Autor |
Wiadomość |
|
Temat postu:
Wysłany: 14 Kwi, 2004 - 10:43
|
|
|
JA mam prosbe o namiary na zalozenia rasy jesli mozna poczynione przez wizow - o ktorych wspominano na poczatku topicu..
Co do zalozen zbroi itd... Czy zastanawialiscie sie moze nad starozytnymi indiami ? klimaty z mahapharathy czy Ramajany? wydaje mi sie ze i bron i zachowanie i zbroje z tamtej zcesci dalekiego wschody (ogolnie takze bliski wschod) pasuja do kmaranow.
Szable.. napiersniki.. powloczyste lniane szaty , sari, nawet kimona plocienne jeszcze...
Do tego egzotyczny, goracy klimat .. monumentalne ale przestronne ukryte w dzungli budowle.. z bialego drewna cy kamienia... pozostalosci po jakies starszej rasie kto wie...
Tak samo natura kocia wydaje mi sie sama dyktuje sposob zachowania podzialu czy kast - koty sa jakie no wlasnie - tajemnicze ciekawscie i drapiezne ... pierwsze 3 przymiotniki ktore mnie przychodza do glowy
Mysle ze w kazdym beda sie mieszac w przeroznych proporcjach tworzac wojownika, skrytobojce, tancerke.. kaplanke, szamana czy kupca odkryajacego nowe szlaki... nawet. (4 przymiotnik ktory mi przychodzi do glowy to to te zkoty sa LENIWE ;P)
I jeszcze o emotach - brak mi mozliwosci np popatrzenia na kogos lub cos ciekawsko... cos z wasami i zcos z uszami ...
oraz troche do walki zrobienia piruetu w walce czy przetoczenia sie po podloz, nawet salta - czemu nie - zakonczonego przyslowiownym upadkiem na cztery lapy - to daje ladny opic i jak dla mnie pasuje
A wam ? |
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 14 Kwi, 2004 - 11:20
|
|
|
Aha przyszlo mi do glowy jeszcze cos...
Istnieje bardzo ciekawy system predysponowania natury pochodzacy z Wilkolaczka whitewolfa - system ten okresla nature gracza oczywiscie nie w 100% a wiaze sie z faza ksiezyca pod ktora dana osoba sie urodzila.. Jak oze koty sa moim zdaniem mocno zwiazane z selune mozna by sie zasnanowic nad wprowadzeniem takiego watku w rpg dla naszje kociej rasy i tak:
RAGABASH - now - zlodziej szelma psotnik
TEURG - rosnacy - szaman, tajemniczy, znajacy sciezki duchow
FILODOKS - rowne polowki - wodz w czasie pokoju, mistrz duchowy, GILIARD - rosnacy 3/4 - bard - wesoly , ale takze skald - zagrzewajacy do walki, ciekawski
AHRUN - pelnia - wojowniczy, gwaltowny, dumny itd....
Moze ktogos cos z tego zainspiruje ;D |
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 14 Kwi, 2004 - 11:22
|
|
|
Aha no i dodam jeszcze ze kazda z tych faz moze byc rosnaca - wtedy jest pozytywna - jasna lub malejaca - zwiazana z mroczna strona ksiezyca |
|
|
|
|
|
Krwin
|
|
Temat postu:
Wysłany: 14 Kwi, 2004 - 15:14
|
|
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy
Dołączył: 12 Paź, 2003
Posty: 16777215
Skąd: Wwa
|
|
musze powiedziec ze twoje sugestje calkiem mi sie podobaja.. lecz nie wiem na ile pokrywaja sie z realizowana na razie koncepcja (chocby w Bractwie).
z jednej strony- wymagaja one jakis bardziej pragmatycznych postulatow, chocby w postaci opisow (odnosnie tych stroi czy budowli) z drugiej zastanawiam sie czy nie wykluczaja sie w jakis sposob z realiami muda..
mialem wrazenie ze kmarany sa efektem experymentu magicznego, jak dawno majacego miejsce, nie wiem.. ale rzeczywiscie wydaje mi sie ze konieczne jest stworzenie bardziej zwartej koncepcji tej rasy (chocby po to by mogly byc wyjatki, bynajmniej nie mowie o narzucaniu konkretnego erpega graczom).
chetnie wysluchal bym wypowiedzi jakis wizow, a najchetniej zobaczyl bym zarys historii, kultury tej rasy, ktory umozliwilby realizowanie w jej mysli jakis projektow. (mowie tu walsnie o opisach broni, ubran, budowli, enpecow, chocby do tworzonego kmaranskiego miasta)
Po wizycie w BO czesc odnosnie pragmatyzmu sie zdezaktualizowala.. zreszta musze powiedziec ze opisy bardza mi sie podobaja.. |
_________________ uczucia cieple i serdeczne sa zawsze banalne i nieprzydatne, artystyczne zas sa tylko podraznienia i zimne ekstazy naszego zepsutego systemu nerwowego, Lizawieto- T. Mann
|
|
|
|
|
Sethar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 15 Kwi, 2004 - 07:01
|
|
Administrator
Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 279
Skąd: Gdańsk
|
|
Wypowiem sie tylko w tym temacie apropo usytuowania w historii swiata Wrlocka, a własciwie Arshen, bo jak mi sie zdaje tylko tam pasowala by tka kraina.
