Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
CODER
Temat postu: PROJEKT - PROPONOWANE ZMIANY  PostWysłany: 02 Kwi, 2005 - 14:52
Gość





Czolem, ogolnie na forum chcialem sie przywitac. Pozatym zarzucic
kilka pomyslow zaczerpnietych z moich wczesniejszych projektow
(Komercji co jeszcze nazwy niema). Powiedzmy ze narazie rzuce tylko
zarys paru usprawnien i je w kilku zdaniach skometuje, Wy je
przeglosujecie, jak sie spodobaja to albo Wizom rzuce dokladniejsze
opisy, albo jezeli sie Administracja zgodzi i bede mial czas to sam to
zakoduje.

1 - Wyroby
2 - System ekonomiczny (Handlowy)
3 - Komentarz


1 - Wyroby:

- Wieczna trwalosc <- uwarunkowana stanem przedmiotu.
- Dostepnosc <- uwarunkowana cena.

1.1 Zbroje:

- Rozne rodzaje <- w zalerznosci od regionu z ktorego pochodzi kowal.
- Specyficzne szblony wykonania.
- Podzial na elemnety.
- Mozliwosc wykonania poszczegolnych elementow z roznych tworzyw.
- Zdobienia, symbole.

1.2 Bron:

- Rozne rodzaje <- w zalerznosci od regionu z ktorego pochodzi kowal.
- Specyficzne szablony wykonania.
- Podzial na elementy.
- Mozliwosc wykonania poszczegulnych elementow z roznych tworzyw.
- Zdobienia symbole.

2 - System ekonomiczny ( Kupiectwo ):

- Zroznicowanie cen w zalerznosci od regionu.
- Srodki transportu <- zwierzeta, wozy, itp.
- Mozliwosc zaladunku towaru na statki.

3 - Komentarz ( Slowo wyjasnienia ):

- Zaczynajac od tego ze projekt z ktorego to wyjolem byl zdeczka
bardziej skomplikowany i podchodzil do calego swiata troche
inaczej ( szykowane na mase graczy ) z zminimalizowaniem
roli npcy, podzialem na zawody, gospodarke, tworzeniem rzeczy
glownie przez graczy, rodziny w tym znaki herbowe, brak gildi,
wlasnosciowe budynki itd. itp. samo przedstawione powyrzej
musialem duzo uproscic. Ale konwersja projektu jest jak najba-
rdziej mozliwa i nie az tak bardzo pracochlonna, wiec mozna by to
wszystko w miare sensownym czasie wprowadzic. O broni slow kilka,
wiec tak sama bron w zalerznosci od rodzaju dzieli sie na jej czesci
skladniowe, np. (najprosciej) ostrze i przykladowa rekojesc, ostrze
moze byc roznie wykonane, ( rozne wykonania byly uwarunkowane
umami danego kowala ) im lepiej tym koncowa cena wyzsza, tak
samo ma sie rzecz z rekojescia, moze byc przykladowo pokryta
roznymi rodzajami skory, (np. smoka). Co dalej "rekojesc" takrze
sie dzieli na kilka czesci i takrze mozna je w zalozeniach projektu
dopasowac do swojego "widzimi sie" <- niewiem czy razem czy
oddzielnie sie pisze heh, korektorki moich bledow niem w domu.
I tak mozemy sobie w te czesci np. wstawic jakis kamyk, a inna
wygrawerowac. Byla tez dyskusja na temat umagiczniania broni
itd. ze np. byl by se jakis quest, ale nic konkretnego na ten temat
niemam. Zmienic nieco moze trzeba by zalozenia od strony tego
jakie rasy do produkcji jakiej broni sa najlepiej usposobione. (np.
krasnoludzki kowal klujacy calye zycie topory bedacy w tym
mistrzem jednak nie powinien dorownac np. niziolkowi w kluciu
sztyletow.) Wszystko to mam przygotowane szablonowo, szablony
nadaja ksztalt koncowego opisu, w tym sa szablony uwzgledniajace
rase kowala, styl wykonania, ksztalt poszczegulnych elementow.
( dany kowal jest ograniczony rasowo w stosunku do jakosci
klutej broni, czyli ten nasz biedny kowalina krasnolud bedzie
kul swietne topory dla swoich braci, a juz troche to inaczej bedzie
wygladac gdy beda go oblegac jego nizsi kuzyni proszac o sztylety.)
Dobra starczy na ten temat mysle ze wystarczajaco jasno jest
napisane o co chodzi, druga sprawa ktora poruszam jest
system ekonomiczny, czyli umozliwieie handlu. Mysle ze
wprowadzenie ekonomiki do Warlocka troche by go uwypuklilo
pomiedzy innymi. Rozchodzi sie o to, ze w jednej czesci swiata cos
sie sprzedaje taniej niz skupuje w drugiej. W "projekcie" bylo to
o tyle wazniejsze ze pozwalalo gracza posiadajacym wlasny
budynek"a w nim lokacje ze sklepem" , na wystawianie do sprzedarzy
rzeczy. Tu ze wzgledu na mala ilosc graczy jakos by sie to wymyslilo
troche inaczej. W kazdym badz razie taki sobie kupczyk "osoba ktora
akurat postanowila ze na handlu dorobi sie fortuny" musi miec pewne
ulatwienia. Zalozmy ze pan X zrozumial ze sprzedawanie wykopalin z
kopalni w jego miescie jest malo oplacalne poniewarz wszyscy maja
tego towaru pod dostatkiem. Wpadl na genijalny pomysl
"Moze o trzy wiochy i dwa jeziora dalej sprzedam to drozej ?" Nabral
kamulcow, upchal po kieszniach w torby, sakwy plecaki, i ze niebyl
kiepski z matematyki pomyslal "Kuzwa jak ja tego wezme tam tylko
tyle to lacznie na przebitce mniej wyjde do przodu niz gdybym w tym
samym czasie ktory zajmie mi droga tam, tak obladowanemum,
sprzedawal to tutaj" Zaczal myslec dumac Hmm... az wkoncu mu
blysnelo ze w szopie stryjka toi woz ktorym stryjek wozil siano a on
sam poznal na nim blizej swoja pierwsza milosc... Obladowal woz i
pojechal, czasu mu troche zeszlo, ale oplacalo sie bo jak sie okazalo
kowale w odleglym miescie nigdy dotad nie widzieli tak dobrej rudy na
swoje wyroby. No wiec tak wprowadzenie wozow, molow, itd. moze
konwersja dotychczasowych zwierzatek. Dobra jak uznacie pomysl za
fajny napisze cos wiecej i pogadam z administracja.


Ten co wiele imion ma.
 
   
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
PNphpBB2 © 2003-2006