Autor |
Wiadomość |
Ynshrug
|
|
Temat postu:
Wysłany: 16 Kwi, 2004 - 23:13
|
|
Skryba
Dołączył: 10 Lis, 2003
Posty: 95
Skąd: Nieznane
|
|
Re Drake:
No i dobrze mowisz.. Orki to nie ogry.
W tym swiecie sa istotami inteligentnymi i zdyscyplinowanymi, ale to zalezy bardziej od 'rodzaju' orka.
Bardziej agresywne i brutalne sa orki z Arshen, ale to juz inna historia z nimi..
Orki mowia czysto i dosc plynnie, przez inne rasy glos orka odbierany jest jako warkniecie lub inna rzecz tego typu..
Ps: Nabor do Kompaniii wciaz trwa! Zaciagnij sie ku chwale Katana! |
_________________ Zielony, zwany Czerwonym. Ciemno zolty niebieski, z lekkim odcieniem rozowego brazu.
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 26 Kwi, 2004 - 08:00
|
|
Początkujący
Dołączył: 21 Mar, 2004
Posty: 22
|
|
No zaciagnalem sie...
I zle jest? |
|
|
|
|
|
Argen
|
|
Temat postu:
Wysłany: 09 Wrz, 2004 - 10:34
|
|
Skryba
Dołączył: 03 Wrz, 2004
Posty: 67
Skąd: Gorlice
|
|
no KSC w obecnym wydaniu to doskonale zorganizowana struktura ale to dzieki ludziom ktorzy wiecej lub mniej w niej graja ale jak z czasem jest kazdy wie szczegolnie ze sa to osoby studiujace i pracujace. Tu tez chce podziekowac wszystkim ktorzy sie angazuja w rozwoj naszej spolecznosci orczej i pozostaje miec nadzieje ze bedzie nas coraz wiecej.
pozdro |
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 05 Gru, 2004 - 17:35
|
|
|
hmm czyli jak gram goblinem to tez niepowinienem modulowac mowy samemu bo to sie automatycznie dzieje tak?
O MOJ BOZE ale wtopa |
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 05 Gru, 2004 - 20:08
|
|
Mag Warlocka
Dołączył: 26 Lip, 2002
Posty: 252
Skąd: Wyspy Kocie
|
|
W rzeczy samej goblinom też się zmienia mowa. Zresztą brzmi to bardzo dobrze...
I. |
_________________ Ptaki powrotne umierają wśród pomarańczy na rozdrożach...
K. K. Baczyński
|
|
|
|
|
Oster_Limofies
|
|
Temat postu:
Wysłany: 06 Gru, 2004 - 02:16
|
|
Mag Warlocka
Dołączył: 26 Sie, 2004
Posty: 34
Skąd: Ciemna, zimna, mroczna jaskinia
|
|
Tak sobie pomyślałem o orkach dla orków – znaczy się, jakby miało wyglądać granie takim kimś. Hmm, moim skromnym zdaniem (jakie bym zasugerował swoim graczom), byłoby przypomnienie sobie cesarstwa rzymskiego ale bez kultury jemu towarzyszącej: legiony rzymskie z ich niesłychaną karnością, poczucie dymy z przynależności do narodu (rasy w tym wypadku) dominującej praktycznie nad całym znanym światem. I jednocześnie – schyłek imperium rzymskiego, rozdartego walkami między możnowładcami i dosyć ślepego na wydarzenia poza granicami „cywilizowanego” świata. Tylko w żadnym wypadku nie sprowadzałbym ich do tępych, ograniczonych istot.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Argen
|
|
Temat postu:
Wysłany: 06 Gru, 2004 - 05:47
|
|
Skryba
Dołączył: 03 Wrz, 2004
Posty: 67
Skąd: Gorlice
|
|
Skoro Katanowi udalo sie podbic cala Orchie i umiejetnie nie tylko sila sprawuje wladze nad podleglymi ludami znaczy ze do tepoli nie ma co ich porownywac lecz jak w kazdej rasie masz durniow i madrych tak i tu znajdziesz a z racji niestety ograniczonych mozliwosci wyboru czasem sie trafil ktos kto nie powinien orkiem grac lecz zostawalo to eliminowane dopiero po jakims czasie lub ta osoba sie zmieniala. Orki tworza spoleczenstwo klasowe wiec roznic tez bedzie sie zachowanie Uruk-hai od zwyklego szeregowca czy nieopierzonego rekruta. A co do legionow - Kompania to jest wstep do dalszego rozwoju orczych wojsk - to sa zwykle regularne oddzialy ale na cos wiecej trzeba bedzie poczekac bo dla 2 osob nie ma sensu robic dodatkowych gildii/profesji/stanowisk...
