Autor |
Wiadomość |
Ragar
|
|
Temat postu: Kmaranskie nadrzewne miasto
Wysłany: 28 Gru, 2003 - 12:26
|
|
Papla
Dołączył: 20 Wrz, 2003
Posty: 368
|
|
Czy ktos chcialby pomoc nam pisac Kmaranskie nadrzewne maisto ?
Moglbym wtedy sluzyc zalozeniami, mapka jak to ma wygladac i co potrzeba napisac. A wlasciwie do napisania jest wszystko - lokacje, npce ich ekwipunek. Kontakt najlepiej widziany na ircu czy tam moge podac maila. |
|
|
|
|
|
Ace
|
|
Temat postu:
Wysłany: 28 Gru, 2003 - 14:13
|
|
Skryba
Dołączył: 28 Wrz, 2003
Posty: 63
Skąd: Krakow
|
|
|
|
|
Falard
|
|
Temat postu:
Wysłany: 28 Gru, 2003 - 19:11
|
|
Początkujący
Dołączył: 06 Paź, 2003
Posty: 20
Skąd: Wrocław
|
|
A i ja moge cos napisac chetnie, tylko mam jeden warunek chce je zwiedzic zaraz po otwarciu |
|
|
|
|
|
Ragar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 28 Gru, 2003 - 19:12
|
|
Papla
Dołączył: 20 Wrz, 2003
Posty: 368
|
|
Czesc miasta bedzie dostapna do zwiedzania ... czesc nie. I proba sie tam dostania bedzie albo bardzo bolesna albo smiertelna
To jeszcze jest akurat dokladnie w czaise przemysliwania czy jak to sie pisze ;] |
|
|
|
|
|
Falard
|
|
Temat postu:
Wysłany: 29 Gru, 2003 - 07:16
|
|
Początkujący
Dołączył: 06 Paź, 2003
Posty: 20
Skąd: Wrocław
|
|
Hehe wolal bym aby moja proba skonczyla sie jedynie na bolu...
Moze dla mnie z Aceem raz by mozna wyjatek zrobic? pisalismy w koncu to miasto
Btw. Przydala by sie jakas mapa zeby wiedziec co opisywac |
|
|
|
|
|
Sethar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 29 Gru, 2003 - 07:31
|
|
Administrator
Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 279
Skąd: Gdańsk
|
|
Hmm. Zapewniam, ze jesli wklad bedzie odpowiedni to i pewne ustepstwa "chwilowe" beda brane pod uwage.
Niestety niektore lokacje z pewnocia nie beda od razu dostepne. Ale zapewniam ze jakies sposoby dostania sie tam beda. Oczywiscie nie bez pewnych okreslonych zabiegow i wyzeczen ze strony wchodzacego.
Pozdrowka Sethar |
_________________ Kontakty 239598
NOWY
"Bytka abo ne bytka - to je zapytka" - Shakespeare w czeskim filmie
|
|
|
|
|
Ragar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 29 Gru, 2003 - 10:05
|
|
Papla
Dołączył: 20 Wrz, 2003
Posty: 368
|
|
Czesc miasta bedzie otwarta do zwiedzania dla tych mile widzianych. To znaczy wroga beda probowali zatrzymac, ale mysle nad mechanizmem zaufania komus. I wtedy bezpieczna czesc miasta jest otwarta - chroniona przed upadkiem siatkami do lapania ptakow i barierkami na platformach drzewnych. Ale to na pierwszym tylko poziomie. Nastepy juz nie bedzie dostepny dla obcych i juz nie ma zabezpieczen. Upadek moze sie zle skonczyc ale mozna tez trafic w siatke... czasem. No i najwyzszy poziom dostepny tylko dla elyty Gdzie zwykly szary kmaran tez nie bardzo ma wstep.
