Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Poll
REFORMOWAC CZY NIE ?
Tak!
25%
 25%  [ 4 ]
Ja mam zawod, inni maja mniejsze umy mi tak jest dobrze!
12%
 12%  [ 2 ]
Nie!
43%
 43%  [ 7 ]
Zumpa jestes wielki ! Zumpa mowi: wie muja!
18%
 18%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 16


Autor Wiadomość
Zumpa!
Temat postu: OBECNY SYSTEM GILDIOWY - REFORMOWAC CZY NIE ?  PostWysłany: 16 Kwi, 2005 - 10:18
Początkujący


Dołączył: 13 Kwi, 2005
Posty: 11

Witajcie drodzy Gracze jak i Wizowie,

Grajac w Warlocka da sie zauwazyc,ze liczba graczy odgrywajacych
dane rasy, zmienia sie dosc dynamicznie. Sam
wertujac forum zaobserwowalem dziwne zjawisko, mianowicie pojawianie
sie i znikanie gildii, ma to oczywiscie zaowazalny zwiazek z pierwszym
zdaniem. Nasuwa sie refleksja, czy nie nalezaloby czegos zmienic w tym
systemie, i dopasowac go pod sytuacje, ktora jest na mudzie? Nie raz juz
pomyslalem ze i owszem przydaloby sie to zrobic stad ta sonda.

Aby system gildiowy nadrabial do sytuacji na mudzie, jezeli idzie o
zmienna populacje rasowa, nalezaloby sie podjac kompletnej "calkowitej"
reformiy gildii. "I w tym miejscu pozwole sobie zaznaczyc ze moja
propozycja ma jak najmniej wspolnego z reforma z muda A."
Mianowicie odrazu nasunela mi sie mysl. "Raz gra pieciu Kmaranow,
raz Goblinow, raz Krasnoludow. Ale co bedzie, jezeli przez dlugi czas
bede np. jedynym Kmaranem, czy bede mogl wtedy liczyc na jakakolwiek pomoc ze strony swojej gildii, czy bede mial mial szanse na
rozwoj skoro, jak mi sie zdaje, by awansowac potrzebna mi akceptacja
kogos z zarzadu gildii." Bez wiekszego wysilku mozna sobie na te
pytania odpowiedziec. Wiec co proponuje, proponuje zamiane gildii
w roznego rodzaju szkoly, uczace danej profesji, np. szkole dla
wojownikow, szkole dla zlodzieji, zabojcow czy jaka profesje by sie
dalo w realia Warlocka dopasowac. W "Szkole" np. dla wojownikow,
mozna by sobie bylo obrac jakis kierunek rozwoju, czyli zestaw
umiejetnosci i tylko w jednej dziedzinie mozna by osiagnac najwyzszy
poziom. "Czytalem ostatnio cos o KC, jest tam dosc przejrzyscie
ukazane laczenie profesji itd." Oczywiscie, by bylo zabawniej, awanse na
kolejne poziomy wiazaly by sie z odpowiednio trudnymi zadaniami,
np. "Mistrz Brutus mowi: Naprawde uwazasz ze jestes taki dobry ?
przekonajmy sie! Mistrz Brutus wyzywa cie na pojedynek! Bah Pac Lup!
Mistrz Brutus resztkami sil podnosi sie z ziemi, patrzac na Ciebie z
jednoczesnym strachem w oczach i niedowierzaniem. Mistrz Brutus
przelyka glosno sline. Kiwasz pewnie glowa na Mistrza Brutusa. Mistrz
Brutus mowi: Juz biegne wszechmocny Zumpo, zaraz zaanonsuje Cie
Arcymistrzowi. Mowisz do Brutusa: Nu i nie sapomni tfoja o ozeskach dla
moje! Mlaskasz z zadowoleniem. " Tak by to mialo mnie wiecej wygladac.


Gra, jak przynajmniej ja sadze, powinna byc przyjemnoscia i kazdy gracz
powinien miec mozliwosc odegrania przez okres swojego zycia na
Warlocku wlasniej przygody " satysfakcjonujacej Smile ".

Wiec tak sobie glowkujac dalej, i analizujac sytulacje Warlocka,
pomyslalem o tych graczach, ktorzy chca sie trzymac razem i niechca
co by im trzecie osoby w rzeczach grzebaly. By gracz swoje miejsce
w grze znalazl... Wydaje mi sie ze trzeba by bylo sporo zakodowac,
i tak to mianowicie widze w zarysach. Wolne stowarzyszenia: Miejsca do
wynajecia, za wynajecie oplata, mozliwosc ustawienia listy osob
dopuszczanych do danego miejsca. Jezeli oplata nie jest uiszczona X
czasu zabranie dostepu i wystawienie miejsca pod kolejny wynajem np.
w urzedzie miasta czy czegos innego. Albo jezeli w jakims tam Zamku
ktos z jego terazniejszych wlascieli nie wykonal jakis obowiazkow, Zamek
przejely potwory, i znow mozna go zdobyc. Stowarzyszenia zawodowe:
przykladowa Gwardia Miejska, w urzedzie miasta ogloszenie, ze przyjma
na takie i takie stanowisko, postac musi spelniac takie i takie wymagania,
inteligencja czy tam sila. Przykladowo obsadzony dowodca moze
mianowac swoich podwladnych, moze wyplacac im zold, ktory pobieral
by z urzedu miasta(czy jakos tak, zeby nie bylo walkow trzeba by
wymyslic, to tylko zarysy) , dowodca mial by jakies tam swoje obowiazki,
jezeli ich nie spelnia jakis okres czasu, to zostaje usuniety ze swojego
stanowiska, i jest ono znowu wolne, (obsadzane innym gwardzista albo
kims kto spelnia wymogi- tez tzeba by sie zastanowic).