pozdr
don Argenno |
|
|
|
|
|
Kyllan
|
|
Temat postu:
Wysłany: 06 Gru, 2004 - 18:42
|
|
Skryba
Dołączył: 24 Mar, 2003
Posty: 68
Skąd: Księstwo Olgrionu & nasza STOLICA
|
|
Musze chyba kogos z bledu wyprowadzic owszem Orki tworza spoleczenstwo kastowe / klasowe itd... lecz Uruk-Hai to jest odrebna rasa orkow.. wybitnie blogoslawionych przez katana (znich sie wywodzil) i tylko z niej wywodza sie wszelcy szlachcice i wyzsi dowodcy ( nikt nie mowi ze wybitni czy madrzy tacy tez sie zdarzaja - .. czasem) tak wiec twierdzenie ze z szergeowca da sie przejsc na uruk-hai jest .. no .. niemozliwe ..urodzic sie mozna tylko raz.... zreszta uruk hai chodzacych po ulicach nie spotkasz.. sa zajeci w swoich posiadlasciach udawaniem ze sa wladcami swiata kiedy swiat usilnie stara sie ich ignorowac zostawiajac Uruk-Hai ich orgia hedonizmowi i moralnemu upadkowi jak cele imperium orkow...
kazdy ork jest z kasty wojskowej (wojownikow) ma jakas hierarchi i stopien albo jest rolnikiem handlarzem czy rzemiesnikiem czyli teoretycznie czyms gorszym co do orczyc.. hmm a kim moze ona byc skoro uwaza sie je tylko za osobe zdolna do wydania potomstwa
pozdrawiam .. mam nadzieje ze ta notka przyda sie komus... |
_________________ Nor'e D'ie M'ee - Choc Brutalnie to Szczerze!!!
|
|
|
|
|
Argen
|
|
Temat postu:
Wysłany: 06 Gru, 2004 - 19:46
|
|
Skryba
Dołączył: 03 Wrz, 2004
Posty: 67
Skąd: Gorlice
|
|
no nie napisalem ze mozna sobie z szeregowca na uruk hai nagle awansowac - to zupelnie inna rasa orkow jakby nie patrzyl - ja odnioslem to co nieco do realiow muda gdzie beda uruk hai nie moge siedziec i oddawac sie upajaniu swa potega i wyzywaniem sie nad reszta choloty to wybralem droge postaci orka oficera wojska o konkretnych zasadach i poczuciu obowiazku wzgledem imperium zreszta wcale to nie jest sprzeczne z KC i niejednokrotni wlasnie taki typ szlachty moznaby spotkac jesli patrzymy na aspekt sluzby w wojsku Katana |
|
|
|
|
|
Kyllan
|
|
Temat postu:
Wysłany: 06 Gru, 2004 - 20:32
|
|
Skryba
Dołączył: 24 Mar, 2003
Posty: 68
Skąd: Księstwo Olgrionu & nasza STOLICA
|
|
nie przecze ze to ten porzadniejszy ten znajacy jeszcze slowo 'praworzadnosc' i szczerze mowiac podzielam i cieszy mnie taki zwrot w orkach( co chyba dalo nam sie odczuc we wzajemnej korespondencji) dzieki takim oficerom wlasnie imperium jeszcze 'zyje' a w realiach mudowych .. mamy dyscypline... tylko nie dajmy sie uwiesc drodze srodka.. kazdy zgrzyt bedzie niemal na pewno ok poki jest klimatyczny
