Autor |
Wiadomość |
Gileadrael
|
|
Temat postu:
Wysłany: 11 Wrz, 2002 - 17:36
|
|
Chochlik
Dołączył: 08 Lip, 2002
Posty: 121
Skąd: Łódź
|
|
>Eh, to jest tak, ze realizm mocno szwankuje przez to, ze na prostej
>drodze nie dostrzegasz osoby, ktora jest przed Toba pare metrow
Widzisz ja doskonale, w koncu stoi na tej samej lokacji... |
|
|
|
|
|
Qdlaty
|
|
Temat postu:
Wysłany: 11 Wrz, 2002 - 17:54
|
|
Skryba
Dołączył: 13 Sie, 2002
Posty: 91
Skąd: Wieluń
|
|
Chodzi o te osoby ktore stoja lokacje dalej. |
_________________ Foul,
Człowiek
|
|
|
|
|
Qdlaty
|
|
Temat postu:
Wysłany: 11 Wrz, 2002 - 17:57
|
|
Skryba
Dołączył: 13 Sie, 2002
Posty: 91
Skąd: Wieluń
|
|
A, wlasnie, gdyby istnialy takie flagi, bardzo prosto mozna by bylo zrealizowac okna (w karczmach, zajazdach, zamkach, etc.) - wg mnie swietna rzecz. |
_________________ Foul,
Człowiek
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 11 Wrz, 2002 - 21:07
|
|
Uczeń - Powieściopisarz
Dołączył: 23 Sie, 2002
Posty: 31
|
|
Kuna swietny pomysl.
Tylko nie wiem jak z realizacja, bo jesli jest jak mowisz i mozna to tak zrobicv i nie ma zadnych kruczkow czy hakow w tym to byloby swietnie.
Jesli administracja zechce go wprowadzic to trza jak najszybciej poki swiat sie nie rozrosnie jeszcze, bedzie mniej roboty.
A wogole to jest tytaniczna praca...Ale jakze przelomowe to by bylo. Zupelnie zmieniloby oblicze muda. |
_________________ Vincent Vadim
|
|
|
|
|
Qdlaty
|
|
Temat postu:
Wysłany: 11 Wrz, 2002 - 22:51
|
|
Skryba
Dołączył: 13 Sie, 2002
Posty: 91
Skąd: Wieluń
|
|
Przejzalem sobie tak szybciutko kod mudliba...
Hm, wy tu macie niezly burdel
Just kidding
Tzn, ze mapka nie jest opisana obiektowo, tylko cala od podstaw jest skryptowana ? Sjakies to dziwne - ale fakt nigdy sie mudami nie zajmowalem a w sumie pomysl calkiem fajny - daje duze mozliwosci. Ale wracajac do mojego pomyslu. Chyba da sie go zrealizowac ? Struktura raczej nie powinna przeszkadzac ? A zdaje sie, ze mozna by to bylo nawet ladnie uproscic.
Btw. Jezeli jest tak jak mysle, to mozna bardzo latwo sprawdzic jacy gracze znajduja sie w innej lokacji, ale cos czuje, ze dostac opis tego miejsca juz by bylo trudno ? |
_________________ Foul,
Człowiek
|
|
|
|
|
Gileadrael
|
|
Temat postu:
Wysłany: 11 Wrz, 2002 - 23:01
|
|
Chochlik
Dołączył: 08 Lip, 2002
Posty: 121
Skąd: Łódź
|
|
Ilosc lokacji mniejszych niz pare metrow jest doprawdy znikoma.
A co do opisu lokacji i ludzi na niej... Nigdy nie wygladales z okna dylizansu/ogladales widoku ze statku? |
|
|
|
|
|
Qdlaty
|
|
Temat postu:
Wysłany: 11 Wrz, 2002 - 23:43
|
|
Skryba
Dołączył: 13 Sie, 2002
Posty: 91
Skąd: Wieluń
|
|
Chcesz mi wmowic, ze czlowiek jest niezdolny do zobaczenia postaci z odleglosci 100m ??? Nawet z 200 m bez problemu dojzysz. A lokacje sa znacznie krotsze.
A co do dylizansu czy statku to jest to zupelnie cos innego, dylizans porusza sie normalna droga, wiec wygladajac z dylizansu widzisz tylko droge, ktora sie poruszasz - to samo gdybys szedl zamiast jechac. Nie ma to nic wspolnego z widzeniem lokacji obok. |
_________________ Foul,
Człowiek
|
|
|
|
|
Gileadrael
|
|
Temat postu:
Wysłany: 12 Wrz, 2002 - 11:14
|
|
Chochlik
Dołączył: 08 Lip, 2002
Posty: 121
Skąd: Łódź
|
|
Lokacje, gdzie masz dosc przestrzeni zeby patrzec na taka odleglosc zazwyczaj i tak sa w zalozeniu znacznie wieksze.