Na poczatek prosilbym o opisy czegos prostego - ubrania mieszczan, moze jakies sztylety czy miecze ich. Opisy npcy zwyklych. Jakies tez elegnackie stroje, moze szlachty opisy. Po prostu musialbym wiedziec jak piszecie zeby dopasowac do zadan. Chyba ze ktos woli opisy lokacji - to wtedy kladki, drabinki lokacje przejsciowe ktorymi sie porusza po miescie.
Ragar
ps. a dla ty ch naprawde duzo pomagajacyh mozna przeciez zrobic wyjatek - tak samo przeciez debugowalem miasto umarlych, taka pomoc tez sei przydaje |
|
|
|
|
|
Falard
|
|
Temat postu:
Wysłany: 02 Sty, 2004 - 18:26
|
|
Początkujący
Dołączył: 06 Paź, 2003
Posty: 20
Skąd: Wrocław
|
|
Ta kladka bedzie nad ta siadka tak? Co bedzie laczyla? |
|
|
|
|
|
Ragar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 02 Sty, 2004 - 21:55
|
|
Papla
Dołączył: 20 Wrz, 2003
Posty: 368
|
|
Ogolnie wyobraz sobie kilka gigantycznych drzew polaczonych na roznych poziomach galeziami kladkami, rosnacymi konarami, do tego drabinki sznurowe, jakies liany i pelna udomowiona dzicza. |
|
|
|
|
|
Drake
|
|
Temat postu:
Wysłany: 05 Sty, 2004 - 10:13
|
|
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy
Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
|
|
Co do ogolnego wydzwieku miasta to mozna spojrzec jeszcze raz na taki film co sie nazywa Powrot Jedi. Tam byla taka wioska nadrzewna ewokow. To moze nie to samo, ale daje jakies wyobrazenie. Nie ryzykowalbym porownaniem ewokow do kmranow i vice versa. Kiedys pisalem opisy do tego miasta, a i mape ogolna (szkielet) mniej wiecej udalo mi sie stworzyc. Jest toto jeszcze czy mam wysylac znow? |
_________________ "Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
|
|
|
|
|
Ragar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 05 Sty, 2004 - 10:32
|
|
Papla
Dołączył: 20 Wrz, 2003
Posty: 368
|
|
Drake wyslij mi na maila maly_niebieski_kotek@wp.pl bylbym bardzo wdzieczny bo jak narazie ja mam wszystkie materialy i koordynuje.
Wizowie raczej zadko sie pojawiaja i nie zawsze maja czas a my juz zaczelismy pisac.
Ragar
ps. Jezeli chodzi o klimat miasta to bylo to super opisane w jednej knidze z cyklu Magic the gathering z drzewnym miastem. Takim w konarach gigantycznych drzew - cos kolo kilometra wysokosci, tylko kladki linki itp. w domach nie bylo scian ale plachty materialu tylko - bez barierek liczac sie tylko z wlasna zrecznoscia. Wielkie sieci na ptaki do lapania pozywienia i praktycznei nigdy nie schodzili na lad. Niestety nie mam juz tej ksiazki i nie pamietam tytulu = to byl jakis cykl o spolecznosci mechanicznej co podbijala swiat, potem jakis swiat aniolow ... no nie pameitam juz tego dobrze ale miasto nadrzewne utkwilo mi w pamieci doskonale. |
|
|
|
|
|
Drake
|
|
Temat postu:
Wysłany: 05 Sty, 2004 - 13:37
|
|
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy
Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
|
|
Podobne miasto bylo tez w xiazce Orsona Scotta Carda
Planeta Spisek (oryg. Treason chyba). Ja stamtad sporo wzialem i wykroilem. Druga rzecz ktora sie inspirowalem byl RPG na PC Lands of Lore II, sporo fajnych rzeczy tam maja. Jak ktos zna albo ma to polecam lekture tudziez dogranie w Lol do momentu wejscia do miasta_na_drzewach.
re Ragar:
to zbiore co mam i wysle. Moze jeszcze cos dopisze jak mnie najdzie, ale niczego nie obiecuje. |
_________________ "Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
|
|
|
|
|
Sethar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 05 Sty, 2004 - 15:44
|
|
Administrator
Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 279
Skąd: Gdańsk
|
|
Ciekawym źródłem pomysłów jest tez Might & Magic na PC - Wszystkie czesci. Polecam.