Duzo pracy ? Faktycznie troche, ale o ile latwiej bylo by kodowac nowe
ciekawe miejsca, o ile przyjemniejsza byla by gra dla gracza, podkreslic
mozna ze na Warlocku jest przyjemnie, poniewaz atmosfera jest przyja-
zna, a powyzsze zmiany sadze ze napewno by tego nie zepsuly a tylko
poleprzylyby i uatrakcyjnily gre w duzym stopniu. Wkoncu chodzi tu o
to zeby pokonac npca a nie drugiego gracza Very Happy i gra jest tak jakby
w trybie Cooperativ, wylaczajac rzadkie wyjatki.


Pozdrawiam serdecznie,
Zumpa.

ps. niebyloby sytulacji, w ktorych jakas rasa zostaje bez umow,
bez swojego miejsca i nie trzeba by juz tego bylo reformowac
a jedynie upiekszac i urozmaicac.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
neuczarny
Temat postu:   PostWysłany: 16 Kwi, 2005 - 15:05
Uczeń - Powieściopisarz


Dołączył: 15 Lip, 2004
Posty: 35
Skąd: Gdańsk
Co tu duzo mowic
.
BRAWO!

lepiej sie nie da tego ujac

_________________
Wiem ze nic nie wiem
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ToRtuR
Temat postu:   PostWysłany: 16 Kwi, 2005 - 16:22
Papla


Dołączył: 28 Gru, 2003
Posty: 339
Skąd: Opole
Przynajmniej cieszy mnie, że zdarza się ktoś kto ma pomysł i potrafi przedstawić swoją wizję w taki sposób, aby wszyscy mogli zrozumieć o co chodzi, a nie ogranicza się do jednego zdania zaczynającego się od słów "Fajnie by było gdyby...".

Głosowałem na nie.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Oster_Limofies
Temat postu:   PostWysłany: 16 Kwi, 2005 - 19:01
Mag Warlocka


Dołączył: 26 Sie, 2004
Posty: 34
Skąd: Ciemna, zimna, mroczna jaskinia
Ponieważ w poście zumpy poruszone zostały dwie odrębne sprawy, może po kolei się do nich odniose.

Najpierw pomysł gildii a dokładniej reformy - której tak na prawdę nie ma potrzeby wprowadzać. System warlocka jest tak zrobiony że praktycznie nie nakłada żadnych ograniczeń na to czy gildia ma być rasowa, cechowa czy jak wspomniał zumpa u siebie - byłby szkołą. Tak naprawdę kwestia nazwy i dobrego opisania takiego tworu. Do tego przecież istnieją "niezależni" nauczyciele, którzy wielu podstawowych umiejętności uczą za pieniądzę, nie zważając w żadnym razie na rasę, kulturę czy wyznanie delikwenta. Dodatkowo istnieje też możliwość tworzenia organizacji na zasaddzie klubów, które mogą zrzeszać jak najbardziej też osoby o podobnych zainteresowaniach. Stworzenie / dodanie jednak takiego nowego tworu jest przede wszyskim jednak dosyć dużym kawałkiem pracy, przede wszyskim opisowej, często jednak też i kodowej. Nie ma sensu więc postulować reformy czegoś, co najzupełniej prawidłowo działa. Wspomniane szkoły jak najbardziej mogą powstać w ramach obecnego systemu - trzeba tylko z pomysłu przejść przynajminiej do dobrze zrobionego opisu.
Co do "automatycznych" zasad awansu, to zwykle też są stosowane do pewnego momentu. Można zupełnie zautomatyzować to, ale myślę, że właśnie częścią uroku gildii / klubów jest to, że z biegiem czasu wy jako gracze zaczynacie mieć możliwość decydowania o czymś więcej niż tylko własnym uzbrojeniu czy też towarzystwie w drużynie. Dzięki temu można wprowadzać różne interakcje między poszczególnymi organizacjami - wojny, wojenki, podchody, transakcje finansowe... zwyczajnie coś się dzieje. Może faktycznie warto się zastanowić, czy członkostwo w niektórych gildiach nie mogłoby być przyznawane automatycznie... Ale z drugiej strony zepsuje to właśnie część zabawy, jaka wynika z tego, że sami gracze sobie tak naprawdę tworzą zadania. Druga sprawa - dostanie się do "nie-automatycznej" gildii wymaga poznania a przynajmiej skontaktowania się z jednym jej członkiem, co skutkuje lepszym poznanieniem jej członków.

Natomiast pomysł wolnych stowarzyszeń, a dokładniej owych miejsc, które byłyby dostępne dla graczy / graczy przewija się nie pierwszy raz i jest jak najbardziej dobrą ideą... Tylko jak to z takimi dobrymi ideami jest, wszyscy widzą ogólnie o co chodzi ale dokładnie nikt nie wie jak to by miało działać.

Tak na koniec - pomysł ze szkołami nie jest zły i przy dobrym pomyśle oraz zrobionym do niego opisach ma całkiem realne szanse się pojawić. I nie trzeba do tego reformować systemu gildii w żadnym razie Taka szkoła to po prostu gildia nie preferująca żadnnej rasy.

Pozdrawiam.
Oster
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
htrug
Temat postu:   PostWysłany: 17 Kwi, 2005 - 01:14
Pisarczyk


Dołączył: 29 Cze, 2004
Posty: 188

ja mam inna propozycje
moze by tak skonczyc wszystkie gildie a nie kombinowac jak kon pod gorke?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krwin
Temat postu:   PostWysłany: 17 Kwi, 2005 - 01:30
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 12 Paź, 2003
Posty: 16777215
Skąd: Wwa
hyhy, gratuluje zapalu Zumpa, jestes kolejnym ktory sie napalil na reformy, napalil na poprawki i ogolne koncepcje.. bazujac na jedynym doswiadczeniu jakie mam, czyli wlasnym musze cie ostudzic, nic z tego nie wyjdzie a ty niedlugo w poczuciu bezsily i smutku znudzisz sie mudem. pozdrawiam i rzycze ci abym sie mylil.

