To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Ellen
Temat postu:   PostWysłany: 13 Lip, 2004 - 13:23
Gość





Czesc.

Wlasciwie nikt sie poza Ragarem do mojego pomyslu nie odniosl, Ragar zreszta wyluskal to czego i ja sie obwialem, ze zostanie przez Was znalezione, tylko - co z tym teraz zrobic, zeby bylo dobrze?

Ale jeszcze dokomentuje.
Ragar, mialbys racje, gdyby gracze wszedzie byli zwiazani ze soba - w rasowce, w zawodowce itd. Ja proponuje, by te wiezi ograniczyc, a nawet calkiem rozluznic. W takim ukladzie, nie bedzie wojny jako takiej, a jedynie starcia grup nielubiacych sie graczy - a o to mi chodzi wlasnie.

Problem inny. Gracze sa przyzwyczajeni do tego, ze gildia to ich zycie, ich rodzina itd, w niezrozumieniu mojej propozycji widze znaczacy problem, po prostu ludzie moga nie pojac, ze costam wyglada inaczej niz utarty na wszystkich mudach schemat.

Co do odnoszenia sie do Arkadii, czemu to kogokolwiek dziwi? A do czego mamy sie porownywac? Na Arce mam duzo ponad 100 dni, wiec wiem co pisze o niej, tutaj kilkadziesiat, wiec tez wiem co pisze, na innych mudach po kilka, a odskocznia byc musi - wybor narzuca sie sam.

I tu slowa jeszcze do tego Goscia z poczatku, przeczytaj moja pierwsza notke - ta ktora zaczela ten temat, a zwlaszcza fragment na koncu. Jest tam wyraznie napisane pare slow od odejsciu od tego, co jest na Arkadii, skad wiec teksty o czerpaniu z niej wszystkiego...?

Ja nie wiem.

Pozdrawiam,
Szlachetny Ellendil
 
   
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krwin
Temat postu:   PostWysłany: 23 Lip, 2004 - 15:35
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 12 Paź, 2003
Posty: 16777215
Skąd: Wwa
pomysl z wieloma roznorodnymi gildiami o zroznicowanej sile i charakterze wydaje mi sie ze od poczatku byl na warlocku forsowany. jesli nie w samym swiecie(wiadomo ze trzeba napisac zakodowac itp, a do tej pory wiele bylo innych problemow) to na forum i wypowiedziach wizow/graczy, w zwiazku z czym nie wydaje mi sie niczym nowym.
problemow zwiazanych z tym pomyslem jest wiele
-pierwszy, najbardziej oczywisty, mnustwo opisow i kodu do odwalenia.
-problem z niewielka iloscia graczy mnie akurat nie odstrasza. nie widze nic zlego w tym ze na przyklad jedna gildia na tym etapie rozwoju miala by tylko 2 czlonkow. jej obecnosc i zroznicowanie swiata jakie by dawala przyciagaly by innych graczy.
-problemem jest takze system interakcji miedzy gildiami, jezeli pisane sa one oddzielnie,bez koordynacji moze to utrudniac puzniej osadzenie ich w swiecie, gdzie w jakis sposub trzeba je przeciez umiejscowic, rozwiazaniem tutaj moglo by byc pisanie gildii "symultaniczne" zgodnie z jednym duzym projektem, koordynowanym przez kogos. oczywiscie puzniejsze podlaczanie moglo by nastapic "rozdzielnie".
-problemem moze byc "zaangazowanie" graczy w kwestjie owych gildii, gdyz gdy juz zostana napisane, musi byc ktos dobrze rozumiejacy i "czujacy" ich charakter, by wytyczac drogi postepowania ewentualnym czlonkom.
sam mialem pare takich wlasnie pomyslow na "niszowe" gildie. niektore z nich zaczalem realizowac, wiec doskonale wiem jakie problemy to za soba pociaga.
niezwykle trudno znalezc motywacje do samotnej pracy (tego potrzeba strasznie duzo) bez pomocy i zaangazowania innych graczy i z niejasna perspektywa wprowadzenia projektu.
wydaje mi sie ze w przypadku gdyby wizom taki pomysl sie spodobal, koordynacja projektu od podstaw, mogla by w duzym stopniu problem rozwiazac.

pozdrawiam


PS-
rozluznienie wiezi:
tutaj sie nie bardzo zgadzam, w zaleznosci od gildii moglo by albo nie moglo ono nastepowac.

jezeli zboj napadnie kowala, nie znaczy to ze wszyscy kowale z calego swiata beda gonic tego zbuja zeby go zajebac.

ale jezeli zbuj napadnie gwardziste, to gwardia bedzie poszukiwac zbuja, gdyz podniusl reke na wladze, zlamal prawo itp..

w zwiazku z czym owo rozluznienie nie moze byc postulatem ogolnym, a jedynie wynikajacym z roznorodnosci gildii

_________________
uczucia cieple i serdeczne sa zawsze banalne i nieprzydatne, artystyczne zas sa tylko podraznienia i zimne ekstazy naszego zepsutego systemu nerwowego, Lizawieto- T. Mann
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ellendil
Temat postu:   PostWysłany: 23 Lip, 2004 - 21:10
Skryba


Dołączył: 27 Lip, 2002
Posty: 57
Skąd: Warszawa
re Krwin
Milo, ze ktos tu zaglada, juz komentuje.