Pozdrowka Sethar |
_________________ Kontakty 239598
NOWY
"Bytka abo ne bytka - to je zapytka" - Shakespeare w czeskim filmie
|
|
|
|
|
Krwin
|
|
Temat postu:
Wysłany: 06 Kwi, 2004 - 18:12
|
|
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy
Dołączył: 12 Paź, 2003
Posty: 16777215
Skąd: Wwa
|
|
daj Ragar moze jakies probki opisow, zeby wiedziec jak to miasto wyglada mniej wiecej.. i jakies wypunktowane zapotrzebowanie...
czesto jak gram i nie mam nic innego do roboty, chetnie bym sobie cokolwiek skrobnal.. a jak sie tu cos pojawi, moze i innych zmobilizuje.. |
|
|
|
|
|
Ragar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 06 Kwi, 2004 - 19:00
|
|
Papla
Dołączył: 20 Wrz, 2003
Posty: 368
|
|
Potrzebne jest wszystko ...
Najwieksze zapotrzebowanie jest na opisy kladek poleczek nadrzewnych drog, konarow galezi po ktorych sie lazi...
W nocy i dzien - plus troche npcy zwyklych jak i takich specjalniejszych.
Przy czym kladki bardziej opisujace moim zdaniem co jest dookola niz sama galez. Bardziej klimat nadrzewny.
Kilka przykladow pierwszych z brzegu:
Z lewej jak i z prawej strony rozciaga sie niebotyczna przepasc, ktorej konca upatrywac sie mozna na pokrytej liscmi ziemi gdzies daleko na dole. Potezne konary drzew o grubej, pofaldowanej przez tysiace lat korze, wypelniaja przestrzen. Rozgaleziaja sie one i tworza skomplikowane mozaiki przypominajace kopulaste zwienczenia jakichs niezwyklych konstrukcji. Stoisz na waskim drabiniastym mostku, przerzuconym na ogromnej wysokosci, miedzy dwoma drzewami. Lekkie powiewy wiatru muskaja twa twarz.
Znajdujesz sie na waskiej biegnacej wysoko w koronach drzew kladce. Tutaj drzewa same znaja swoja role i sluchajc wskazowek Najwiekszych Szamanow rosna tak by swymi mocnymi konarami ksztaltowac drozki i pomosty miasta. Nie znajdziesz tu ani jednego kawalka metalu, ni lin ograniczajacych czy wpijajacych sie w drzewo. Jedne galezie plynnie przechodza w drugie tworzac wielki organizm polaczonych drzew - Kmaranskie nadrzewne miasto.
Pod toba rozciaga sie szumiacy i kolyszacy las, oraz niedaleka sciolka lesna zaslonieta przez galezie i krzaki. Dookola widzisz platanine drabinek i polaczonych konarow drzew tworzacych istny labirynt posrod kilku gigantycznych drzew stanowiacych podstawy miasta. Dziesiatki Kmaranow przemierzaja te podniebne trakty, zwinnie niczym lesne duchy, zupelnie nie zwracajac uwagi na wysokosc i slabe podmuchy wiatru.
Most linowy, na ktorym ulozone sa poprzeczne deski. Kolysze sie przy kazdym
kroku, im dalej jestes od skraju przepasci tym kolysanie staje sie silniejsze.
Przy maksymalnych wychyleniach widzisz pnie drzew, opadajace ku ziemi skrytej
w mrocznych cieniach i tak odleglej, ze nie masz pewnosci, gdzie wlasciewie
sie ona znajduje.
Praktycznie to sa opisy 4 roznych osob :> Wiec jak widac niekompatybilnosc nie jest problemem bo i tak dobrze do wyglada...
Potrzebuje wszystkie ... Ale wiekszosc sie tylko deklaruje nic nie piszac :>
No nic zobaczymy |
|
|
|
|
|
|