pozdrawiam |
_________________ Nor'e D'ie M'ee - Choc Brutalnie to Szczerze!!!
|
|
|
|
|
|
Temat postu: słownik
Wysłany: 06 Sty, 2005 - 03:16
|
|
Początkujący
Dołączył: 21 Mar, 2004
Posty: 22
|
|
Jakiś czas temu, na podstawie różnych zródeł zacząłem układac słownik orczo-wspolny i odwrotnie. To czego zgodnosci z systemem jestem całkowicie pewien zamieszczam poniżej:
***********************************
**---SŁOWNIK ORCZO-WSPOLNY---**
***********************************
A
ADAR: czerwień;
AG: pojedyńczy
AL: biały, biel
ALAN: błękitny, błękit
AHRA: szpieg
ARON: żelazo
ARU: czasy, epoka;
AMUN: barwnik, kolor;
ANGHOR: śmierć, zagłada;
ANTUR: niebieski
B
BAGAR: bazyliszek
BAS: kwiat
BASAR: zatoka
BUR: bagno
BURPUL: błoto
BORN: niedźwiedź; skory do uścisku, niedźwiedzi
C
CAN: wyspa
CAND: połwysep, odszczepienie
COTO: pchła, uciążliwy
CO: mleko;
D
DAN: tarcza
DAR: krew, posoka; krwisty, buchający krwią
DARKHT: brunatny, rdzawy
DARKHUT: brązowy, brąz
DON: głębia, głęboki
DUMN: dziewica
E
EL: tytuł stawiany przed imieniem mieszczanina
ELT: elf, elfi
G
GA-AG: jeden, jednego
GA-EG: dwa
GA-IG: trzy
GA-OG: czterech
GA-UG: pięć
GEN: zielen
GAR: miasto
GAKHART: gwardzista
GARRT: port;
GRIN: gorycz, gorzki
GOTT: kamień;
GUR: brzeg; skraj
GUUR: liśc
H
HAR: moc
HARAN: twierdza; potęga
HART: żołnierz
HARKOR: pirat
HIRON: czysty
HYRTAN: arystokrata
I
IM: wewnętrzny
IMUR: środek
IG: zewnętrzny
IGUR: obcość, dalekość
IMDAR: mądrość, mądry, myśl
IMGUR: mewa
K
KAHT: krasnolud, krasnoludzki
KARON: odwaga
KART:święto, świąteczny
KARS: powietrze, gaz;
KHTUR: czarny
KIR: osada, wioska
KLASH: miecz;
KOR: marynarz
KRAS: kryształ
KSHAN: pokój; bezpieczeństwo
KTHAN: wiara, wytrwałość w decyzji
L
LANT: długość; długi
LHAN: jezioro
LAKOH: las
LAR: wyżyna
M
MAR: krzew, krzak
MCAN: siła fizyczna, moc
MIRAG, -S: piramida (grobowca)
MOR: zamek, zamczysko
MORION: świetlisty, połyskliwy
MORKIR: warowna wioska lub małe warowne miasteczko
MYSHAN: piesń
O
OSOC: ośmiornica
OKAR: granit
OHAR: główny
P
PANT: trawa
PONT: ląd;
PORON: barka
PLAS: bród
PULUS: woda
PUR: kopalnia
PURRUT: alergia, zaraza
PTUR: bok,
POK: statek
R
RAHS: robak
RAN: miesiąc;
REPTER: gad
RIL: dym
RIN: przystań
RON: dzień;
ROSCOR: rozszczepiony
RWANG: kupiec
S
SAN: mistrz
SAR: wąż;
STA: cmentarz;
STAGAR: cmentarzysko
SEMIR, -S: rozbitek;
SAND, -S: piasek; piaskowy, piaszczysty
SATT, -S: rok;
SOR: zioło;
SOTIN: śpiew
T
TABIRU: wulkan;
TAKRA: czaszka;
TAN: szlachcic; (patrz też hyrtan)
TANT: sierp;
TERRER: medytacja
TIRI: mieszanina, mikstura
TMAR: jagoda
TOGOR: wieża
TORN: wzgórze, pagórek, pagórkowaty
TORNT: góry; górski
TRANSS: okres, epoka; używane w kontekście bardzo długiego okresu czasu
U
UGAR, -S: imperium
URHAR: dzik, szarża
W
WAR: wojsko, armia, wojenny;
WARN: kieł; kolec
WART: wilk
WAGOR: kontynent;
WIN: lekkość, lekki
Y
YIAN: era (tu tysiąclecie);
YARG, -S: żywność, jedzenie;
YNOR: rzeźba
YMUR: chłop
UWAGA 1: INNE LITERY W JĘZYKU ORKÓW NIE ISTNIEJĄ LUB NIE SĄ UŻYWANE (np. f i z)
UWAGA 2: LICZBĘ MNOGĄ UZYSKUJE SIĘ DODAJĄC LITERĘ T LUB RZADZIEJ S
UWAGA 3: PIERWSZY RZECZOWNIK PRZED DRUGIM W JĘZYKU ORKÓW ROZUMIANY JEST JAKO PRZYMIOTNIK.
