Khorgim
|
|
Temat postu:
Wysłany: 27 Maj, 2013 - 11:14
|
|
Skryba

Dołączył: 04 Mar, 2007
Posty: 57
Skąd: Głogów
|
|
Jestem pod wrażeniem! Bardzo dobra robota
Tak z ciekawości: są pobierane jakieś statystyki od użytkowników tych skryptów dla autora? Może za jakiś czas mógłbyś się nimi podzielić jak np. ilość przebytych lokacji, ilość zabitych mobów  |
|
|
|
|
 |
Garagoth
|
|
Temat postu:
Wysłany: 27 Maj, 2013 - 14:49
|
|
Mag Warlocka

Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 184
Skąd: Orchia
|
|
Amar: może się naprawiło dlatego że poprawiłem błąd w skryptach i dostałeś nową wersję...
Co do skryptów modyfikujących drastycznie tekst wysyłany przez Warlocka: wolałbym unikać takich modyfikacji, bardziej szedłbym w stronę ulepszeń formatu wyświetlania na mudzie (typu sortowanie przedmiotów po typie na liście zawartości danego kontenera). Ale nie mówię definitywnie nie.
Khorgim: Skrypty nie zbierają żadnych danych i niczego nie zapisują. Mam jedynie ilość pobrań konfiguracji, inwigilacja nie jest moim celem.
G. |
_________________ Marudze, z przyzwyczajenia. Ale tak przyjaznie... zazwyczaj.
|
|
|
|
 |
Khorgim
|
|
Temat postu:
Wysłany: 29 Maj, 2013 - 12:19
|
|
Skryba

Dołączył: 04 Mar, 2007
Posty: 57
Skąd: Głogów
|
|
Jest pewien bug przy pokazywaniu zmęczenia w okienku postaci. Przy całkowicie wycieńczonym pokazuje mi, że jest [1/10] i trochę mnie to myli czasami. Da radę ustawić, że byłoby [0/9] ?
I przy okazji. Starałem się coś wykombinować, ale niestety nie udało mi się. Ktoś może mi podpowiedzieć jak napisać zmienną? Mam tu na myśli alias, który mi zmienia zmienna w ten sposób:
Pod F1 mam "weź młot z plecaka ; dobądź go"
Chciałbym napisać alias, który będzie mi zmieniał broń z "młot" na "topór" w keyu F1 typu:
ustaw topór
ustaw młot
I pod F1 zmienia się z topór na młot i odwrotnie.
Albo jakiś malutki tutorial w naszym ojczystym języku jakby ktoś miał..
edit:
I ucina lekko lewa część róży wiatrów. |
|
|
|
|
 |
Amar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 30 Maj, 2013 - 01:23
|
|
Skryba
Dołączył: 15 Lis, 2008
Posty: 57
|
|
Hmm podałeś trochę mało danych ale mam pewne rozwiązanie dla ciebie.
http://postimg.org/image/56in7qao7/
http://postimg.org/image/b2oc90hwt/
Prawdopodobnie to zadziała dobrze ale jest nieco późno i mój mózg nie działa tak jakbym chciał ;]
W razie pytań - jestem do dyspozycji.
Wszystkiego co jest za podwójnym znakiem minusa (--) nie trzeba umieszczać w swoich skryptach ponieważ jest to mój jakby komentarz. |
_________________ PS3, Lua, MUD.
|
|
|
|
 |
Khorgim
|
|
Temat postu:
Wysłany: 30 Maj, 2013 - 10:33
|
|
Skryba

Dołączył: 04 Mar, 2007
Posty: 57
Skąd: Głogów
|
|
Działa świetnie, dzięki  |
|
|
|
|
 |
Kungar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 30 Maj, 2013 - 13:44
|
|
Chochlik
Dołączył: 13 Lut, 2007
Posty: 134
|
|
Klient pierwsza klasa. Ma mapper, rzecz na warlocku niezbędną. Gorzej, że skryptowania nie potrafię ogarnąć.
Jak napisać coś takiego żeby zamiennie brało i dobywało broni z sakwy lub plecaka i chowało ją z powrotem?
Albo najprostsze makro na zbieranie ziół i chowanie ich do słoika?
Będę miał przykłady to już sobie powinienem poradzić. |
|
|
|
|
 |
Amar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 30 Maj, 2013 - 19:48
|
|
Skryba
Dołączył: 15 Lis, 2008
Posty: 57
|
|
@ Kungar:
Znów trochę mało precyzyjna prośba, bo niby można to było zrobić w dużo bardziej elegancki sposób ale i tak działa.
Mam nadzieję, że rozumiesz mniej więcej zasadę na jakiej się oparłem i zmodyfikujesz do swoich wymagań - czyli np. dodasz taką funkcjonalność, że gdy miecz czy jaka tam broń będzie w ekwipunku zamiast w plecaku to też będziesz jej mógł dobyć :]
http://postimg.org/image/nv4yo1bi5/
No i link z poprzedniego mojego posta:
http://postimg.org/image/56in7qao7/
A tak przy okazji - Lua jest dość prostym językiem programowania (nie mylić z prostackim czy za mało funkcjonalnym, żeby się nim zajmować). Jestem przekonany, że z angielskojęzycznych 'tutków' można się wieeele nauczyć, no i po polsku pewnie też się coś znajdzie.
Co do zbierania ziół - mam dylemat czy udostępnić mój skrypt :] A zrobienie najprostszego przycisku to raptem wpisanie czegoś takiego
send("szukaj ziol")
i zrobienie triggera z takiem regexpem:
^Znajdujesz (.*).$
i w okienku gdzie piszę się kod coś takiego:
send("otworz sloik")
send("wloz ziola do sloika")
send("zamknij sloik")
Czy jakoś tak. |
_________________ PS3, Lua, MUD.
|
|
|
|
 |
Kungar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 31 Maj, 2013 - 18:39
|
|
Chochlik
Dołączył: 13 Lut, 2007
Posty: 134
|
|
Dzięki Amar, już sam trochę to rozkminiłem. Zdecydowanie grywalny klient. Dobra robota Garagoth. |
|
|
|
|
 |
|