Autor |
Wiadomość |
Tens
|
|
Temat postu: MUD bez PK.
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 01:33
|
|
Skryba
Dołączył: 28 Kwi, 2004
Posty: 63
Skąd: Riddermarchia
|
|
Zakladam nowy temat, poniewaz uwazam, ze sprawa ta wymaga szerszej dyskusji.
Zrodzil sie bowiem pomysl (ktory kilku osobom juz sie spodobal) aby na pewien czas (blizej nieokreslony) wylaczyc na Warlocku mozliwosc zabijania graczy przez graczy. Zamiast tego pokonana osoba bylaby ogluszana w sposob jaki dzis rowniez jest dostepny. Nie tracilaby expa za ktorym tyle czasu biegamy grajac w mudy, a zwyciezca nie odchodzilby z pustymi rekami, bo moglby wziac wszystko co ogluszony przy sobie ma.
Po co to wszytko?
Po to aby ludzie sie nie zniechecali do gry po zgonie z reki kolegi z druzyny przeciwnej. W Srodziemiu szybko rozwijaja sie antagoniczne gildie na ktorych wojna jest wymuszona rpgowo. Zablokowanie PK umozliwiloby rozwiniecie sie owych stowarzyszen. Wojna by trwala, a pokonani nie zniechecaliby sie po przegranej w ktorej nie traca expa. Przybeda nowi gracze (mam szczera nadzieje) i gdy wszystko zacznie sie juz porzadnie krecic wrocimy do "mordobicia".
Sytuacja o ktorej pisze umozliwilaby rowniez blizsze przyjrzenie sie gildiom, bo niestety nie sa one zbalansowane dobrze pod wzgledem PK.
Prosze o Wasze opinie.
Pozdrawiam. |
_________________ "Empatia to twoj bol w moim sercu."
"Per aspera ad astra." (Seneka)
Ostatnio zmieniony przez Tens dnia 20 Lut, 2008 - 07:16, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
Drannor
|
|
Temat postu:
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 07:10
|
|
Expiarz wieściowy
Dołączył: 20 Gru, 2003
Posty: 757
|
|
Tens - nie wiem dlaczego, ale nie mogę zagłosować.
Pomysł bardzo mi się podoba i jestem jak najbardziej za. |
_________________ W sercu sługi Bożego, młotu na czarownice, płonie święty żar wiary i pragnienie służby. Miecz w ręku Pana tnie, by oddzielić plewy od ziaren, by plewy spalić w ogniu.
|
|
|
|
|
Tens
|
|
Temat postu:
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 07:16
|
|
Skryba
Dołączył: 28 Kwi, 2004
Posty: 63
Skąd: Riddermarchia
|
|
Hmm. Faktycznie, ja tez nie moge i nie wiem co jest. Moze moderator to bedzie mogl poprawic. |
_________________ "Empatia to twoj bol w moim sercu."
"Per aspera ad astra." (Seneka)
|
|
|
|
|
Am_
|
|
Temat postu:
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 09:09
|
|
Chochlik
Dołączył: 18 Kwi, 2004
Posty: 141
Skąd: Prosto z knajpy
|
|
I moje poparcie tez jest. |
_________________ ___________
Bueh*
|
|
|
|
|
Khorgim
|
|
Temat postu:
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 09:14
|
|
Skryba
Dołączył: 04 Mar, 2007
Posty: 57
Skąd: Głogów
|
|
Brzmi niezle, jestem za |
|
|
|
|
|
krupek
|
|
Temat postu:
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 10:50
|
|
Uczeń - Powieściopisarz
Dołączył: 06 Paź, 2004
Posty: 49
Skąd: KSC
|
|
Ja tez sie przylanczam, mysle ze to dobry pomysl.
Pozdrawiam
Krupek |
_________________ Be Kind, Control Your Temper And Most Of All Don't Abuse POWER.
|
|
|
|
|
mmaniek
|
|
Temat postu:
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 11:06
|
|
Skryba
Dołączył: 03 Lut, 2008
Posty: 78
|
|
Przylaczam sie. Jestem za. |
|
|
|
|
|
ghror
|
|
Temat postu:
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 11:43
|
|
Początkujący
Dołączył: 04 Lut, 2008
Posty: 11
|
|
Jako ze nigdy nie bylem wielkim zwolennikiem PK nie mam nic przeciwko. |
|
|
|
|
|
radrikh
|
|
Temat postu:
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 12:50
|
|
Skryba
Dołączył: 16 Sty, 2006
Posty: 84
Skąd: z ereboru
|
|
Racja. Zamienmy zbroje na koszule w kwiaty, bron na fajki pelne ziela tudziez pejtola pelen plecak i polatajmy na golasa po gorach.
Jestem ZA. |
|
|
|
|
|
Drake
|
|
Temat postu:
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 14:08
|
|
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy
Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
|
|
Za. |
_________________ "Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
|
|
|
|
|
Krzyś
|
|
Temat postu:
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 17:31
|
|
Chochlik
Dołączył: 25 Cze, 2004
Posty: 124
Skąd: z Lasu Dzikusów.
|
|
Zeby dodac temu troche koloru (moj glos i tak utonie posrod morza 'za') - jestem przeciw. |
|
|
|
|
|
Aslaug
|
|
Temat postu:
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 18:13
|
|
Początkujący
Dołączył: 16 Lut, 2008
Posty: 8
|
|
Ja tez przeciw.