Cytat:
pomysl z wieloma roznorodnymi gildiami o zroznicowanej sile i charakterze wydaje mi sie ze od poczatku byl na warlocku forsowany. jesli nie w samym swiecie(wiadomo ze trzeba napisac zakodowac itp, a do tej pory wiele bylo innych problemow) to na forum i wypowiedziach wizow/graczy, w zwiazku z czym nie wydaje mi sie niczym nowym.

Hmm, napisalem, ze nie zrozumiecie Razz. Rzeczywiscie i gracze i czarodzieje wypowiadaja sie za roznorodnoscia gildii, ja o to rowniez postuluje. Proponuje jednak ograniczyc 'politycznosc' gildii, przez co zmniejszony zostanie wplyw tych wlasnie gildii na swiat - gracze nie beda wywolywac wojen, a konflikty beda bardziej indywidualne.

Cytat:
-pierwszy, najbardziej oczywisty, mnustwo opisow i kodu do odwalenia.

To zaden argument, jako ze kodu i tak trzeba odwalac mnostwo.

Cytat:
-problem z niewielka iloscia graczy mnie akurat nie odstrasza. nie widze nic zlego w tym ze na przyklad jedna gildia na tym etapie rozwoju miala by tylko 2 czlonkow. jej obecnosc i zroznicowanie swiata jakie by dawala przyciagaly by innych graczy.

Musze sie zgodzic.

Cytat:
-problemem jest takze system interakcji miedzy gildiami, jezeli pisane sa one oddzielnie,bez koordynacji moze to utrudniac puzniej osadzenie ich w swiecie, gdzie w jakis sposub trzeba je przeciez umiejscowic,

Od tego sa wlasnie Lordowie domen, zeby swiat stworzony zostal konsekwentnie, jednolicie i rozsadnie.

Cytat:
rozwiazaniem tutaj moglo by byc pisanie gildii "symultaniczne" zgodnie z jednym duzym projektem, koordynowanym przez kogos. oczywiscie puzniejsze podlaczanie moglo by nastapic "rozdzielnie".

Tak, ale to wymagaloby nalozenia na Garagotha stworzenia Wielkiego Planu rozwoju muda, dalej zas musialby on rozdzielic projekty miedzy chetnych do pisania, a po zakodowaniu okazaloby sie, ze graczom sie to nie podoba. Kazdy nienajlepszy projekt wymagalby korekty, ktos by sie tym musial zajac kompetentny, a to wydluza czas realizacji do 'przed swietami'. Poki co wizowie wiedza co robic, a kazdy rozsadny projekt znajdzie sobie miejsce na mudzie.

Cytat:
-problemem moze byc "zaangazowanie" graczy w kwestjie owych gildii, gdyz gdy juz zostana napisane, musi byc ktos dobrze rozumiejacy i "czujacy" ich charakter, by wytyczac drogi postepowania ewentualnym czlonkom.

To jest faktycznie problem. Nawet jezeli w gildii jest osoba, ktora walkuje charakter tej organizacji to inni gracze wiedza lepiej.

Cytat:
sam mialem pare takich wlasnie pomyslow na "niszowe" gildie. niektore z nich zaczalem realizowac, wiec doskonale wiem jakie problemy to za soba pociaga.

Moge zaproponowac swoja wspolprace, jesli masz cos ciekawego i w zaawansowanym stadium - e-mail/PM Wink.

Cytat:
niezwykle trudno znalezc motywacje do samotnej pracy (tego potrzeba strasznie duzo) bez pomocy i zaangazowania innych graczy i z niejasna perspektywa wprowadzenia projektu.

Ze swojej strony jestem bardzo niezmotywowany, pisze jak mi cos wpadnie do lba, a jak przegladalem ostatnio liste swoich rzeczy oddanych na muda wyszlo ponad 300 kB, plus starsze projekty, ktorych nie mam juz na kompie. Mysle, ze to dosc duzo, a wiec da sie. Fakt faktem - pisanie projektow w duecie chocby to przede wszyskim owocna zabawa z ktorej moga urodzic sie ciekawe pomysly, jak np. oslawiona juz zaba.

Cytat:
tutaj sie nie bardzo zgadzam, w zaleznosci od gildii moglo by albo nie moglo ono nastepowac.

Dlatego sugeruje pisanie tych gildii, w ktorych te wiezi nie sa bardzo silne.

Cytat:
jezeli zboj napadnie kowala, nie znaczy to ze wszyscy kowale z calego swiata beda gonic tego zbuja zeby go zajebac.
ale jezeli zbuj napadnie gwardziste, to gwardia bedzie poszukiwac zbuja, gdyz podniusl reke na wladze, zlamal prawo itp..

Wlasnie - dlatego postuluje pisanie raczej gildii kowali, niz gwardii. Ale z drugiej strony Orchia to specyficzny swiat z jedna wielka sila - orkami. Tutaj wiec taka armia ma sens, sensu nie mialoby w moich oczach pisaniu dwoch przeciwnych armii - prowadziloby to do wojny bez konca.

Pozdrawiam,

_________________
You're just a fuck. I can't explain it cause I think you suck.
I take-in pride in telling you to fuck off and die!
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
PNphpBB2 © 2003-2006