Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Ilear
Temat postu: Pomysly testerow  PostWysłany: 17 Lip, 2002 - 09:34
Skryba


Dołączył: 11 Lip, 2002
Posty: 72
Skąd: Wytwornia Koparek pod Krakowem
Wiec tak, topic jak w temacie
1 - Przede wszystkim, chcialbym zauwazyc ze jestesmy tu po to by pomagac czarodzieja w tworzeniu swiata, wiec jesli oczekuja od nas pomocy musza zrozumiec nasze polozenie. TZN jesli odlaczacie szanowni czarodzieje zadanka, bysmy ich nie poznali, to mija sie to z celem..., bo ani nie sprawdzimy czy sa dobrze zrobione, ani tez nie damy pomyslow jak je uatrakcyjnic ani tez sami nie bedziemy mogli sie nimi nacieszyc. Jesli zaraz padnie tekst" zadanka beda po otwarciu dla wszystkich' to od razu odpowiadam - po co? przeciez w nich chodzi o to bysmy sami je rozwiazali, czy zrobimy to w czasie testow czy po otwarciu roznicy to chyba zadnej wam nie robi - i tak je zrobimy, ale jesli stanie sie to po otwarciu, to wiele mozna przez to stracic...
2- lokacje nowe i npc. Podlaczajcie wszystko prosze co sie da, nawet jak niedokonczone jeszcze (sa lokacje nie ma npcow) tylko wstawic np znak informacyjny, co to za miejsce i za ile beda npce wstawione, by testerzy juz mogli sprawdzac bledy i wogole wsio...
3- opisy walki , chyba do Kriss to jest czy jakos tak, ten obecny system jest do bani! bez urazy, ale naprawde nie jest ciekawy i tylko meczacy. Tak naprawde to opisy ciosow czasami sa smieszne, i nie logiczne - zreszta zglosilem pare przykladow na warlocku. Postaram sie napisac wam swoja wersje to przedyskutujemy to wspolnie wtedy:)
4- gildie
Pytankow mam, co z gildiami rasowymi????????
Swiat juz tyle istenieje, i jesli chcecie szybko otworzyc, to trzeba szybko przetestowac gildie o charakterze rasowym, ale to naprawde szybko, bo tam na ogol duzo zmian potem jest...wiec prosze o te gildie:)
5- Trzeba cos zmienic. bo jak widze testerzy sie nie loguja i chyba ostatnio jestem najaktywniejszy:P
Dziekuje
Ilear

_________________
Ilear aep Elleiseh, elf z zamilowania, Wladca swojego Pierscienia, Mroczny Krolik z Wysp Fajfusa, Niepokonany w walce na zapalki, Imperator ssajacych lizaki, zagubiony i pozostawony przez matke na pastwe jej dzieci...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ilear
Temat postu:   PostWysłany: 17 Lip, 2002 - 09:52
Skryba


Dołączył: 11 Lip, 2002
Posty: 72
Skąd: Wytwornia Koparek pod Krakowem
aha, no i co kuwa z konmi?
Dlaczego nie mozna wsiasc na konia...nikt sie tym nie zajal:(

_________________
Ilear aep Elleiseh, elf z zamilowania, Wladca swojego Pierscienia, Mroczny Krolik z Wysp Fajfusa, Niepokonany w walce na zapalki, Imperator ssajacych lizaki, zagubiony i pozostawony przez matke na pastwe jej dzieci...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Folko
Temat postu:   PostWysłany: 17 Lip, 2002 - 10:17
Mag Warlocka


Dołączył: 11 Lip, 2002
Posty: 26
Skąd: Orchia
Ilear napisał:
aha, no i co kuwa z konmi?
Dlaczego nie mozna wsiasc na konia...nikt sie tym nie zajal:(


Z moich informacji wynika, ze nie ma problemow z dosiadaniem koni. Moze za slabo trenowales Wink

_________________
This world is made of LOVE & PEACE
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Zefir
Temat postu:   PostWysłany: 17 Lip, 2002 - 10:44
Administrator


Dołączył: 07 Lip, 2002
Posty: 117
Skąd: Blikennkirst
Odnosnie notki Ileara:

Ad 1. Nie chodzi o to ze zadanka sa odlaczane po prostu ich jeszcze nie ma. A po drugi jaki sens ma robienie zadanek dla testerów - bez urazy. Wiem, że będą wymagać kontroli. Ale tu chodzi o to, żeby to jakie zadanka są było tajemnicą - wielką przyjemnością jest samemu szukanie zadanek i zrobienie ich bez pomocy. Znając już w momemcie otwoarcia muda lokalizacje nawet niektórych zadanek wiele sie traci. I bede sie przy tym upierał.