_________________
uczucia cieple i serdeczne sa zawsze banalne i nieprzydatne, artystyczne zas sa tylko podraznienia i zimne ekstazy naszego zepsutego systemu nerwowego, Lizawieto- T. Mann
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gość
Temat postu: Krwin  PostWysłany: 17 Kwi, 2005 - 06:17






Re Krwin,

( Bedzie biednie bo akurat cos koduje sobie Razz i dopiero wstalem )

Czy mi sie znudzi czy nie znudzi, zalerzy czy dotychczasowym paru graczom sie znudzi czy nie znudzi, narazie jest wporzadku. Bo nie
przywiazuje na warlocku praktycznie zadnej wagi do rozwoju postaci "expienia", w koncu niema tu ogolnego pk nie jest to koniecznosci
zebys jak na A, gdzie jezeli w ryj nie mozesz dac to zazwyczaj zostaniesz
zmieszany z gleba, rzadzi mocniejszy hrhrhr. Warlock jest spokojnym
mudem i tak tez do niego podchodze. A ze duzo rzeczy pisze, jak cody,
najrozniejsze skrypty to mam niezlomna cierpliwosc, i nigdzie mi sie nie spieszy. Ale faktycznie Krwin mozesz miec troche racji, moi przyjaciele z
Warlocka, ostatnio czesto napominajom ze nic sie nie zmienia a sam
mud umiera, smuci mnie to od nich slyszec bo sa to doswiadczeni gracze
i widzieli wiecej odemnie, a smuci mnei to podwojnie poniewaz jezeli oni
tak na to patrza to istnieje mozliwosc ze to dla nich juz warlock robi sie
powoli monotematyczny, mam nadzieje ze to wlasnie oni nie przestana
wstawac, a do Warlocka coraz czescie bedzie mialo co ich przyciagac.

Re. Oster

Szlachetny Osterze,

Mogl bym cytowac ale niechce mi sie, projekt zmian ukazywal realia
Warlocka, czyli 10 osub "Słownie: dziesiec" zalogowanych na serverze.
Pisales o tym ze jest to jakis urok ze nie wszystko jest z automata,
Osterze tak wiem o tym jak najlepiej, ale tu mozna kogos odpowiedniego
nie zobaczyc pare miesiecy, chyba trzeba by bylo na tablicach gildiowych
powywieszac aktualne nr. kom Very Happy "RPG" projekt uwzglednial to dosc
dosadnie, ps. taka jedna aluzja, co ma piernik do wiatraka ? czyli co ma
realnie pozycja w stowarzyszeniu zawodowym elektrykow do tego czego
moge sie nauczyc ? a no nic, bo to wyglada tak ze pierw musze naumiec
siem i zdac egzamin na czeladnika, pozniej na wyzsze moce, az do
mistrza zawodu wylacznie. Na Warlocku w przeciwienstwie do A duzo
zalezy, i maja na tyle wolna wole by muc byc zyczliwym innym graczom.
A pozatym jak tak naprawde moze cos od kogos zalerzec na mudzie ?
Jezeli mam grupe przyjaciul i postatnowimy ze beda mowic do mnie
herszcie, to tak jest, ale gdy sprobuje zaczac narzucac im swoja wole
raczej szybko ich sie pozbede, "a tam odrazu mozna to potraktowac
wieloznacznie". Warlock to swietna zabawa dla ludzi na poziomie, i jest
to pierwszy mud na ktorym grajac jestem tak naprawde wesoly. A skad
takie moje pomysly na zmiany ? dodalem sobie male sily przerobowe +
brak gildi dla wszystkich ras + to ze rasy przewazajace na mudzie sie
czesto zmieniaja, ps. i niezamierzam nikogo krytykowac, i nie krytykuje
podkreslam, bo jestem tu od niedawna i nie moim cele karcenie waszej
pracy drodzy wizowie, a jedynie ukazuje to co bym sam zrobil, mozna
skorzystac, mozna nie skorzystac. Pozatym dziekuje na glosy w 4 opcji Very Happy
hrhrhrh.

Cu dalej, jak niema komu kodowac to niech juz wam bendzie Zumpa
mose sostac wizem i kodowac, ale niech inne wizy siem zgodza, moj
pise se w C++, i pise sem lusne secy, na mudlibie siem niesna wcale
ale jak ceba to siem posna.

Pozdrawiam,
Zumpa
 
   
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gość
Temat postu: RE UP  PostWysłany: 17 Kwi, 2005 - 06:20






NAwet siem z zaspania zapomnialem zalogowac wiec niemoge edytowac,
za mse bleow "merytorycznych" przepraszam za ortograficznie nie
bede Razz

ZUMPA
 
   
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ToRtuR
Temat postu:   PostWysłany: 17 Kwi, 2005 - 07:05
Papla


