To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Gość
Temat postu:   PostWysłany: 15 Sie, 2002 - 11:37






A tak, tu się zgadzam w 100%
Walka ofensywna kosztem własnej obrony lub obrona - wiemy, że przeciwnik jest silniejszy więc 70-80% naszych akcji do parowanie np.
 
   
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gileadrael
Temat postu:   PostWysłany: 17 Sie, 2002 - 16:37
Chochlik


Dołączył: 08 Lip, 2002
Posty: 121
Skąd: Łódź
Prowadzacy defens, reszta na berserku. Mila perspektywa dla druzyn. Albo bede wycinali wszystko 3,4 razy szybciej, albo bedzie balans i samotny gracz juz w ogole nie bedzie mial szans pograc...
(czepialski powrocil Razz )
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sethar
Temat postu:   PostWysłany: 17 Sie, 2002 - 20:58
Administrator


Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 279
Skąd: Gdańsk
Ja dodam od siebie cos do flag terenowych. Jak pewne was nie zdziwi fakt ze juz takowe sa. Co do ich dzialania to przemilcze jesli mozna. Co do dzialania na rasy jak wyzej. Tyle. Mam nadzieje ze dosyc duzo informacji.

Pozdrowka Sethar

_________________
Kontakty 239598
NOWY
"Bytka abo ne bytka - to je zapytka" - Shakespeare w czeskim filmie
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer ICQ 
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Veste
Temat postu:   PostWysłany: 18 Sie, 2002 - 16:46
Początkujący


Dołączył: 14 Sie, 2002
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Gileadrael napisał:
Prowadzacy defens, reszta na berserku. Mila perspektywa dla druzyn. Albo bede wycinali wszystko 3,4 razy szybciej, albo bedzie balans i samotny gracz juz w ogole nie bedzie mial szans pograc...


Bzzt! Wrong!
Przecież, jak wiadomo berserk polega na rzuceniu się do ataku tak więc - Staje w pierwszym szeregu! W końcu ktoś, walczący defensywnie się wycofuje. Walczący ofensywnie - Posuwa się do przodu.

Chodzi o to, żeby moby nie walczyły ciągle z tym samym przeciwnikiem, a żeby starały się narobić graczom jak najwięcej szkód. Tak więc dodać do tego można taktyczne wycofywanie się, wykurowanie i jeżeli gracz nie był za silny próba napadnięcia na niego i vendetty. Krwawej.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gileadrael
Temat postu:   PostWysłany: 18 Sie, 2002 - 20:30
Chochlik


Dołączył: 08 Lip, 2002
Posty: 121
Skąd: Łódź
Sprytne sprytne. Smile
Poza zmianami w kazdym potworku, albo grzebaniem w mudlibie mamy zmiany tankujacego bez ruszania sie z lokacji.
Wszyscy na berku, ranny przechodzi na defens Smile
(jak to rozwiążesz to znajde nastepny powod Wink byle tak dalej i rozwiążemy sprawe )
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pelias
Temat postu:   PostWysłany: 19 Sie, 2002 - 01:03
Gość





I
Hehehe... widze ze czepialstwo w modzie:)
Pomysl z rezygnacja z hp'kow jest moze zbyt malo idacy, ale pewne rzeczy dobrze by bylo wprowadzic.
Mud powinien uwzgledniac 3 rzeczy:
- na kazdej czesci ciala jest inna zbroja, i osobno liczony jest defens(jest, chyba;)
- to ze masakrujac komus reke conajwyzej go ranimy, a masakrujac glowe to praktycznie zgon.
- to ze w pewne czesci ciala trudniej trafic niz w inne.