Ad 2. Niestety z tym też sie nie zgodze - podłaczanie czegoś nie w pełni skonczonego bardzo zle wpływa na dalszy postę prac. Zwykle w takim momecie następuje refleksja - już podlaczone mogę się zająć następną rzecza. Jeżeli czarodziej chce, żeby mu tester coś przetestował to go zabiera i daje mu to co zrobił i ewentualnie jakieś ułatwienia.

Ad 3. Opisy walki - z tym za bardzo nie mogę dyskutować - to nie moja działka, ale jeżeli napiszesz poparwione opisy to myśle, że nie powinno być problemu z zamieniem.

Ad 4. Robią się - obecnie wysoko rozwinięte są gildie - elfów i orków.

Ad 5. Ale co? Jeżeli ktoś chce zostać testerem - jest przyjmowany - wstarczy, że napisze list.

To by było na tyle - mam nadzieję, że chociaż troche wyjaśniłem kwestie.
Jeszcze tylko dodam, że my bardzo chcetnie widzimy wszelka pomoc i krytykę, ale konstruktywna krytykę - nie w stylu to jest źle, zmieńcie to, ale taką w stylu - to jest źle, tak a tak byłoby lepiej.

P.S. Koniki, no wiec - ujemny i nieprzewidziany skutek wprowadznia efektywności.

_________________
---=== MAGUS ===---
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer ICQ 
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ellendil
Temat postu:   PostWysłany: 27 Lip, 2002 - 08:56
Skryba


Dołączył: 27 Lip, 2002
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Czesc.

Sprawa pierwsza. Projekt klubu graczy niemowiacych, wraz z emocjami etc. etc. powinienem zaniesc dzis lub jutro (27-28 lipca) do Garagotha, bedziecie wiec mogli obejrzec i zbalansowac. I miejmy nadzieje zakodowac Wink. Juz mam nastepne chore pomysly, trwajcie wiec w napieciu...

A tymczasem...
____________________________________
{____________________________________}

Klub - Dzieci.

Po wielu radykalnych i nowatorskich pomyslach, od gluchoniemych do blaznow i samobojcow, przyszedl czas na stworzenie mozliwosci zaistnienia w swiecie jako jednostka tworzaca przyszle pokolenie... Proponujem wiec danie graczom szansy na zostanie dzieckiem.

Kwestie techniczne.
Czlonkom kluby trzeba bedzie zmienic opis i wyswietlana rase, jednak tak, by nie uniemozliwic jednoczesnego przynalezenia do gildii rasowej. Zmiana opisu to dosc duzy problem. Ja to widze tak... Zostac czlonkiem klubu moze kazdy, kto ma chociaz jedna czesc opisu nie charakterystyczna dla starszego wieku. Zeby nie bylo problemow z brodatymi, starymi etc.
Uaa. O ile sie nie myle to teraz rozmiar postaci sie liczy w wielu miejscach, wiec trzeba by dzieciaki tez zmniejszac.

Dobra. Zmiana opisu wyglada tak, ze zostaje po niej: <opis poprzedni> <opis rasowy> chlopiec/dziewczynka.

Gracz przyjmujacy do gildii wybiera ktory z przymiotnikow opisujacych przyjmowanego zostanie mu jako dziecku, i opis koncowy przyjmie postac taka, jak wyzej przedstawiono.