Dołączył: 28 Gru, 2003
Posty: 339
Skąd: Opole
Drogi Zumpo, przeczytałem z wielką uwagą Twe notki, lecz niestety tylko pierwsza była jakoś powiązana z tematem figurującym tłustym drukiem nad resztą wypowiedzi. Nie irytuje mnie to, rozumiem co chcesz wyrazić w swych notkach lecz pragnę Ci, drogi Zumpo, pokazać drugą stronę medalu, czyli wady projektu, który tak śmiało proponujesz. Pierwszą i największą usterką jest zrobienie z postaci gracza kogoś samodzielnego, oderwanego od całości, odpowiadającego przed nikim - swoboda jest dobra, ale samowola już nie. Najwartościowsze miejsca w gildii zajmą postacie najbardziej expiące, posiadające najwyższe staty (czy dzieki automatom czy też nie). Prawdziwie wartościowe jednostki, jednak nie posiadające nadzwyczaj dużo czasu, zostaną zepchnięte na drugi plan bez możliwości jakichkolwiek negocjacji. Po drugie - awans z jednego poziomu na drugi nie będzie tak bardzo satysfakcjonujący tak samo jak pozycja zajmowana w gildii. Powierzenie wszystkiego automatom jest błędem. Mało graczy się loguje, a pozycję szefów gildii zajmują ledwo pojawiające się cienie trzymające resztki władzy i respektu, ale czasami to ja wolę te kanalie od zimnego automatu...
Może wyrażę się tak...
Dobrze sprawdziłby się system automatów w gildii arokowo-rasowych, natomiast totalnie zawiódłby w gildiach arkowo-zawodowych. Problem taki, że tutaj nie ma wyraźnego podziału na gildie rasowe i zawodowe, a nawet jak jest to jedna gildia z dnia na dzień potrafi sie przeobrazić w zupełnie co innego... :P
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Zumpa!
Temat postu: Re Htrug  PostWysłany: 17 Kwi, 2005 - 07:08
Początkujący


Dołączył: 13 Kwi, 2005
Posty: 11

Re Htrug,

Nakombinowac sie jak kon pod gore to chyba sie nakombinowales z tymi
dwoma linijkami. A pomyslales o tym ze pchanie sie w nastepne gildie
tym systemie jest malo sensowne ? poco gildia o zakreslonej ideologi dla
rasy, nie kazdy gnom musi byc wynalazcom, jeden chce byc zabujca inny
zielarzem, po to zeby tylko kosmetycznie byl wybor ? czegos allbo
niczego. Wiec moje zawody poza gildia rasowa sa jak najbardziej trafne
bo raczej sie niedoczekasz tego ze ktos zakoduje dla kazdej z ras w
rasowce po 10 opcji zawodu tak zeby kazdy byl zadowolony, pozatym
jest to malo modularne podejscie do sprawy.

Re Oster,

Sadze ze moj pomysl z dynamicznymi siedzibami jaki przedstawilem byl
o wiele lepszy od dopisywania nowych gildii. Po co pisac gildie ktore za
pol roku beda staly puste ? zeby je zamknac ? zeby nowi gracze mieli
nadzieje ze sia tam dostana po czym sie wielce rozczarowali ? Sadze
ze pchanie sie w kolejne gildie przy 10 logach naraz nie ma najmniejszego sensu.

A i jeszcze male ale do nauczycieli w swiecie, po drugim dniu grania w
warlocka mialem 50% u nich wyszkolone po nastepnych dwuch
skonczylem prawie rasowke, nie mowiac o dodatkach zawodowych. U tych
nauczycieli kosz treningu to jakies 5-10 zlotych max, wiec po drugim dniu
gry mam grajac rasa bez rasowki, miec zakonczony pod tym wzgledem
rozwoj postaci ? wyczowa sie tu naprawde wielka pustke.




Pozdrawiam,
Zumpa
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Umpa
Temat postu: hmm  PostWysłany: 17 Kwi, 2005 - 08:45
Początkujący


Dołączył: 16 Kwi, 2005
Posty: 1

Witam,
Tak sobie czytam i coraz bardziej zadziwiaja mnie niektore wypowiedzi...
A wiec po kolei.
Sadze, ze Zumpa ma jak najbardziej dobry pomysl
(wkoncu tu mojej jak blat:P a fiadomo se goblina sa mundla i fogole..Razz)
Z opisami i dokladniejszym projektem tez raczej nie byloby problemu.
Teraz mam kilka zdan do powiedzenia odnosnie niektorych odpowiedzi:
Po pierwsze:
TORTUR:"Prawdziwie wartościowe jednostki, jednak nie posiadające nadzwyczaj dużo czasu, zostaną zepchnięte na drugi plan bez możliwości jakichkolwiek negocjacji." A wiec wszyscy ktorzy expia sa szufladkowani jako ci, ktorzy nie rpguja a to ogromny blad i zapewniam Cie ,ze BARDZO sie mylisz.Po drugie chyba oczywiste jest, ze jesli chcesz byc dobry i byc "kims" w grze to raczej musisz grac duzo wiec wogole nie rozumiem co chciales przez to powiedziec...
Po drugie:
TORTUR:"Mało graczy się loguje, a pozycję szefów gildii zajmują ledwo pojawiające się cienie trzymające resztki władzy i respektu, ale czasami to ja wolę te kanalie od zimnego automatu... "
No wlasnie i jaki sens jest tych gildii skoro pozycje zajmuja osoby rzadko sie logujace???
Kto bedzie prowadzil i sprawowal wladze badz opieke nad kandydatami skoro mozliwe ze osoby te wcale niemaja zamiaru juz grac?Swiadczy o tym ich wielomiesieczna nieobecnosc naprzyklad..... Rozumiem, ze wedlug Ciebie w porzadku jest kiedy gildie stoja nieuzywane w zasadzie Nie ma mozliwosci przyjecia nikogo nowego..niewidze sensu takiej gildii..
Po trzecie:
HTRUNG:"ja mam inna propozycje moze by tak skonczyc wszystkie gildie a nie kombinowac jak kon pod gorke?"
Jak wyzej...po co konczyc jak i tak nie m kto Cie do niej przyjac??Hyhyhy
Po czwarte:
OSTER:"Ale z drugiej strony zepsuje to właśnie część zabawy, jaka wynika z tego, że sami gracze sobie tak naprawdę tworzą zadania. Druga sprawa - dostanie się do "nie-automatycznej" gildii wymaga poznania a przynajmiej skontaktowania się z jednym jej członkiem, co skutkuje lepszym poznanieniem jej członków. " NO niestety wole zeby zepsulo czesc zabawy niz cala GRE. jak wyzej jak wyzej jak wyzej.... Jak mozna skontaktowac sie z kims kto juz nie gra? Laughing

