Autor |
Wiadomość |
Ragar
|
|
Temat postu: Wprowadzenie dla poczatkujacych. Pytania i rady.
Wysłany: 23 Gru, 2003 - 14:53
|
|
Papla
Dołączył: 20 Wrz, 2003
Posty: 368
|
|
Dosc duzo osob pyta mnie o warlocka i jak wyglada gra na nim.
Napisze wiec kilka slow o tym bo cholera nie chce mi sie juz co chwile powtarzac to samo, a moze zacheci to troche ludzi do grania.
Wiec pierwsza sprawa. Mud jest mlody jeszcze nie do konca dopracowany ale ma swietne warkunki poczatkowe. Mechanike uwazam za najlepsza z mudow w jakie gralem.
Brak expa questowego powoduje ze nie trzeba aby zaczac, robic dziesiatek nuzacych zadan. Z jednej strony to dobre z drugiej - narazie brak expowisk dla kompletnych zoltkow i bez pomocy, lub dlugotrwalego wybijania zwierzatek ciezko zaczac.
Zadania oczywiscie sa ale nie sa obowiazkowe. Daja expa, kase czy tam umiejetnosci lub jakies ciekawe rzeczy.
Fajnie tez zrobione sa przyrozsty cech - na poczatku bardzo szybko wzrastaja cechy by potem wzrastac w zolwim tempie.
Jako ze nie ma brutalnosci ogolnej a cos na ksztalt brutalnosci kazdej cechy, wzrost mentali nie ma wplywu na wzrost bojowek i odwrotnie. Kazda cecha jest naliczana osobno. Powoduje to to ze oplaca sie expic mentale. Tu poziom jednej cechy nie wplywa na szybkosc wzrastania innej. Dzieki temu wyeliminowane jest takie cos smiesznego jak na arce wspolczynnik bojowe/niebojowe.
Druga genialna sprawa to zbroje. Mamy siedem warstw poczynajac od ubrania bielizny przez kolczuge sloty ciezkich zbroi - kirys napiersnik, tuniki plaszcze i tarcze. Na tym Mudzie zbroja to podstawa walki - mimo slabych cech w pelni opancerzony wojownik pokona kogos kilka razy silniejszego ale golego. Ma to tez minusy - waga ale od pewnego poziomu cech nie jest juz to problem.
Na poczatek wazna jest sprawa ziol - wytrenowac zielarstwo i spostrzegawczosc by szukac ziolek na trakcie. Oprocz bezuzytecznej trawy jedne lecza i to bardzo skutecznie a drugie zmniejszaja zmeczenie. A do tego za znajdowanie ziol wzrastaja mentale. Na poczatku dobre jest pozbierac z sloik dwa ziolek i wtedy zaczac expic.
Trzecia sprawa - efektywnosc. Tutaj po wytrenowaniu ma sie okolo 10-25 % umiejetnosci. Dopiero po dlugotrwalym uzywaniu wzrasta do maxymalnej wartosci 100 %. Wiec wytrenowany na 30 % um ma tak naprawde wartosc 3-4 %. Zwiekszenie umiejetnosci bojowych od trenerow zwyklych to jakies 5-7 godzin bicia. Nie da sie sprawdzic jaka sie ma efektywnosc danego uma ... Jedyny sposob to zapytac jakiegos milego wiza
Umiejetnosci trenuje sie nie w gildiach podrozniczych ale u trenerow szwedajacych sie po swiecie lub tez mieszkajacych w konkretnych miejscach.
Zarabia na poczatku najlepiej na ziolach - potem juz trzeba kombinowac
Cechy mozna zwiekszac nie tylko przez walke. Scinanie drzew zwieksza sile, w kopalni planowane jest zwiekszanie sily i wytrzymalosci przez kopanie (nie wiem czy juz to jest) zbieranie ziolek - mentale, planowana magia bedzie tez powodowac zwiekszanie mentali.
Do tego najwieksza dla mnie zaleta muda to mili wizowie. Mozna w przypadku jakis beldow wezwac ich, pogadac i nie dostanie sie od razu blyskawica
Bledy sa poprawiane na bierzaco, a projekty dosc szybko kodowane.
Musicie wziasc poprawke na to ze to sa testy beta Muda i nie wszystko jest skonczone i dopracowane przez brak rak do pracy.
Zastanawiam sie czy nie napisac tez miejsc gdzie sa trenerzy jak i sprzet do zrobienia ale to juz da sie prosto dowiedziec na warlocku lub kanale ircowym #warlock
A i komunikacja pozamudowa nie jest karana - Po prostu narazie nikomu sie nie chce zmodyfikowac zasad na mudzie i sa stare z arki.
Narazie sa gildie z rasowych - Goblinska, Orkowa, Kmaranska i Krasnoludow. Repty sa konczone a z zawodowek paladyni i umarlaki sa testowane. O ile sie orientuje jest jeszcze konczone ze 2-3 gildii zawodowych.
No to by bylo narazie na tyle.