Troche glupie jest, ze walka sprowadza sie do samego muska...masakruje, a to w co sie trafia mozna wyciac.
Walka byla by znacznie urozmaicona, bez nudnego przechodzenia od ledwo muska/rani do masakruje, gdyby trafienia w rozne czesci ciala zadawaly rozne obrazenia.
Przykladowo:
-w korpus-100%
-glowe 250%
-reke, stope 30%
-ramiona, nogi 50%
Do tego dochodzi szansa na trafienie w dana czesc ciala i oczywiscie jakos pancerza - zakladam ze helmy mialby najwyzszy defence, a rrekawice i buty slabiutki.
Pozostaje kwestia ustwaienie opisow zadawanych ran, czy zostawic jak sa(wskazane, pozwoli graczom orientowac sie mniej wiecej co sie dzieje), lub dla wiekszego realizmu pozwolic aby byly liczone dla kazdej czesci ciala osobno.
II
Zmeczenie.
Proponuje zmienic system odnawiania sie poziomu zmeczenia z dotychczasowego skokowego(czasem o kilka poziomow) na plynny.
Jak narazie gracze zasuwaja na doladowaniu az sie zmecza do pewnego poziomu(zwykle krancowo wyczerpany:), odpoczywaja i kontynuja swo szalenczy sprint.
Nie ma tu ani miejsca, ani zadnego sensu bawic sie w powolnijsze maszerowanie, bo i tak potem "padnie sie" i znowb trzeba czekac.
Skoro wprowadzacie 3-predkosciowa komende wyrusz, gracz idacy wolnym tempem nie powinien meczyc sie wogole, ale przy sprincie padac po kilku(dziesieciu) lokacjach.

Teraz pare uwag.
I
Komenda wyrusz powinna zatrzymywac sie rowniez przy napotkaniu jakiegokolwiek gracza(i npca). Sporo zoltkow poznaje sie wlasnie na traktach i masa znajomych sie tam mija. Teraz na arce zdaza sie ze ktos po powitaniu przeleci z 4 lokacje i wroci, z wyrusz dojdzie do tego ze zanim wpiszesz stop na najszybszej predkosci, ty i znajomy bedzie z 20 lokacji dalej. O ile cie zauwazy...
Inna sprawa, to mozliwosc wykorzystywania komendy do szybkiej i skutecznej autoucieczki.

II
Jak wyobrazacie sobie system spadania i trenowania umow, a dokladniej:
-Jak wyobrazacie sobie trenowanie takich umow jak wspinaczka, plywanie, znajomosc jezykow, spostrzegawczosc, itp.?
-Jaki sens maialo by spadanie poziomu wspoinaczki i plywania, poza niesamowitym wqrzaniem graczy ktorym wlasnie spadl podpoziomik i nie moga pojsc/przeplynac gdzies, po 30 minutach lazenia do celu?
-Jak mialby by trenowac sie uniki i parowanie?
-Jak zamierzacie sie zabezpieczyc przed podbijaniem walki bronia przez wlake z 5 owcami(slabiutkie moby, ktore nic nam nie robia, a mozemy lac w nieskonczonisc zmieniajac cel gdy znajdzie sie on np. w zlej kondycji)?
 
   
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Zefir
Temat postu:   PostWysłany: 19 Sie, 2002 - 06:26
Administrator


Dołączył: 07 Lip, 2002
Posty: 117
Skąd: Blikennkirst
Witam !
Mogę częściowo odpoiwedzieć na trzeci punkt twojej wypowiedzi. Resztę niech Menta dopowie.
Jeżeli chodzi o spadanie umów to każda próba uzycia uma powoduje jego wzrost więc nie ma problemu z tym, ze komus spadl podpoziom .... Wystraczy zazwyczaj kilka prób i juz jest dobrze.

pozdrawiam

_________________
---=== MAGUS ===---
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer ICQ 
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Qdlaty
Temat postu:   PostWysłany: 19 Sie, 2002 - 08:58
Skryba


Dołączył: 13 Sie, 2002
Posty: 91
Skąd: Wieluń
Pelias: Jeżeli przyrost doświadczenia umiejętności, niezbędny do jej podniesienia wzrasta wykładniczo to z owcami nie będzie problemu, po jakimś czasie okaże się, że dają tak mało expa, że traci się tylko czas na walkę.