I wychozi na to,ze wlasciwie wszystko sprowadza sie do jednego.
Po co automat?
Zeby kazdy mial mozliwosc dostania sie do gildii...a nie tylko Ci ,u ktorych
wladze nad kandydatami sprawuja osoby logujace sie dosc czesto...a co z reszta??!!
Pozdrawiam Very Happy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
htrug
Temat postu:   PostWysłany: 17 Kwi, 2005 - 09:36
Pisarczyk


Dołączył: 29 Cze, 2004
Posty: 188

odkad tu jestem bylo/jest wiele spraw madrych poruszanych i co? i co z tego?
Zumpa proponuje ci sie juz zwizowac bo tego co ty oczekujesz nie bedzie mial kto zakodowac
gildie umieraja miedzy innymi z tego powodu ze nie sa skonczone
to ze skonczyles treningi nie znaczy ze skonczyles rozwoj postaci (jak bedziesz bardzo chcial to moze jeszcze jakies dostaniesz) btw a na "a" to co nie konczysz treningow w 1 dzien? w gildi pokrewnej do LG spokojnie

moje zdanie jest takie: znajdzcie wizow/wynajmijcie im wolny czas/zacznijcie konczyc co jest zaczete (nie tylko gildie)/zacznijcie robic cos nowego

ps.
jeszcze cos: tutaj NIE ma byc 10 graczy max - taka opcja jest odrzucana Evil or Very Mad
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Zumpa!
Temat postu: Yhhh nu to jesce ros...  PostWysłany: 17 Kwi, 2005 - 10:18
Początkujący


Dołączył: 13 Kwi, 2005
Posty: 11

Zumpa mowi: Systko ni tk systko na opak..
Zumpa mlaska cicho.
Zumpa mowi: Ale wase siem ni maltfia Zumpa jesce las wytlumacy..
Zumpa mowi do siebie: Nu w kuncu ni kasda taka mondla jak Gubliny...

A wiec tak:

- w obecnym systemie gildiowym graczowi narzucony jest schemat rozwoju,
i niema zbyt wielu mozliwosc.

- w obecnym systemie gildiowym niektore z ras maja gorsza sytuacje w
porownaniu do innych, przez schematyczne narzucenie umiejetosci dostepnych
dla konkretnych ras.

- w obecnym systemie gildiowym niektore z ras maja gorsza sytulacje w
porownaniu do innych ze wgledu na to ze zarzad ich gildi jest "cieniami".

- w obecnym systemie gildiowym niektore z ras maja gorsza systulacje w
porownaniu do innych ze wzgledu na to ze jak narazie nie maja gildii.

- w obecnym systemie gildiowym "RPG" jest znacznie utrudnione poniewaz
ogranicza je narzucony schemat umiejetnosci.

- w obcenym systemie gildiowym dlugo chyba mi przyjdzie zaczekac az
zobacze zaangarzowanego w gre przedstawiciela rasy ktora jest z
pewnych wzgledow nieprzystepna.

Zumpa drapie sie po glowie.
Zumpa mowi do Ciebie: Teras jus tfoja lypiej losumie ?
Zumpa patrz na Cienie przenikliwie.
Zumpa mlaska cicho.
Zumpa mowi: Nu nic, to moj tlumacy dalej mose tfoja pojmie wilka istote secy.

Proponuje co ponizej:

- Wyluskac umiejetnosci zawodowe, podzielic je na profesje, stworzyc szkoly
szkolace w danych profesjach. Oczywiscie slowo szkoly jest przenosnia i
nie ma to nic wspolnego z cyferkowymi mudami. Z odrobina fantazji kazdej
szkole uczacej danej profesji mozna by stworzyc otoczke tajemniczosci,
slawy, czy tez zlej slawy, wpasowac same szkoly w swiat tak aby przedstaw-
-ialy sie prawdziwie rpgowo.

- Problem z predyspozyjami poszczegulnych ras do poszczegolnych profesji
jest juz rozwiazany, mianowicie kazda rasa daje juz pewne predyspozycje
jezeli chodzi o cechy postaci, ktore sa nieodzowna czescia potrzebna do
treningu swoich postaci. Wiec zanim zobaczyli bysmy przykladowego "Ber-
sekera" niziolka z ciezka dwureczna bronia chlopak by sie musial sporo
napracowac. " Na chlopski rozum, logiczne ? Pewnie ze logiczne i jak naj-
bardziej spujne z karzda rzeczywistosci, bo w koncu mechanika gry tworzy
obraz rzeczywistosci. " Obejdzie sie bez przykladu ? chyba tak ale na
wszelki wypadek podam hrhr przyklad " zanim chudy bedzie gruby to sie
bedzie musial sporo najesc. "

- Stworzyc\przeobrazic istniejace gildie, w gildie zawodowe, czyli w takiej
gildi mamy zarzad skladajacy sie z graczy. Co nastepne dokodowac jakies
zrodlo utrzymania dla gwardii/straznikow orkow ze skalnego czerepu np.
przeciez to tez logiczne ze za sluzbe otrzymuje sie zold. Zamiast umow,
w takich gildiach mozna dodac tysiac sto innych przywilejow korzysci.
Pomyslmy chwile... " czy na ochrozniaza prezydeta biora pierwszego lepszego
lamage ? i po tym jak 6 prezydent pod protekcja naszego lamagi padnie
ten dopiero pomysli zeby go zaslonic ? i nauczy sie sfojego fachu ? nie.
Do takiej pracy przyjmuja bylych komandosow, czubow ktorzy sa mistrzami
sztuk walki, itp." Wiec do Gildii zawodowych typu Gwardiia powinnien
byc nabor juz wyszkolonych graczy. Takie podejscie nadawalo by wlasnie
smak "RPG" na Warlocku, i dawalo przyjemnosc czerpana z gry. A i jeszcze
bo zaraz bedzie ze za malo przywilei, taki gwardzista co awans juz w swojej
gildi zawodowej "gwardii" dostawal by wyzszy zald, i np. emocje dostepne
odpowiednio do zajmowanej przez niego pozycji, ogolem wieksza czesc upraw-
-nien.

