To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Indhira
Temat postu:   PostWysłany: 19 Cze, 2004 - 09:44
Mag Warlocka


Dołączył: 26 Lip, 2002
Posty: 252
Skąd: Wyspy Kocie
System został w rzeczy samej tak pomyślany, żeby do pewnego poziomu było łatwo, później trudniej, a na wysokich poziomach kosmicznie trudno.
Inna sprawa wygląda tak, że nawet Ragar ze swoimi wysokimi statami ciągle się rozwijał, chociaż w sposób mniej widoczny. Druga strona tego medalu jest taka, że następuje pewne wyrównanie graczy, którzy przywiązują dużą wagę do expa i tych, co wolą poerpegować, różnica w poziomach nie jest wielka, chociaż daje się cokolwiek we znaki w niektórych sytuacjach to bez wielkiego ciężkiego expienia można osiągnąć poziom taki, który pozwala na odwiedzanie większości terenów bez ryzyka śmierci na miejscu (pomijam szczególne przypadki). W rzeczywistości ten system prowadzi do tego, że exp nie jest aż tak ważny jakby to chciały lub twierdziły niektóre osoby. Poniekąd to jest to, co chcieliśmy osiągnąć.
I.

_________________
Ptaki powrotne umierają wśród pomarańczy na rozdrożach...
K. K. Baczyński
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wigo
Temat postu:   PostWysłany: 19 Cze, 2004 - 15:16
Uczeń - Powieściopisarz


Dołączył: 08 Mar, 2004
Posty: 38
Skąd: Lublin
W sumie szkoda, że Warlock był inaczej reklamowany (przez graczy). Raj dla expiarzy, żadnej brutalności...
Brutalności jako takiej nie ma, ale została świetnie zastąpiona przez inne mechanizmy, które imho psują całą zabawę, jaką daje expienie (proszę nie bluzgać, piszę o swoich odczuciach, jestem typowym expiarzem). Na średnich statach nieduże/duże postępy po 19 godzinach, w tym jedna podcecha... Trochę demobilizujące.

Indhira napisał:
Druga strona tego medalu jest taka, że następuje pewne wyrównanie graczy, którzy przywiązują dużą wagę do expa i tych, co wolą poerpegować

Poerpegować? Z dziewięcioma innymi osobami? Bez żartów. Może kiedyś będzie to możliwe, ale teraz moim zdaniem ciężko znaleść graczy nie-na-expowiskach. Jeśli już się jakichś znajdzie, czy któryś chciałby poświęcić pół godziny na erpegowanie? Nie sądzę.
Po co zrównywać expiarzy i nieexpiarzy, trzymając ich na podobnych poziomach? Jeśli ktoś chce rozwinąć swoją postać siłowo, po co mu tego bronić? Jeśli jest na tyle wytrwały, że chce poświęcić temu czas, czemu w połowie drogi ma być spowalniany o 90%? Moim zdaniem trochę to jest bez sensu.

Pozdrawiam.

_________________
So kids say no to drugs (that's right)
So you don't act like everyone else does (uh-huh)
Then there's really nothin else to say (sing along)
Drugs are just bad, mmm'kay?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer ICQ 
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ingwar
Temat postu:   PostWysłany: 19 Cze, 2004 - 15:27
Mag Warlocka


Dołączył: 14 Lip, 2002
Posty: 194
Skąd: Z Orchi. A skad by indziej??
Ja tu czegos nie rozumiem..
Powiedzcie mi gdzie ma byc koniec..
Czy ciagle maja byc postepy?
One sa .. wystarczy spojrzec na takiego Ragara..
Roznica naprawde jest dosc znaczna..
A to ze zrobic jakiegos doswa jest jebiscie prosto a potem sie zmienia diametralnie co za problem..