Co do trenowania pływania, wspinaczki, można to zrealizować częściowo za pomocą trenerów Smile. Poza tym niektóre umy mogą spadać szybciej inne wolniej, oczywiście najwięcej i tak dawałby indywidualny trening.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer ICQ 
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pelias
Temat postu:   PostWysłany: 19 Sie, 2002 - 13:35
Gość





Zefir:Menta:
To rozwiazuje wiekszosc problemow, ale jak ma wygladac podnoszenie umow, ktorych wykorzystywanie nie jest zalezne od gracza, np. znajomosci jezykow (wyk. gdy ktos obok nas odezwie sie w innym jezyku) i umow "questowych"(alchemia). Przyklady bio z arki, moze na warlocku takowych umow nie bedzie i to rozwiazuje problem, troche obawiam sie syt. gdy 30 graczy stoi na lokacji i caly czs czyta 1 napis:(

I jeszcze pytanie o odpornosci magiczne i rozmiary broni i zbroi.
Czy swiat nie jest za maly na wprowadzenie az tylu rodzajow odpornosci magicznych i rozmiarow broni?
Wydaje mi sie, ze gdyby teraz wprowadzic tak rozbudowany system na arke, to wypadaly by po 1-2 w miare dobre kolczugi na odpornosc, z tego czesc z trolli czy jakis kurdupli i nie bedzie pasowac na wiekszosc graczy:(
Praktycznie nie ma wyboru.
 
   
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Veste
Temat postu: Zarabianie...  PostWysłany: 21 Sie, 2002 - 12:29
Początkujący


Dołączył: 14 Sie, 2002
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Chciałbym zapytać jeszcze, jakie sposoby zarabiania pieniędzy są przewidziane. Podejrzewam, że zbieranie ziół, sprzętu oraz questy będą na pewno. Co jeszcze?

Pytam, bo mam dużo pomysłów do ewentualnego zaprezentowania... Very Happy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Veste
Temat postu:   PostWysłany: 21 Sie, 2002 - 15:42
Początkujący


Dołączył: 14 Sie, 2002
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Więc załączam nazwę zawodu, wymagane skille i krótki opis, co i jak wg. mnie Twisted Evil

Górnictwo - Um: Górnictwo + Geologia, ew. mineraologia.
Pierwszy skill opisuje efektywnosc machania kilofem w szybie kopalni, drugi wcześniejszą próbe wykrycja znajdujących się w ziemi przydatnych elementów. (szukaj w ziemi żelaza, np.). Do pierwszego potrzebny jest kilof, troche siły i wytrzymałości, do drugiego pare wymyślnych urządzeń ew. jakieś mapy. No i inteligencja/mądrość.
Dochodziłoby pewnie to tworzenia się grup - Geolog + paru górników kopiących w ziemi.
Zasadniczo na niższych poziomach umiejętności nie powinno być żadnych dużych pieniędzy. Dopiero przy większej specjalizacji... Więcej umiejętności więcej materiałów. No i mało punktów skupu rud i kamieni szlachetnych. I zdziercze ceny Very Happy

Tkanie - Odrobina umiejętności, zręczności, nici i igieł. Opcjonalne urządzenia zwiększające wydajność. Tak samo jak wcześniej, naprawde duża specjalizacja powinna pozwolić wyżyć z tkania. Tkaczy powinno być niedużo.

Rzeźbienie - Um. rzeźbiarstwo, jakiś materiał do rzeźbienia, dłuto i zależnie od materiału i wysokości umiejętności powstanie figurka o określonej wartości.

Garbarstwo - Um. garbarstwo, jakaś skóra, nić i możliwość zrobienia skórzanego wdzianka, mającego parametry i cenę zależną od umiejętności i _przede wszystkim_ skóry (smocza skóra? Very Happy )

Złotnictwo, jubilerstwo - Pierwsze służy do wytwarzania ze złota jakichś ozdób (potrzebna aparatura, narzędzia) i znacznej zwiększania wartości złota (bądź innych metali szlachetnych, zasugerowałem się nazwą w opisie). Także służyć by mogło do grawerowania napisów na ozdobach, broniach, mieczach. Druga umiejętność służyć by miała szlifowaniu kamieni zwiększając lub zmniejszając ich wartość. Zależnie od wysokości umiejętności Very Happy