- Stworzyc tak jak i juz pisalem ale napisze jeszcze raz, budynki ze lokacja
magazynowa, ktore to gracze mogli by w jakis sposub zdobywac, wynajmowac.
Budynki takie same w sobie mogly by byc ciekawe, ze wzgledu na przedmioty
sie w nich znajdujace. Dzieki takim budynkom gracze mogli by zamiast gdy
juz im sie znudzilo bycie "Gwardzista" a z zaldu sie im uzbierala mala
fortuna wynajac sklep w miescie i sprobowac swoich sil jako stowarzyszenie
kupieckie. Mechanik wygladala by tak ze przykladowy sklep po nie oplaceniu
przez dany okres czasu czynszu, odbierany by byl automatycznie graczowi,
i wstawiany spowrotem pod wynajem. Przykladowy zamek ktory po zabiciu
bossa potworow ktore go oblegaly przechodzi we wladanie tego kto go zabil.
W zamku takim dajmy na to tzreba by bylo co jakis czas zamorowac dziure
w murze i zadbac o stan wrot, jezeli przez jakis dany okres czasu wlasc-
iciel, tego nie wykonal hordy potworow znowu go zajmuja, i bajka sie
powtarza. Automatyzuje to sytulacje w ktorej starzy gracze przestaja grac
a nowi nie maja dla siebie swojego miejsca. + Mam pelen system budynkow
z mojego autorskiego systemu, jest tam mowa o podzile uprawnien w budynkach
i bez problemu mozna to tu zastosowac, czyli np, wlasciciel budynku moze
ustawic liste domownikow, ktorzy beda mieli dostep do budynku. System
zawiera pelen opis wszystkich sytulacji odnosnie do takich budynkow i
jest tak pomyslany by nie sprawial duzych komplikacji w kodowaniu.

+ Co by dalo takie podejscie do sprawy? Duzo, mysle ze i nowi gracze byli
by zadowoleni jak i starzy nie byli by pokrzywdzeni a raczej wyszlo by
to im na plus. Jak i Wizowie mogli by rozwijac luzniej swoje nowe projekty.

a i tak ps. prawie na karzdy argument mam odpowiedz Razz ale o wszystkim naraz
niema sensu pisac. Powyrzszy tekst jest propozycja zmian nad
ktorymi jedynie sugeruje sie zastanowic, nie jest to gotowy
projekt. Jezeli po przemusleniu wiekszosc koderow Warlocka
byla by w stanie przyjac go za sluszny. Niema problemu moge
w porozumienu z Wami drodzy Wizowie pomoc od strony planu
reformy w poszczegulnych sprawach, az po same projekty.
A jezeli bedzie za malo rak to moge tez zaczac kodowac.
Slyszalem ze chcecie zeby Warlock byl wyjatkowy ? No to
tzeba go jeszcze takim zrobic, nie popadawajmy go wplywa
stereotypow. Gra ma byc przyjemna dla gracza bo o to w grze
przeciez chodzi!

+ To co straca starzy gracze przez te zmiany mozna nadrobic w 1000 sposobow,
od pomnika i wpisanie na zawsze w swiat Warlocka po wzmianki w bibliotekach.
Czyz nie piekne i statysfakcjonujace ukoronowanie dlugiego zywota w mudzie ?

Zumpa mlaska z zadowoleniem.
Zumpa mowi do Ciebie: Widzi moja w tfoich patsalach se tfoj siem troche
naumial tygo co moja du tfoje mufi.
Nagle twarz Zumpy rozjasnia i pojawia sie na niej cieply przyjacielski
usmiech osoby ktora zawsze jest gotowa sluzyc dobra rada.

ps. mam nadzieje ze zostalem dobrze zrozumiany, oraz domyslacie sie
czemu nie przedstawi gotowego projektu na ktory sam pewnie musial
bym poswiecic z pol roku codziennego pisania bez pewnosci czy nie pisze
tylko i wylacznie dla siebie co by nastepne 999 stron projektow zrzucic na
CD-ka.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Oster_Limofies
Temat postu: Re: Yhhh nu to jesce ros...  PostWysłany: 19 Kwi, 2005 - 22:30
Mag Warlocka


Dołączył: 26 Sie, 2004
Posty: 34
Skąd: Ciemna, zimna, mroczna jaskinia
Zumpa! napisał:

w obecnym systemie gildiowym graczowi narzucony jest schemat rozwoju,
i niema zbyt wielu mozliwosc.

Nie wydaje mi się. Obecny system gildiowym spokojnie pozwala przynależeć graczowi do kilu różnych gildii, z których każda może być profilowana na swój sposób: rosowo, ideologicznie, czy zawodowo - rzemieślniczo. Proponowane przez Ciebie rozwiązanie niczego zupełnie nie zmienia.

Zumpa! napisał:

- w obecnym systemie gildiowym niektore z ras maja gorsza sytuacje w
porownaniu do innych, przez schematyczne narzucenie umiejetosci dostepnych
dla konkretnych ras.