I nitkt nigdy nie mowil ze to bedzie raj dla expiarzy..
Mowione bylo natomaiast ze nikt tu nikogo do nieczego nie bedzie smuszal..
I u nas jesli ktos chche sobie byc expiarzem moze przez cale zycie nie wytknac nosa z expowiska i jest wypas.. to byla ta roznica.. i na tym chyba nikt sie nie zawiodl..

ps. cechy u nas znacza duzo o te 20 w cesze ktore sie da bez problemu wyexpic na + zmienia dosc znacznie wszystko... a ze kazdy normalny gracz u nas ma w miare sensowne cechy.. no coz.. naturalnym jest ze zrobic srednia nie jest problem..

_________________
Co jeszcze?
A oprocz tego
TinyFugue
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ragar
Temat postu:   PostWysłany: 19 Cze, 2004 - 20:30
Papla


Dołączył: 20 Wrz, 2003
Posty: 368

Eee no z expem nie jest zle ... Choc wiecie. To co ja mialem w sobie to byl efekt 81 dni bez zgona. Znajdzcie mi kogos na arce kto tak zrobil ostatnio ...
Roznice w walce widac miedzy suma 240 a suma 300... Jest tez kosmiczna roznica czasu jaki trzeba na to poswiecic... Moze rozwiazaniem byloby zmniejszenie progow na postepy - te minimalne niech nie beda 1 % expa w postaci lecz np 0.25 %
Zreszta ... moim zdaniem jest dobrze... tylko jest jeden warunek. Nie ginac Very Happy
Ostatnio zgon kosztuje mnie mniej wiecej 3 miesiace expienia po kilka godzin dziennie ... Wiec narazie sobie odpuszczam. Cholernie nie lubie padac na glupich bugach (tu akurat zlozyly sie dwa - przejadanie dziewanna i przypadkowe wzmocnienie speca). A cofek mam juz dosc :>

ps. To nie jest pozegnanie bo i tak niedlugo pewnie z nudow zaczne znowu sie bawic Wink Ale co tu robic oprocz expienia :/ Ile mozna rpgowac wciaz z tymi samymi osobami :>

_________________
Milczenie jest często najmadrzejsza rzecza jaka mozesz powiedziec ...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krwin
Temat postu:   PostWysłany: 21 Cze, 2004 - 17:14
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 12 Paź, 2003
Posty: 16777215
Skąd: Wwa
wracajac do dyskusji-
Drake, nie mam pojecia co miala wnosic twoja notka.
Indhi-
wlasnie tutaj koncentrowaly sie moje watpliwosci, czy ta roznica przez to rzeczywiscie maleje?
nie wiem (nie biore odpowiedzialnosci za ta hipoteze) czy w walce nie ma zbyt malego udzialu wspolczynnik losowy.
walczac rano z wigiem, ktory wieczorem byl miniminimalnie ponizej moich poziomow, przegralem z kretesem.
roznica expa praktycznie rzadna, w wyniku walki (przy dokladnie tym samym profilu postaci) miazdzaca.
nie wiem, jak juz mowilem to jedynie hipoteza.

proponowal bym rzeczywiscie zmniejszyc progi.
nie zmieniac latwosci i systemu przyrostu expa, tylko komunikaty, mi przynajmniej milej by sie walczylo, widzac jakiekolwiek postepy,latwiej tez na wyzszych poziomach bylo by regulowac i oceniac gdzie walczyc, a negatywow tej sytuacji nie widze.

pozdrawiam.

_________________
uczucia cieple i serdeczne sa zawsze banalne i nieprzydatne, artystyczne zas sa tylko podraznienia i zimne ekstazy naszego zepsutego systemu nerwowego, Lizawieto- T. Mann
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ToRtuR
Temat postu: Lipa.  PostWysłany: 03 Sty, 2005 - 17:26
Papla


Dołączył: 28 Gru, 2003
Posty: 339
Skąd: Opole
-------------------------------------------------------------------------------------

Hyh... czas powrócić do starych problemów jak widzę...

-------------------------------------------------------------------------------------

Kiedyś expiło się lepiej...

Cytat:
Czasem maja zerowe te umy, ale i tak ich uzywaja,


Jak coś ma zerowe te umy to jak to może ich używać? Nie wierzę wcale w tę sugestię...