***********************************
**---SŁOWNIK WSPOLNO-ORCZY---**
***********************************
liczebniki:
jeden: GA-AG
dwa: GA-EG
trzy: GA-IG
cztery: GA-OG
pięć: GA-UG
pojedynczy - ag
podwójny - eg
potrójny - ig
poczwórny - og
A
alergia - purrut
armia - war
arystokrata - hyrtan
B
bagno - bur
barka - poron
barwnik - amun
bezpieczenstwo - kshan
biały - al
błękit - alan
błoto - burpul
bok - ptur
brąz - darkhut
bród - plas (przejscie przez rzeke)
brunatny - darkht
brzeg - gur
C
chłop - ymur
cmentarz - sta
cmentarzysko - stagar
czarny - khtur
czasy - aru
czaszka - takra
czerwień - adar
cztery - ga-og
czysty - hiron
D
daleki - igur
długi - lant
dwa - ga-eg
dzień - ron
dziewica - dumn
dzik - urhar
dym - ril
E
elf - elt
epoka - transs
F
fizyczna siła - mcan
G
gad - repter (w skrócie obraźliwie rep)
gaz - kars
głębia - don
główny - ohar
gorycz - grin
góry - tornt
granit - okar
grobowiec - mirag
gwardzista - gakhart
H
harkor - pirat
I
imperium - ugar
J
jagoda - tmar
jeden - ga-ag
jezioro - lhan
K
kamień - gott
kieł - warn
kolor - amun
kontynent - wagor
kopalnia - pur
krasnoolud - kaht
krew - dar
kryształ - kras
krzew: mar
kupiec - rwang
kwiat - bas
L
las - lakoh
ląd - pont
lekkość (itp.) - win
liść - guur
M
marynarz - kor
mądrość - imdar
medytacja - terrer
mewa - imgur
miasto - gar
miecz - klash
miesiąc - ran
mieszanina - tiri
mistrz - san
mix - tiri
mleko - co
myśl - imdar
N
niebieski - antur
niedźwiedź - born
O
obcy - igur
obniżka - unt
odchudzenie - untpit
odszczepieniec - cand
odwaga - karon
okręt - pok
olbrzym - tor
olbrzymi - tor
olej - pit
osada - kir
ostrze - klash
ośmiornica - osoc
P
pagórek - torn
piasek - sand
pieśń - myshan
pięć - ga-ug
piramida - mirag
pchła - coto
pokój - kshan
połyskliwy - morion
port - garrt
potega - haran
powietrze - kars
półwysep - cand
przystań - rin
przywara - purrut
R
reptilion - rept
robak - rahs
rok - satt
rozbitek - semir
rozszczepiony - roscor
rzeźba - ynor
S
sierp - tant
siła fizyczna - mcan
skraj - gur
smok - drag
sokół - sit
spi - mcanrot
srebro - rot
statek - pok
szarża - urhar
szlachcic - tan
Ś
śmierć - anghor
ślepy - ottan
śpiew - sotin
środek - imur
świetlisty - morion
święto - kart
T
tarcza - dan
telekineza - tinel
telepatia - telel
tłusty - pir
trawa - pant
troll - troll
trzy - ga-ig
twierdza - haran
tysiąclecie - yian
U
uciążliwy - coto
uczulemie - purrut
W
warowna wioska - morkir
wąż - sar
wewnetrzny - im
wiara - kthan
wielki - tor
wieża - togor
wilk - wart
wioska - kir
woda - pulus
wojsko - war
wojskowy - war
wojenny - war
wulkan - tabiru
wyspa - can
wyżyna - lar
wzgórze - torn
wzrok - mir
Z
zagłada - anghor
zamek - mor
zatoka - basar
zewnetrzny - ig
zieleń - gen
złoto - elal
zielony - gen
zioło - sor
Ż
żołnierz - hart
żółty - brant
życie - yar
żywność - yarg
Mam nadzieje, że bedzie to pomocne wszystkim innym orkom, no i nie-orkom tez. |
|
|
|
|
|
|