W sumie nic nie sztoi na przeszkodzie stworzenia gdzies w gorach albo w lasach daleko, daleko na wschodzie kontynentu nowej krainki w stylu indyjskim, czy tez azjatyckim. Kontynent Arshen pomiesci taki styl krainy, ze wzgledu na stojaca u jego podstaw roznorodnosc. Oczywiscie nowa kultura moze pociagnac za soba nowe formy odgrywania poszczegolnych ras. Taka "azjatycka" forma nie kłuci sie rowniez z geneza czy to Kmaranow, czy tez innych ras, gdyz nic nie stoi na przeszkodzie wyjasnic to na przyklad jakas przedwieczna "wedrowka ludow" na wschod kontynentu.
Jednak jesli chodzi o realizacje pomyslu to bedzie problem. Pociaga to za soba realizacje nowych trenow do eksprolacji i zycia. Juz teraz pojawiaja sie glosy aby przestac rozbudowywac Swiat Warlocka a skupic sie na szczegolach, a przede wszystkim bledach w tym co juz jest. Druga sprawa to ciagly brak wiekszej ilosci graczy, ktory uniosl by ciezar "rpg'owania " w nowym stylu.
Czyli reasumujac, pomysl jest jak najbardziej fajny i do realizacji ale nie teraz niestety. Chociaz i tu widze pewne rozwiazania. W sumie wystarczy wprowadzic do juz istniejacego swiata jakies fragmenty legend, opowiadan czy tez jakies przedmioty czy wlasnie ubrania nawiazujace do tych "azjatyckich" krain. Samo istnienie takich szczegolow pozwoli graczom, ktorzy chcieliby sie tak okreslic, na odgrywanie postaci z tego nieznanego jeszzce swiata. Pelne pole do popisu dla zapalencow.
Nad takim rozwiazaniem mozna sie zastanowic. Nie wymaga to, jak mi sie zdaje wiekszego nakladu pracy i mozna to robic obok tego co juz jest realizowane. Jednak jak zwykle Kreatorow musza wesprzec Gracze, wlasnie ci zapalency co beda rozpowszechniac idee tego "zapomnianego Swiata Wschodu"
Pozdrowka Sethar |
_________________ Kontakty 239598
NOWY
"Bytka abo ne bytka - to je zapytka" - Shakespeare w czeskim filmie
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 15 Kwi, 2004 - 19:15
|
|
Mag Warlocka
Dołączył: 26 Lip, 2002
Posty: 252
Skąd: Wyspy Kocie
|
|
Sethar, a gdzie obiecane założenia do kmaranów.
Gracze powinni się na czymś oprzeć, a Ty jesteś tu chyba najbardziej kompetentną osobą, żeby stworzyć jakiś zręb do tej rasy.
I. |
_________________ Ptaki powrotne umierają wśród pomarańczy na rozdrożach...
K. K. Baczyński
|
|
|
|
|
Sethar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 16 Kwi, 2004 - 07:08
|
|
Administrator
Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 279
Skąd: Gdańsk
|
|
EEEEE! YYYY! AAAA!
Po świetach?
Żartuje. Zostalo mi juz niewiele. Jeszcze troche wyrozumialosci i cierliwosci. Apropo. Indhi. A gdzie opracowanie zależności mesko damskich Kmaranów?
Pozdrowka Sethar |
_________________ Kontakty 239598
NOWY
"Bytka abo ne bytka - to je zapytka" - Shakespeare w czeskim filmie
|
|
|
|
|
Yarkom
|
|
Temat postu:
Wysłany: 18 Kwi, 2004 - 13:00
|
|
Mag Warlocka
Dołączył: 13 Lis, 2002
Posty: 182
Skąd: Orchia
|
|
Pozwolicie ze zamieszcze moja wizje kmaranki (wlasciwie kogo moja wizja obchodzi ale co mi tam)
|
|
|
|
|
|
Drannor
|
|
Temat postu:
Wysłany: 18 Kwi, 2004 - 15:45
|
|
Expiarz wieściowy
Dołączył: 20 Gru, 2003
Posty: 757
|
|
|
|
|
Kalikstas
|
|
Temat postu:
Wysłany: 30 Kwi, 2004 - 11:53
|
|
Początkujący
Dołączył: 09 Mar, 2004
Posty: 14
|
|
hmmmm no ja tez chce zaleznosci male/female miedyz kmaranami
Bo udalo mi sie dziewczyne na gre namowic i chcemy sie klimatycznie podrywac (niewazne ze po ponad roku zwiazku)
Indhiro, Setharze.... czekamy :] |
_________________ -Nie klamal??
-Z akumulatorem na jadrach jeszcze nikt nie klamal...
|
|
|
|
|
Kalikstas
|
|
Temat postu:
Wysłany: 30 Kwi, 2004 - 11:58
|
|
Początkujący
Dołączył: 09 Mar, 2004
Posty: 14
|
|
hmmm a co do koncepcji ksiezycowej
Mrauk.... to naprawde mi sie podoba, pomysl moim skromnym zdaniem przedni... tylko jeden problem...