Cytat:
1. anomalia, o ktorej pisalem wczesniej, a ktorej ty nie zauwazasz (to dziwne skoro teraz narzekasz)


Nie widzę nadal żadnej anomalii.

Cytat:
2. Random, czyli patrz tlumaczenia Ingwara (zainteresowani malkontenci wiedza o co chodzi )


Random? Ehh, w ogóle szkoda komentować, szkoda czytać.

Cytat:
3. system, promujacy postacie nagie, badz prawie nagie i nieobciazone.


Tak, akurat to już dostrzegłem, chociaż mam nadzieję, że to nie wygląda tak okrutnie jak ty to przedstawiłeś.


ALE ja nadal naiwnie wierzę, że to nie jest system, a umy stworków... wierzę, że te stworki mają umy defensywne - wysokie, bo przecież ja też mam umy - i z pełną premedytacją używają ich przeciwko graczom słabszym, czy nawet mocniejszym - czy NAWET przeciwko mnie! :P
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu:   PostWysłany: 03 Sty, 2005 - 21:00
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
Ano. Byc moze to jest jakies rozwiazanie.
Na arkadii do niedawna od bardzo dlugiego czasu malo ktore moby mialy jakies silniejsze umy defensywne. Teraz wpadli w pulapke tego bo zrobili zupelnie nie przemyslana zmiane. Oczywistoscia jest ze lepiej by sie expilo gdyby obciac mobom umy defensywne.
Bo zastanowmy sie przez chwile nad zasadnoscia tego. Wiesniacy umow defensywnych miec nie powinni wcale, ofensywne mierne. Takie gobliny w wiosce, nie wiem skad maja te defensy skoro Lg defensow nie maja (albo maja niskie), a zaznaczam Lg to gildia zrzeszajaca graczy, a wioska gobow mabyc expowiskiem, a nie katorga. Poza tym to sa zwykli rozbojnicy, napadajacy na niechronione (sic!) karawany.
Zolnierze owszem, maja prawo miec defensy, ale tez bez przesady, bo trzeba te defensy dobrac do uzbrojenia. Jesli halabardnicy u morgow maja same kolczugi i sporawa zreke, to nawet danie im unikow na 30 powoduje drastyczny wzrost umiejetnosci.
Z drugiej strony wydaje mi sie ze system w ogole nie mierzy tego co maja na sobie moby i podlicza im defensy tak jaby byli nadzy (a raczej mialem takie wrazenie po pierwszej zmianie walki), teraz nie mam pojecia jak jest.

PS: Tortur, dobry wybrales temat do dyskusji.

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ToRtuR
Temat postu:   PostWysłany: 04 Sty, 2005 - 04:18
Papla