Zasadniczo wyważyć by się to przydało tak by niemożliwym stało się rozwijanie w wielu kierunkach, a i żeby nie było tego naj sposobu na zarabianie - Najlepiej by cały czas zbieranie ziół było najopłacalniejsze (i klepanie mobów Happy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ilear
Temat postu: Hmm  PostWysłany: 22 Sie, 2002 - 08:40
Skryba


Dołączył: 11 Lip, 2002
Posty: 72
Skąd: Wytwornia Koparek pod Krakowem
re up.
W wiesciach na Twoj necie, jest pare wzmianek o gildiach rzemieslniczych, tam tez powstawaly plany ich stworzenia, opisy itp. To co napisales idealnie do tego by sie komponowalo, jako jeden wielki cech rzemieslnikow roznych zawodow. Cos takiego jak gildia mieszczan - oglonodostepne i wszechobecne, jak w zyciu.
Proponuje polaczyc to przez jakiegos czarodzieja z tymi wczesniejszymi opisami gildi i stworzyc z tego CECH.
Pozdrowienia
Ilear

_________________
Ilear aep Elleiseh, elf z zamilowania, Wladca swojego Pierscienia, Mroczny Krolik z Wysp Fajfusa, Niepokonany w walce na zapalki, Imperator ssajacych lizaki, zagubiony i pozostawony przez matke na pastwe jej dzieci...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Qdlaty
Temat postu:   PostWysłany: 22 Sie, 2002 - 15:22
Skryba


Dołączył: 13 Sie, 2002
Posty: 91
Skąd: Wieluń
Tylko bez jaj - nie robcie tego tak, zeby sie najbardziej zbieranie ziolek oplacalo. Dobrze, zeby kazdy mogl sie w czyms specjalizowac (i wybrac dla niego najlepszy sposob zarabiania - zapewne glownym czynnikiem kierunkujacym bylaby rasa i zwiazane z nia predyspozycje). A nie kurdens co krok to widzisz szukajacych ziol (co wyglada po prostu smiesznie, ork szukajacy ziolek ? parodia). Moze nawet pojawili by sie gracze, ktorzy w ogole by na moby nie polowali i gdyby dochodzilo do takiego zroznicowania - byloby rewelacyjne. Spojrzcie troche ponad te glupie schematy z arkadii.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer ICQ 
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Qdlaty
Temat postu:   PostWysłany: 22 Sie, 2002 - 15:41
Skryba


Dołączył: 13 Sie, 2002
Posty: 91
Skąd: Wieluń
Ahiam, propozycje Vesta sa bardzo dobre. Chociaz niespecjalnie wyobrazam sobie chetnych na tkactwo.

Mozna by bylo wprowadzic 2 elementy, ktore wprowadzalyby rownowage.

Predyspozycje rasowe. Rasy delikatniejsze lepiej nadawalyby sie do zawodow tkacza czy jubilera. A te bardziej toporne zdecydowanie gornictwo, garbarz, etc.

Druga sprawa to zróżnicowanie cen ze względu na nasycenie rynku. Jeżeli np. wzrasta znacząco sprzedaz jakiegos surowca to automagicznie spada jego cena (niewiele, ale jednak)

Mozna by jeszcze wprowadzic sprzedaz miesa z upolowanych zwierzat rzeznikowi, i co za tym idzie umiejetnosci zwiazane z oprawianiem zwierzat (im wiekszy poziom tym lepsza jakosc miesa z wyprawionego zwierzecia i wieksza cena skupu)

Noszenie listow i paczek - zlecenie przypadkowe, tzn. nie byloby stalej kolejki zlecen, tylko od czasu do czasu na poczcie bylby jakis wylosowany list/paczka do doreczenia do losowego NPC.

Wydaje mi sie, ze wprowadzenie tak zroznicowanego sposobu zarabiania, mogloby doprowadzic nawet do zakladania spolek, firm, ktore zajmowaly by sie roznymi zleceniami. Po prostu gracze znajdowali by sposoby zarabiania sami.