Ragar. |
|
|
|
|
|
Gileadrael
|
|
Temat postu:
Wysłany: 23 Gru, 2003 - 16:53
|
|
Chochlik
Dołączył: 08 Lip, 2002
Posty: 121
Skąd: Łódź
|
|
Jako ze nie ma brutalnosci ogolnej a cos na ksztalt brutalnosci kazdej cechy, wzrost mentali nie ma wplywu na wzrost bojowek i odwrotnie
To mi sie zuplnie nie zgadza.
Osoba majaca nizsza zrecznosc, ale wyzsza sile i wyt, miala ponad dwa razy szybciej poziom postepow. Tlumaczyc to moge tylko moimi mentalami, wyzszymi o 2 czy 3 poziomy. |
|
|
|
|
|
Melian
|
|
Temat postu:
Wysłany: 23 Gru, 2003 - 18:42
|
|
Początkujący
Dołączył: 13 Gru, 2003
Posty: 4
Skąd: Kraków
|
|
dzieki, R., calkiem sie ciesze, ze sie co nieco dowiedzialam...... |
|
|
|
|
|
Ragar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 23 Gru, 2003 - 19:31
|
|
Papla
Dołączył: 20 Wrz, 2003
Posty: 368
|
|
Gil mylisz pojecia.
Postepy to przyrost od zalogowania ilosci expa w stosunku do tego co masz w sobie. Mniej wiecej minimalne postepy to przyrost 1 % expa.
Np. Twoj kolega ma staty na poziomie 3 3 3 3 3 3. Upraszczajac powiedzmy 300 tys expa w sobie. Jego minimalne to gdy wyexpi 3 tys punktow. Ty masz 3 3 3 6 6 6 - czyli 450 tys expa w sobie (to nie jest liniowe ale upraszczam - wzrost z poziomu 4 na 5 wymaga wiecej punktow niz z 3 na 4 plus jeszcze brut, wiec traci sie czesc expa) i na minimalne potrzebujesz 4.5 tys czyli o polowe wiecej (uwzgledniajac brut i nieliniowosc pewnie z 6 tys). Ale czas na przyrost zr sily czy wytrzymalosci jest taki sam. Po expieniu 10 godzin mialbys tyle samo dodatkowego expa w sile zr i wytrzymalce ale przyrost mentali mniejszy bo masz je wyzsze. Wiec zgadza sie to twoje porownanie ze majac wyzsze metale postepy masz wolniej. Ale tylko postepy Exp jaki razem expiac zdobyliscie bylby identyczny.
ps. Nie gwarantuje 100 % pewnosci ze tak jest - to tylko moje obserwacje i kilka rozmow z wizami ktotym czasem za duzo sie wymknelo... zreszta ja nie lubie takiego przesadnego utajniania. Wlasnie tkaie pozytywne sprawy moim zdaniem powinny byc jawne bo uprzyjemniaja gre. |
|
|
|
|
|
Krwin
|
|
Temat postu:
Wysłany: 24 Gru, 2003 - 00:09
|
|
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy
Dołączył: 12 Paź, 2003
Posty: 16777215
Skąd: Wwa
|
|
pozostaje tylko zaprosic wszystkich do gry i rzyczyc milego RPG'a. |
|
|
|
|
|
Kharegn
|
|
Temat postu:
Wysłany: 24 Gru, 2003 - 00:22
|
|
Mag Warlocka
Dołączył: 15 Lip, 2002
Posty: 45
|
|
Bardzo ladnie to Ragar opisal:), mam nadzieje, ze pomoze to nie tylko tym, ktorzy maja pierwszy raz stycznosc z mudami, lecz takze tym, ktorzy pierwszy raz zetkneli sie z Warlockiem.
Pozdrawiam i zycze milej zabawy!
Kharegn
P.S: No i wesolych swiat! |
_________________ Hokus Pokus
|
|
|
|
|
Krwin
|
|
Temat postu:
Wysłany: 03 Sty, 2004 - 03:55
|
|
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy
Dołączył: 12 Paź, 2003
Posty: 16777215
Skąd: Wwa
|
|
pytanie poczatkujacego- gdzie i jak zdobyc na niezbyt wysokich poziomach szable, ktora byla by lepsza od patyka...:/?
bylbym wdzieczny za nie podanie enigmatycznie brzmiacej nazwy tylko lokalizacji w przyblizeniu (np. poludniowo zachodnia Orchia, ktostam).
Zadaje je z paru powodow.
a) walcze ordynka, bo wszyscy mowia ze do kmaranow miecze nie pasuja,... i zalamuje sie szczerze.
b)szukalem przez jakis czas i nie dalem rady znalezc czegos co sam moglbym zdobyc
c) (podstawowy motyw) widze ze jakos cicho tu na forum, to moze cokolwiek sie ruszy... |
|
|
|
|
|
Drannor
|
|
Temat postu:
Wysłany: 03 Sty, 2004 - 07:44
|
|
Expiarz wieściowy
Dołączył: 20 Gru, 2003
Posty: 757
|
|
Niestety nie mam dla ciebie dobrej wiadomosci
Chwilowo w Orchii NIE MA dobrej szabelki.