Ano zgadza się, ale właśnie o to chodzi, aby były zróżnicowane. Inaczej po prostu byłaby jedna, dostępna rasa i tyle, najzwyczajniej tylko by się zmieniało opisy. Inna sprawa, że z braku rąk do pracy niektóre rasy nie mają dedykowanej "swojej" gildii, ale tak czy siak - rąk brakowało by niezależnie czy do kodowania gildii czy szkoły. Trzecia - świat jest dosyć duży na ilość graczy w nim przebywających, chwilowo chyba nie ma sensu jeszcze go powiększać.

Zumpa! napisał:

- w obecnym systemie gildiowym niektore z ras maja gorsza sytulacje w
porownaniu do innych ze wgledu na to ze zarzad ich gildi jest "cieniami".

Każdy zarząd gildii może zostać odwołany. W przypadku szczególnie drastycznych przypadków zawsze można interweniować u administracji.

Zumpa! napisał:

- w obecnym systemie gildiowym niektore z ras maja gorsza systulacje w
porownaniu do innych ze wzgledu na to ze jak narazie nie maja gildii.

Patrz p. 1

Zumpa! napisał:

- w obecnym systemie gildiowym "RPG" jest znacznie utrudnione poniewaz
ogranicza je narzucony schemat umiejetnosci.

Nie do końca rozumiem co chcesz przez to powiedzieć. Jeżeli to że za mały dostęp do umiejętności - hmm... nie wydaje mi się, jeżeli to że za wolno się rozwijasz - wydaje mi się, że szczególnie na początku postać jest w stanie dosyć szybko zdobywać doświadczenie. Właśnie istotą rpg jest dopasowanie się do realiów postaci oraz świata w którym przebywasz.

Zumpa! napisał:

- w obcenym systemie gildiowym dlugo chyba mi przyjdzie zaczekac az
zobacze zaangarzowanego w gre przedstawiciela rasy ktora jest z
pewnych wzgledow nieprzystepna.

Nie rozumiem co chcesz przez to powiedzieć.


Zumpa! napisał:

- Wyluskac umiejetnosci zawodowe, podzielic je na profesje, stworzyc szkoly
szkolace w danych profesjach. Oczywiscie slowo szkoly jest przenosnia i
nie ma to nic wspolnego z cyferkowymi mudami. Z odrobina fantazji kazdej
szkole uczacej danej profesji mozna by stworzyc otoczke tajemniczosci,
slawy, czy tez zlej slawy, wpasowac same szkoly w swiat tak aby przedstaw-
-ialy sie prawdziwie rpgowo.

Jak już mówiłem, niczego nawet nie trzeba wyłuskiwać, wystarczy dobry opis gildii zawodowo - może podszytej ideologią. Jest to zrobione i nic poza samą implementacją nie stoi na przeszkodzie stworzenia np "szkoły szermierzy"...

Zumpa! napisał:

- Problem z predyspozyjami poszczegulnych ras do poszczegolnych profesji
jest juz rozwiazany, mianowicie kazda rasa daje juz pewne predyspozycje
jezeli chodzi o cechy postaci, ktore sa nieodzowna czescia potrzebna do
treningu swoich postaci. Wiec zanim zobaczyli bysmy przykladowego "Ber-
sekera" niziolka z ciezka dwureczna bronia chlopak by sie musial sporo
napracowac. " Na chlopski rozum, logiczne ? Pewnie ze logiczne i jak naj-
bardziej spujne z karzda rzeczywistosci, bo w koncu mechanika gry tworzy
obraz rzeczywistosci. " Obejdzie sie bez przykladu ? chyba tak ale na
wszelki wypadek podam hrhr przyklad " zanim chudy bedzie gruby to sie
bedzie musial sporo najesc. "

Już wspomniałeś, jest to zrobione. Nie dosyć że każda rasa ma pewne "wrodzone" umiejętności, to jeszcze dodatkowo poszczególne rasy mają wrodzone predyspozycje do szybszego / wolniejszego rozwijania niektórych danych cech.

Zumpa! napisał:

- Stworzyc\przeobrazic istniejace gildie, w gildie zawodowe, czyli w takiej
gildi mamy zarzad skladajacy sie z graczy.

Trochę się chyba poplątałeś z pomysłami, bo w pierwszym poście właśnie postulowałeś większe "zautomatyzowanie" gildii z powodu małej ilości graczy. Albo - albo, trzeba się zdecydować. Obecnie mamy taką sytuację jaką opisujesz, gdzie o działaniu gildii w całości praktycznie decydują jej członkowie.

Zumpa! napisał:

Co nastepne dokodowac jakies zrodlo utrzymania dla gwardii/straznikow orkow ze skalnego czerepu np.
przeciez to tez logiczne ze za sluzbe otrzymuje sie zold. Zamiast umow,
w takich gildiach mozna dodac tysiac sto innych przywilejow korzysci.[...]

Można to osiągnąć normalnie korzystając z systemu questów, natomiast nie tworzyłbym z tego "bazy" działania gildii - wymagałoby to napisania koszmarnej ilość nowych zadań i ciągłego ich tworzenia, żeby gracze się zbyt szybko nimi nie znużyli. Pomysł ciekawy, zresztą też nie nowy, ale nie bardzo widzę kto by miał to wszystko napisać.

Zumpa! napisał:

Stworzyc tak jak i juz pisalem ale napisze jeszcze raz, budynki ze lokacja
magazynowa, [...]
Dzieki takim budynkom gracze mogli by zamiast gdy
juz im sie znudzilo bycie "Gwardzista" a z zaldu sie im uzbierala mala
fortuna wynajac sklep w miescie i sprobowac swoich sil jako stowarzyszenie
kupieckie.

to jest sprawa, która chyba wraz z handlem chyba najbardziej siedzi nam na wątrobie i przy realizacji jakiś większych projektów bezwzględnie by była w pierwszej kolejności brana pod uwagę. Jednocześnie byłbym wdzięczny, gdybyś podesłał albo zamieścił na forum bardziej rozwinięte swoje przemyślenia n/t budynków, sklepików - zawsze chętnie się przyjżę ciekawemu rozwiązaniu.