Taka bardziej smiala idea to wprowadzenie wozow - rzecz droga. Do tego mozliwosc sprzedazy drewna. Juz widze oczyma duszy mojej firme, ktora posiada 2-3 takie wozy i zleca wycinke drzew (mogla by zatrudniac na stale graczy:P), ktore pozniej transportuje do odleglego tartaku - pojedynczych drwali nie stac by bylo na zakup wozu, ale razem mogli by kupic wspolny - w koncu to ich interes, mogli by tez brac pieniazki za wynajem. Wiem, ze to troche brzmi fantastycznie, bo ciezko by bylo to wsio kontrolowac, ale przyrosl bym do klawiatury jakby cos takiego bylo... Smile
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer ICQ 
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Vincent
Temat postu:   PostWysłany: 23 Sie, 2002 - 16:31
Uczeń - Powieściopisarz


Dołączył: 23 Sie, 2002
Posty: 31

Po pierwsze chcialbym sie przywitac.

Witam wszystkich.


Po drugie: super strona glowna, gratuluje tworcy szaty graficznej. Troche malo tam jak na razie tresci ale mysle ze sie pojawi.

Po trzecie: Niesamowite jest to ze nie ma tu zadnych bluzgow, klutni, ale prawdziwa dyskusja. Gratulacje.


Po czwarte: przechodze do sedna.

1. Mysle ze pomysl z gornictwem, tkactwem itp. to pomysl wlasnie na cech. Jest to oczywiscie metoda zarabiania, ale wymagajaca pewnej przynaleznosci raczej, w tym wypadku do cechu.

2. Moje pomysly na zarabianie (niektore moga byc na arce ale chce zeby bylo kompletnie)

- pomoc w zbiorach i sadzeniu (koszenie zboza, zbieranie owocow w sadach, wykopywanie ziemniakow itp. oraz sianie, sadzenie drzewek itp.)
potrzebne pzredmioty: kosa, sierp, kosz na owoce itp.
potrzebne umiejetnosci: rolnictwo? (wytrzymalosc?)

- pomoc grabarzowi (zaciaganie do grabarza cial a potem ich chowanie)
przedmioty: lopata
potrzebne um: nic

- praca w kamieniolomie (lupanie kamykow i zaqnoszenie ich do magazynu itp. )
przedmioty: kilof
potrzebne um: nic (sila?)

- szczurolap (zabijanie szczurow i zanoszenie ich gdzies)
przedmioty: bron?
potrzebne um: walki

- rybolostwo (lowienie na brzegu lub bardziej dochodowe na morzu/rzece/jeziorze)
przedmioty: wedka, ew.lodz i siec
potrzebne um: lowienie ryb?

- noszenie listow (nie questy, czasem pojawialby sie list do zaniesienia gdzies za oplata - to juz bylo na tym forum)
przedmioty: nic (kon?)
potrzebne um: nic (wytrzymalosc?)

- sprzatanie pokoji i stajni (w karczmie gdzie jest kilka pokoji i boksow w stajni)
przedmioty: miotla, wiadro
potrzebne um: nic

- straz miejska/gwardia (mozna by sie zaciagnac do pilnowania ulic, stawka powiedzmy za dzien warlockowy, trza by chodzic wraz z oddzialem po miescie i jakby co walczyc - moze za wieksza stawke mozna by dowodzic oddzialem ale wtedy wiadomo, wieksza odpowiedzialnosc i wymagane umy)
przedmioty: bron, zbroja, tunika (otrzymywana przy zaciagu)
potrzebne um: walki

- pasterstwo (trza by pilnowac owiec/krow itp. oczywiscie gdy gdzies poja trza by je zawracac odpowiednia komenda itp.)
przedmioty: nic
potrzebne um: opieka nad zwierzetami

- gornictwo (kopanie rudy czy wegla - podchodzi tez pod cech)
przedmioty: kilof, lopata
potrzebne um: gornictwo? (sila, wytrzymalosc?)

- skryba (przepisywanie ksiag w jakiejs swiatyni, bibliotece czy urzedzie)
przedmioty: pioro, atrament
potrzebne um: kaligrafowanie?


No to tyle, mozna tego wiecej wymyslac. Moze sie spodoba.
Wiem ze pomysly te wymagaja dopracowania, urozmaicenia i pewnych utrudnien.

Pozdrawiam

_________________
Vincent Vadim
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
PNphpBB2 © 2003-2006