Ale na pocieszenie, wszystkie znaki na niebie i na ziemi wskazuja,
ze niedlugo bedzie magiczna do zdobycia.
Czy ciezko bedzie, dopiero sie okaze. |
|
|
|
|
|
Ragar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 03 Sty, 2004 - 10:11
|
|
Papla
Dołączył: 20 Wrz, 2003
Posty: 368
|
|
Wiec jedyna szabla (ktorej i tak nie zdobedziesz) jest do zdobycia na goborach - ma ja szef i jest calkiem dobra.
Kilka szabel jest wlasnie kodowanych tych niemagicznych i magiczych, ale jak wiadomo pracy jest duzo a o szablach nikt nie wspominal wiec powoli to idzie. Bractwo ma wlasna bron ktora napisalo wiec poszlo szybkciej. Pamietam jak Garagoth mowil zeby napisac mu kowala samotnika, bo szable juz ma - testowalismy je i byly calkiem dobre.
Niestety na dobre szable musisz jeszcze poczekac.
Aaa przypomnialo mi sie ze w miescie umarlych sa sweitne szable - ale niestety nieosiaglane dla ciebie |
|
|
|
|
|
Drannor
|
|
Temat postu:
Wysłany: 03 Sty, 2004 - 12:36
|
|
Expiarz wieściowy
Dołączył: 20 Gru, 2003
Posty: 757
|
|
Dobra wiadomosc, sa do zdobycia nowe szable. Calkiem niezle.
W zamku Morglitha. Zamek znajdz sam;) |
|
|
|
|
|
Ace
|
|
Temat postu:
Wysłany: 15 Sty, 2004 - 15:36
|
|
Skryba
Dołączył: 28 Wrz, 2003
Posty: 63
Skąd: Krakow
|
|
hmm
a moze by tak wprowadzic trening w czasie rejestracji (opcjonalny) ktory pokazywal by jak grac i co robic (tu zaliczyc chodzenie walke, pytanie, otwieranie i takie zeczy ktore sprawiaja najwieksza trudnosc). Po treningu dostawalo by sie elementaz i zaczynalo gre (co oznacza ze osoba robiaca trening nie byla by jeszcze zapisywana jako gracz).
Co wy na to? |
|
|
|
|
|
Uraki
|
|
Temat postu:
Wysłany: 16 Sty, 2004 - 23:51
|
|
Początkujący
Dołączył: 07 Sty, 2004
Posty: 20
|
|
hmm...a co jesli ktos nie zda?
Przeciwny jestem katygorycznie..... |
|
|
|
|
|
Ace
|
|
Temat postu:
Wysłany: 17 Sty, 2004 - 08:17
|
|
Skryba
Dołączył: 28 Wrz, 2003
Posty: 63
Skąd: Krakow
|
|
jak ktos niezda to sie w swiecie w ogule nie odnajdzie bedzie jedna lokacje przemiezal. Chcesz takich ludzi? Zreszta napisalem ze opcjonalny trening. |
|
|
|
|
|
Ragar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 17 Sty, 2004 - 20:54
|
|
Papla
Dołączył: 20 Wrz, 2003
Posty: 368
|
|
Ace jak tak czytam twoje notki widze jedna rzecz ktora rzuca sie w oczy.
Z Mudami fantasy nie miales za duzo wspolnego - nie rozumiesz ze tutaj czesc zeczy lepiej poznac powoli samemu. Ze liczy sie klimat tajemniczosci, tworzenie swiata od podstaw i proba wpasowania sie do niego. Oczywiscie moza dostac rozwiazania wszystkich zadan na ircu, mapy z netu, polozenie magikow od znajomych, jakosc broni tez ale najzabawniejsze jest sprawdzenie tego samemu. Tak samo z rpgiem - moze ktos na poczatku grac za przeproszeniem hujowo a potem sie nauczyc od innych. Jestem absolutnie przeciwko jakimus treningowi - chyba ze napisanemu w klimacie i wpasowanym w swiat. Ale to znowu nie mialby kto tego zrobic - Dobra rzecza jest przyswojenie sobie - jezeli checsz zeby cos bylo zrobione - zrob to sam i przeslij magom - jak sie spodoba to zakoduja (wczesniej czy pozniej) a jak nie to nie
Bo pomyslow na urozmaicienie sa setki tylko to wymaga dosc ciezkiej pracy.
A to ze czasem lognie sie ktos niekumaty i psuje klimat ... Oj nie proboj osadzac innych bo sam zostaniesz osadzony
Ragar |
|
|
|
|
|
|
Temat postu: mapy?
Wysłany: 24 Sty, 2004 - 13:01
|
|
|
Witam!
Jestem całkowicie zielony z warlocka, nie wiem gdzie tu co jest. Sa tu jakies mapy? |
|
|
|
|
|
|