Podsumowując:

1. Postulowana reforma naprawdę nie jest potrzebna, ponieważ wszystkie pomysły z "gildiami - szkołami" jak najbardziej mieszczą się w systemie gildiowym. Nie widzę najmniejszych przeszkód by zaczęły egzystować takie "szkoły" obok istniejących już gildii, myślę że nie ma sensu też rezygnować z gildii rasowych i ideologicznych.
2. Rozwinięcie swoich przemyśleń o budynkach, "owych wolnych" stowarzyszeniach w dużo bardziej szczegółowej i przemyślanej (poukładanej) formie by było bardzo miłym dodatkiem, mimo że nie jest to coś za co można by się zabrać od ręki.
3. Jeżeli naprawdę istnieją problemy z "martwymi" gildiamii - proszę zgłaszać to do nas, postaramy się spróbować rozwiązać sprawę. Jednak wcześniej dobrze by było popróbować skontaktować się z bezpośrednio z graczami odpowiedzialnymi, zmieniając czy usuwając takich graczy z struktur gildii.
4. Szanse realizacji jakiegokolwiek pomysłu naprawdę kosmicznie wzrastają, jeżeli poza samą ideą będziecie w stanie przedstawić przynajmniej większość części opisowej do niego oraz szczegółowo go scharakteryzować. Jednak trzeba się liczyć z tym że nie jest to tak ciekawa zabawa jak samo wymyślanie, tylko żmudne opisywanie drobiazgów, zwykle ładny kawałek pracy.

Zumpa! napisał:
Zumpa mowi: Systko ni tk systko na opak..
ps. mam nadzieje ze zostalem dobrze zrozumiany, oraz domyslacie sie
czemu nie przedstawi gotowego projektu na ktory sam pewnie musial
bym poswiecic z pol roku codziennego pisania bez pewnosci czy nie pisze
tylko i wylacznie dla siebie co by nastepne 999 stron projektow zrzucic na
CD-ka.

Właśnie o to chodzi że tak czy siak ktoś czas poswięcić by musiał. Co prawda 999 stron przebijać by mi się nie chciało, ale z miłą chęcią zapoznałbym się z przemyślaną, dobrze scharakteryzowaną ideą, za powiedzmy 2-3 miesiące. I nie bolałoby mnie serce, gdyby tych stron było i 60... Byleby treściwie i sensownie napisanych.

Pozdrawiam.
Oster.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu: Re: Yhhh nu to jesce ros...  PostWysłany: 20 Kwi, 2005 - 07:49
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
Oster_Limofies napisał:
Obecnie mamy taką sytuację jaką opisujesz, gdzie o działaniu gildii w całości praktycznie decydują jej członkowie.

Obawiam sie, ze musze sie nie zgodzic.
Istnieja gildie w ktorych jej czlonkowie nie decyduja praktycznie o niczym. np. gobliny, ale nie tylko. Nie wiem czy system zaklada, ze powinny, ale obecne rozwiazania kodowe tego nie umozliwiaja.

Oster_Limofies napisał:
Zumpa! napisał:

Co nastepne dokodowac jakies zrodlo utrzymania dla gwardii/straznikow orkow ze skalnego czerepu np.
przeciez to tez logiczne ze za sluzbe otrzymuje sie zold. Zamiast umow,
w takich gildiach mozna dodac tysiac sto innych przywilejow korzysci.[...]

Można to osiągnąć normalnie korzystając z systemu questów, natomiast nie tworzyłbym z tego "bazy" działania gildii - wymagałoby to napisania koszmarnej ilość nowych zadań i ciągłego ich tworzenia, żeby gracze się zbyt szybko nimi nie znużyli. Pomysł ciekawy, zresztą też nie nowy, ale nie bardzo widzę kto by miał to wszystko napisać.

Istotnie, nie trzeba tego chwilowo pisac. A pomysl jest stary jak swiat. Poza tym mam wrazenie, ze niektore osoby z niektorych gildii swietnie sobie radza "erpegujac" wykonywanie zadan teoretycznie przypisanych do ich gildii. I bynajmniej nie mowie o sobie.



Oster_Limofies napisał:

Zumpa! napisał:
Zumpa mowi: Systko ni tk systko na opak..
ps. mam nadzieje ze zostalem dobrze zrozumiany, oraz domyslacie sie
czemu nie przedstawi gotowego projektu na ktory sam pewnie musial
bym poswiecic z pol roku codziennego pisania bez pewnosci czy nie pisze
tylko i wylacznie dla siebie co by nastepne 999 stron projektow zrzucic na
CD-ka.

Właśnie o to chodzi że tak czy siak ktoś czas poswięcić by musiał. Co prawda 999 stron przebijać by mi się nie chciało, ale z miłą chęcią zapoznałbym się z przemyślaną, dobrze scharakteryzowaną ideą, za powiedzmy 2-3 miesiące. I nie bolałoby mnie serce, gdyby tych stron było i 60... Byleby treściwie i sensownie napisanych.

Sam widzisz Zumpa jakie sa reguly rynku.
Znam osoby, ktore poswiecily z caly rok, albo i nawet wiecej na napisanie 999 stron projektow, sam taka osoba jestem. Pozostaje teraz tylko czekac na zakodowanie. Okazuje sie, ze czas oczekiwania jest znacznie dluzszy niz czas pisania. Chyba, ze zakodowanie 20% tego uwazasz za skonczona robote.
Takie sa reguly rynku. Byc moze nie ideowo-systemowo zalozone. Realne.

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
PNphpBB2 © 2003-2006