Wprowadzenie szamanow, zlodzieji i calej reszty
Ale chetnie pisalbym sie na Ahrun
Kalikstas - hardy kmaran |
_________________ -Nie klamal??
-Z akumulatorem na jadrach jeszcze nikt nie klamal...
|
|
|
|
|
Kalikstas
|
|
Temat postu:
Wysłany: 30 Kwi, 2004 - 12:01
|
|
Początkujący
Dołączył: 09 Mar, 2004
Posty: 14
|
|
oo i jeszcze jedna sprawa...
Chcialbym zasiegnac opinii....
Czy zalozenie smuklego energicznego kmarana o wdziecznym imieniu Garrfild byloby do przyjecia??
W koncu w kazdej kulturze przyda sie cynik |
_________________ -Nie klamal??
-Z akumulatorem na jadrach jeszcze nikt nie klamal...
|
|
|
|
|
Drake
|
|
Temat postu:
Wysłany: 30 Kwi, 2004 - 12:16
|
|
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy
Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
|
|
re Kalikstas:
Po pierwsze naucz sie prosze edytowac notki, 3 pod rzad nic dobrego nie wnosza.
Zaleznosci male/female - jak koty.
Kot znajduje kotke, lasi sie do niej, ona go wybiera badz odrzuca, jak wubiera do ona lasi sie do niego, on ja lize, gryzie w uszko... itd.
Jak go odrzuca do moze odejsc ze spuszczonym ogonem, ew. moze uznac to za prowokacje do wiekszego starania, wiec moze zaczac cos S/M, jelsi partnerka wyglada na poruszona kontynuuje, jesli nie zwykle jest fukniecie plus ew. ostrzegawcze drapniecie i kocur idzie szukac innej kotki.
A teraz wez to zmieszaj z ludzkimi odruchami i podrywaniem i wyjdzie ci co moga kmarany a czego nie moga. Ale nie, najlepiej jest prosic kogos zeby ci wszystko podal na tacy. Zdecydowanie.
re druga notka:
Koncepcja ksiezycowa to nie byl niczyj pomysl, ot jeszcze jeden sposob pojmowania kultury kmaranow - jako Bastet.
[quote]
Wprowadzenie szamanow, zlodzieji i calej reszty
Ale chetnie pisalbym sie na Ahrun
[/quote]
Hmm, a gdzie ty sie tam doszukales planow wprowadzania czegokolwiek takiego?!! Opisow kast widze nie czytales: mieli byc wojownicy, szamani, skrybowie i mieszani. (z tego co pamietam)
Nie bylo w zadnym razie mowy o zadnych zlodziejach (ps: Dopelniacz od lm wyrazu zlodziej to zlodziei), jesli dla ciebie Ragabash to sa zlodzieje to kiepsko widze twoja znajomosc WoD.
Aha, i Ahroun sie pisze tak, a nie tak jak napisales.
re trzecia notka:
Garfield, Garrfild, ani nic podobnego nie przejdzie. Mielismy jednego Alfa i jednego Aragorna - starczy nam.
re Kreciatko: na dole:
Wiedzialem, ze mi wypomnicie. Dzieki za zwrocenie uwagi. Teraz jest ok. |
_________________ "Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
Ostatnio zmieniony przez Drake dnia 30 Kwi, 2004 - 12:31, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
Kreciatko
|
|
Temat postu:
Wysłany: 30 Kwi, 2004 - 12:27
|
|
Skryba
Dołączył: 28 Mar, 2004
Posty: 86
|
|
Drake napisał:
(ps: Dopelniacz od zlodziej to zlodziei
Dolelniacz od zlodziej to zlodzieja Drake , a zlodziei to dopelniacz od slowa zlodzieje. Jak widzisz kazdy sie moze pomylic.
P.S. Miales juz nic nie pisac na forum |
|
|
|
|
|
Krwin
|
|
Temat postu:
Wysłany: 24 Cze, 2004 - 19:38
|
|
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy
Dołączył: 12 Paź, 2003
Posty: 16777215
Skąd: Wwa
|
|
zastanawiam sie czemu ten temat trafil do technikalii?????????/ |
_________________ uczucia cieple i serdeczne sa zawsze banalne i nieprzydatne, artystyczne zas sa tylko podraznienia i zimne ekstazy naszego zepsutego systemu nerwowego, Lizawieto- T. Mann
|
|
|
|
|
|