Dołączył: 28 Gru, 2003
Posty: 339
Skąd: Opole
Co do anomalii to czy ona występuje przy każdej walce? Bo ja nie doszedłem do moich wniosków po jednej walce z dużym goblinem w wiosce. Jak to jest, że pójdę na jedno jedyne dobre expo (dla mnie to horrory - i to tylko chyba dlatego, że nie mają broni i zbroi) i nie dostrzegam na nim żadnych anomalii (tzn ja też je trafiam), natomiast pójdę... no pójdę do Orchii i już wszystko wprawnie, zwinnie i szybko unika oraz paruje moje ciosy jakbym w ogóle pierwszy raz walczył, natomiast ja dopiero po ściągnieciu zbroi (no nie całej, ale i tak jest to równoznaczne z wyrokiem) zaczynam coś unikać (a niestety umów tak wielkich to ja nie mam), ale raczej nie tak pięknie jak wspomniane wyżej NPC. Jeżeli ta anomalia zdarza się w 90% przypadków na niektórych expowiskach to faktycznie... No naprawdę nie ma przyjemności w tym, że tylko w jednym miejscu mogę sobie powalczyć, gdzie indziej głównie czekam aż się wyleczę.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu:   PostWysłany: 04 Sty, 2005 - 14:37
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
Anomalia zdarza sie na niektorych przeciwnikach na danym expowisku. Nie mam pojecia od czego zalezy.
Najlepiej obserwowalna jest na mobach o duzych statach, z wiecej niz jednym defensem (czyli musza miec bron albo tarcze), co nie znaczy ze tylko na nich wystepuje (slynni juz wiesniacy). Ogolnie rzecz biorac horrory zostaly napisane jako latwy exp dla atomaciarzy, a w wyniku zbugowania walki bez broni po pierwszej zmianie systemu (potrzeba naprawde sporych umiejetnosci i statow zeby bez broni cos zrobic przeciwnikowi, najczesciej widzi sie komunikat: Mobowi nie udaje sie trafic ciebie czescia_ciala.)
Horrory nie maja zadnych defensow, maja spore staty, kiepska walke bez broni i jest ich duzo i maja w miare dobry respawn. To nie jest expowisko sensu stricto. Najwazniejsze to zloty srodek, moby w Ochrii niektore sa przesadzone statowo i maja spory random (ogromne w wiosce sa chwilami wieksze od Uguluka, Uguluka dalem rade wesprzec sekondem, ale juz ogromnych nie). Nie wiem czy random dotyczy takze ich umiejetnosci i/lub rzutow. Horrory sa skolei przesadzone w druga strone.

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ToRtuR
Temat postu:   PostWysłany: 04 Sty, 2005 - 15:12
Papla


Dołączył: 28 Gru, 2003
Posty: 339
Skąd: Opole
No dziwne.
Nie mam zamiaru kłócić się o horrory, moim zdaniem jedyne na MUDzie expo nie dla najsłabszych i najsilniejszych, ale dla tych pośrodku. 2,5h na jeden poziom postepów dla mojej postaci to wystarczająco wiele czasu (co prawda gildia gnomów do wiodących nie należy, ale jakieś tam umy bojowe ma). A i trafiają i muszę czasami zatrzymać się.
Co mnie martwi to poprostu fakt, że na ogół stworki są znacznie przesadzone - ale to może z powodu testerów (silnych postaci testerów)? Gdybym wiedział, że tych expowni jest za mało to bankowo coś bym sklecił, ale ich jest pełno, a tylko 2-3 w ogóle się do czegoś nadają... Może to jest przyczyna tak niskiej liczby osób na MUDzie? Temat nie jest nowy, kiedyś też zwracałem na to uwagę...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu:   PostWysłany: 04 Sty, 2005 - 18:17
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
Co do testerow i postaci testerow.
Mysmy to testowali na starym systemie expa, na starym systemie walki.
Obie te rzeczy sie zmienily to po pierwsze.
Poza tym zmienily sie tez expowiska. Ogromne od czasu testow statowo urosly ze dwa razy. To bylo kiedys najlepsze expo w Ochrii dla osob malo wytrzymalych i dobrze dajacych sobie rade z jednym przeciwnikiem. Dla osob wolacych walke z wieloma przeciwnikami naraz najlepszym expem byly Rowniny. Rowniny statowo sie nie zmienily, ale system spowodowal ze te ich niewielkie umy defensywne nagle zaczely dzialac, spora sila odbija sie na wiekszych obrazeniach i lepszym wykorzystaniu parowania, reszta statow odpowiada za lepsze wykorzystanie pozostalych defensow, efekt tlumu robi swoje.

Generalnie rozchodzi sie o to, ze po zmianach w systemie, zwiekszajacych znaczenie umiejetnosci (chodzilo o wykorzystywanie niskich umow) oraz zmianie cech odpowiadajacych za defensy (np. przy parowaniu sila zastapila zdaje sie zrecznosc), a takze wzroscie wplywu sily na obrazenia, NIKT nie poprawil mobow doprowadzajac je do poprzedniego poziomu. Moby zostaly jak sa i wiekszosc na zmianach skorzystala i urosla. Rolling Eyes

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
PNphpBB2 © 2003-2006