..jakby malo botow juz gralo... |
|
|
|
|
|
Dziki
|
|
Temat postu:
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 19:00
|
|
Początkujący
Dołączył: 01 Lut, 2005
Posty: 17
|
|
|
|
|
Lokkak
|
|
Temat postu:
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 19:48
|
|
Mądrala
Dołączył: 25 Kwi, 2004
Posty: 207
Skąd: Edoral
|
|
Do tego rozwiązania przeciw. Dlaczego?
Gracze zawsze znajdą metodę obejścia tego typu blokady. Choćby wezmą takiego ogłuszonego, przeniosą go w środek expowiska z mocnymi, agresywnymi potworkami i zostawią. Obudzi się i mobki dokończą zabawę (nie wiem czy tutaj da się ciało ogłuszonego podnieść - metoda na dobicie zawsze się znajdzie).
Dodatkowo to rozwiązanie byłoby w rzeczywistości tylko protezą na rzeczywisty problem - ilość traconego w wyniku zgonu doświadczenia.
Ile tracimy - 20%.
Teraz jak sprawa wygląda w wypadku konkurencji:
- WoW - nic jeżeli dobiegniemy do zwłok (tak zrozumiałem z rozmowy z graczem WoWa - jeżeli jest inaczej proszę o korektę).
- Lineage2 - 5% (czasami 10%) z aktualnie wypracowywanego poziomu - może wyjaśnię - w L2 mamy do dyspozycji wskaźnik ilości doświadczenia jaka została nam od obecnego do kolejnego poziomu - po przekroczeniu liczy nam ponownie od 0% do 100%. Po śmierci ten licznik cofa nam się o te 5%. W praktyce więc zgon nie kosztuje nas tam więcej niż maksymalnie 1-2%.
- Arkadia - jej graczy ubywa więc chyba nie ma sensu się na niej wzorować.
Dlaczego dałem to porównanie - chodząc po nowych terenach nigdy nie wiemy czy coś nie wyskoczy nam zza krzaków i nie będzie posiadało bloka, trucia i morderczego speca spojrzeniem, czy nie zawali nam się sufit, czy nie zginiemy bo coś nie do końca zostało odłączone/podpięte. W końcu świat się rozwija i takie zdarzenia są naturalne. To oznacza, że zwiedzanie nowych terenów (ale też chodzenie po znanych niebezpiecznych terenach) jest dość stresujące. Dla odmiany w pozostałych wymienionych grach możemy sobie chodzić dość swobodnie, zwiedzać, oglądać ile dusza zapragnie. Nie ukrywajmy dodatkowo, że większość z nas ma coraz mniej czasu na muda i cierpliwe odrabianie zgonów raczej nie wchodzi w grę. Jakie są efekty? Mapowanie nowych terenów secondami, rzucanie gry przez graczy, którzy głupio załapali kilka zgonów w krótkich odstępach czasu.
Jak dla mnie oczywistym rozwiązaniem tej sytuacji jest obniżenie ilości traconego w wyniku zgonu doświadczenia - ile - sądzę, że rozwiązaniem optymalnym byłoby coś takiego jak na Lineage2 - powiedzmy po 5-10% z doświadczenia pomiędzy podcechami z każdej cechy. Mamy mało do kolejnego poziomu siły - do bardzo mało mamy już jakieś 30% zrobione to po śmierci mamy 25 (lub 20).
Co to da
- gracze zaczną spokojnie zwiedzać nowe tereny głównymi postaciami
- raczej nie będzie tutaj piętnowania kogoś bo zakończył w obliczu zagrożenia (mniejsze ryzyko - mniejszy stres - mniej szans na jakieś nieprzemyślane zachowanie)
- gra stanie się mniej stresująca - będzie można przyjść po pracy - usiąść i pochodzić sobie po mudzie nie bojąc się, że nagle wyskoczy smok i nam zje pół roku gry
- antagonizmy i zabijanie się na mudzie nie będzie miało takiego podłoża jak na mudzie na A (aby dopi*** wrogowi tak by się nie podniósł)
- ryzyko będzie bardziej opłacalne (teraz na wysokim poziomie doświadczenia nie jest opłacalne wcale)
- nie będzie zawracania wizom głowy o cofki, gdy padnie się w wyniku błędu (mają i tak bardzo dużo na głowie - nie ma sensu im zawracać głowy takimi pierdołami)
- nowi gracze są przyzwyczajeni do tego, że po zgonie traci się mało i może jacyś zostaną dłużej niż do pierwszego zgona
- będzie można w wypadku wojny spokojnie zabijać graczy z wrogich gildii bez obawy, że gildia opustoszeje bo gracze przejdą na innego muda po utracie kilku miesięcy gry
Jako przeciw można podnieść argument, że w takiej sytuacji postacie będą rosły w nieskończoność bez mechanizmu ograniczającego poziomy. I tak teraz rosną w nieskończoność u pewnych postaci a u innych występuje zniechęcenie grą po kilku zgonach.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
Kungar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 20 Lut, 2008 - 20:01
|
|
Chochlik
Dołączył: 13 Lut, 2007
Posty: 134
|
|
Dokładnie, zgadzam się z powyższymi wypowiedziami od Krzysia w dół.
PK nie ma, ogłuszanie jest. Nie chcecie zabijać włączcie ogłuszanie, lub tak jak ja to robiłem-nie bijcie graczy.
Wizowie mają narzucać np. elfowi, czy w Śródziemiu może zabić orka czy tylko go ogłuszyć. Dalsze odchodzenie od klimatu, założeń i systemów na jakich oparty jest mud.
Zakładam, że chodzi o chwyt marketingowy a nie o to o czym pisał Aslaug. |
|
|
|
|
|
|