W kod dylizansu nie patrzylem zbyt uwaznie, ale to chyba jednak oddzielna lokacja, z ktorej patrzymy na inna, wybierana wedlug czasu...? |
|
|
|
|
|
Qdlaty
|
|
Temat postu:
Wysłany: 12 Wrz, 2002 - 11:38
|
|
Skryba
Dołączył: 13 Sie, 2002
Posty: 91
Skąd: Wieluń
|
|
Chcesz mi przez to powiedziec, ze most w Kar ma dlugosc ~ 800m ? Bez jaj, ale w tych czasach nie bylo technicznych mozliwosci budowania takich mostow. Chcesz mi dodatkowo powiedziec, ze w ciagu kilku sekund gracz pokonuje odleglosc ~300 metrow (choc i tak na prostych 300 metrach widac postacie... i przy dobrym wzroku rase) ? Zeby bylo smieszniej - byle karczma to stodola wiekosci srednio 150000 m^2 ? Idac dalej - "rzeczka" w Kar tez musialaby miec przynajmniej z 600m szerokosci - czy Ty zdajesz sobie sprawe, ze chyba nie ma na swiecie takiej rzeki ? Ja wiem, ze _niektore_ lokacje moga byc bardziej od siebie oddalone, ale nie popadajmy w paranoje - to bylby dopiero brak realizmu...
Co do dylizansu - wyobraz sobie, ze idziesz droga (ta sama co jedzie dylizans), jadac dylizansem jedziesz dokadnie ta sama droga a wygladajac przez okno widzisz to samo, co widzialbys idac nia... Prosciej sie nie da. Czy jadac dylizansem masz mozliwosc wyjzenia wschodnim/zachodnim oknem ? |
_________________ Foul,
Człowiek
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 12 Wrz, 2002 - 12:38
|
|
Uczeń - Powieściopisarz
Dołączył: 23 Sie, 2002
Posty: 31
|
|
Re qudlaty
No rzeki to sa tak szeroki a nawet szersze...
Co do traktow sam nie wiem, niektore faktycznie maja taka dlugosc ze zasieg wzroku czlowieka nie da rady...(pomijajac nawet fakty zakretow, wzgorz itp)
Ale w lokacjach typu: jaskinia, miasto itp. to nie ma chyba przeciwwskazan. |
_________________ Vincent Vadim
|
|
|
|
|
Qdlaty
|
|
Temat postu:
Wysłany: 12 Wrz, 2002 - 12:52
|
|
Skryba
Dołączył: 13 Sie, 2002
Posty: 91
Skąd: Wieluń
|
|
I dokladnie o to chodzi!, do wyboru do koloru, nie wszedzie mozna by bylo cos dojzec - > wytezasz wzrok, ale nie jestes w stanie dostrzec z tej odleglosci nic ciekawego.
Nawet swietnie, ze bylyby lokacje "bezpieczne". Wiecie ile by to dawalo mozliwosci ? Bylby miejsca gdzie moznaby bylo bezpiecznie sie spotkac, ale bylyby tez takie, ktore moglyby byc obserwowane, etc . To wsio uwzglednia moj pomysl Przeciez napisalem, ze lokacje sa roznej dlugosci (a nie tylko takiej polkilometrowej) i maguś potwierdził |
_________________ Foul,
Człowiek
|
|
|
|
|
Gileadrael
|
|
Temat postu:
Wysłany: 12 Wrz, 2002 - 18:31
|
|
Chochlik
Dołączył: 08 Lip, 2002
Posty: 121
Skąd: Łódź
|
|
Grrrr... (no, ulzylo mi )
Owszem, ale generalnie w lokacjach 'malych' (miasta, jaskienie etc)
ogranicznikiem widzenia nie jest odleglosc, ale tlum ludzi ktory sie tam z zalozenia znajduje, ciemnosc, zalomy itd. |
|
|
|
|
|
Qdlaty
|
|
Temat postu:
Wysłany: 12 Wrz, 2002 - 22:53
|
|
Skryba
Dołączył: 13 Sie, 2002
Posty: 91
Skąd: Wieluń
|
|
Wszytko zalezy od miasta. u mnie np. w Wieluniu doskonale z odeglosci 100-150m dojze kumpla, a co dopiero na odeglosci 30-50 m - bo takie sa mniej wiecej odleglosci miedzy lokacjami w miescie Tlum ludzi to sie moze pojawic w kilku co najwyzej lokacjach ale nie calym miescie, nie ma sensu tlumaczyc ograniczen engine'u w tak pokretny sposob (no offence)
Mnie tyko zalezy na maksymalnym urozmaiceniu (umiodnieniu) gry |
_________________ Foul,
Człowiek
|
|
|
|
|
Gileadrael
|
|
Temat postu:
Wysłany: 12 Wrz, 2002 - 23:11
|
|
Chochlik
Dołączył: 08 Lip, 2002
Posty: 121
Skąd: Łódź
|
|
Dla mnie to po prostu zbyt duze ulatwienie... |
|
|
|
|
|
Qdlaty
|
|
Temat postu:
Wysłany: 13 Wrz, 2002 - 08:22
|
|
Skryba
Dołączył: 13 Sie, 2002
Posty: 91
Skąd: Wieluń
|
|
Ulatwienie ?? Czego ? Urealnienie to nie utrudnienie, a zadaniem maga czy w ogole celem gry nie jest utrudnienie nam zycia na niej tylko umozliwienie wczucia sie w gre a to jest nastepstwem urozmaicenia m.in. Utrudniac mozna w bardziej realny sposob, dajac np. silniejsze moby czy trudniej zdobywane doswiadczenie (tylko ja nie wiem jaki jest sens w utrudnianiu gry, ktora ma symulowac zycie), ale nie ograniczajmy engine'u. Stary, Tobie sie chyba w realu za dobze zyje - masz tyle ulatwien - mozesz widziec nawet nie jedna, ale pare lokacji do przodu, malo tego, moze sie spojzec w gore czy w dol! Jak dla mnie to cheaterstwo |
_________________ Foul,
Człowiek
|
|
|
|
|
|