A wiec:
Stary niebieskooki mezczyzna -> Niebieskooki ludzki chlopiec
Lysiejacy garbaty elf -> Garbaty elfi chlopiec
Mala zielona goblinka -> Zielona goblinska dziewczynka

Z klubu moznaby odejsc, wtedy opis rasowy zmienialby sie w 'mlody' lub 'dorastajacy', lub cos podobnego, a wyswietlana rasa wrocilaby do stanu normalnego. Do klubu nie mozna wrocic.

Przedmiot klubowy.
No coz, narazie czekam na propozycje Wink. Nie chodzi raczej o zabawki zadne, bo gracz jak gracz moze byc silny itd. i wtedy takie cos ni..e pasuje.

Emocje napiszem, jezeli pomysl sie spodoba.

Opcjonalnie widze duzy potencjal w napisaniu klubu starszych przedstawicieli mudowej spolecznosci, jak sie komus chce Wink.

____________________________________
{____________________________________}

Pomysl ma jesio alternatywe.

Gadalem z Garagothem i powiedzial, ze cos takiego moze by przeszlo, ale czy poinformowal o tym kogos jesio to sie chyba nigdy nie dowiem. Aby pomysl nie zaginal w pomroce dziejow (lub nie utknal w zaawansowanej fazie koncepcyjnej...) przedstawie go tutaj i moze natkna sie na niego jakies wladne decydowac o losach swiata oczy.

Chodzi o starzenie sie graczy. Nowy gracz wpada do gry z jednym opisem wlasnym i drugim zaleznym od wieku. Nowicjusze (lub sekondy) beda wiec mieli mlode postacie, moze nawet dzieci, tak jak to opisalem wyzej. Po przejsciu pewnej liczby godzin/dni spedzonych na mudzie wiek postaci zwiekszalby sie, mlodzieniec wiec dorastalby, potem starzal sie, by na koniec grac juz sedziwa postacia.

Moznaby wprowadzic zalezne od wieku emocje, dodatkowe dlugie opisy i wiele innych smiesznych, ciekawych rzeczy.

____________________________________
{____________________________________}

Z innej beczki.

Inna propozycja zwiazana z wiekiem, juz w troche bardziej luzny sposob, to rozwiazanie dotyczace zadan. Na innych mudach (angielskich) zdaje sie jest cos takiego jak wielkosc questa. Niektore sa male, i te mozne wykonywac swieza postac, do innych potrzeba juz wiecej czasu spedzonego na mudzie, 3 dni, 9 dni, 20 dni etc. Wada tego systemu moze byc niezadowolenie ludzi grajacych wieloma postaciami rownolegle, jednak byloby to dobre dla postaci mlodych, gdyz questy nie bylyby juz tak oblegane. Na Arkadii moja postac (po skasowaniu) zrobila wszystkie mozliwe do zrobienia questy w 4 godziny. Chodzi o zadania powazniejsze. Mam w sumie ze 6 mocnych sekondow, mimo ze przez 98% czasu grania koncentruje sie na jednej postaci. Ilu mlodym graczom przeszkodzilem sami sobie policzcie. Uwazam, ze wprowadzenie takiej zmiany przyniosloby wiele korzysci.

____________________________________
{____________________________________}

Z punktu majac na uwadze, ze ewentualna krytyka moze byc, musimy tak zrobic, zeby owej krytyki nie bylo, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Pozdrawiam

PS. Czesc Ilear Wink.

_________________
You're just a fuck. I can't explain it cause I think you suck.
I take-in pride in telling you to fuck off and die!
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ilear
Temat postu:   PostWysłany: 29 Lip, 2002 - 10:41
Skryba


Dołączył: 11 Lip, 2002
Posty: 72
Skąd: Wytwornia Koparek pod Krakowem
Hi ha to ja
Ta da Ilear teraz gra Laughing
Ale wejscie ugh Idea . Wiec tak, co do pomyslu Ellendila ( witka tu na marginesie na tym forum Rolling Eyes ) to ja jestem calym soba za...no swietnie by to odpowiadalo mojej koncepcji swiata gry (patrz. gildia mieszczan), tylko wlasnie wchodzil by problem wieku postaci jako 3 opisu, wiec mozna by informacje o wieku dac do komendy ob kogostam, i tam by pisalo:
Wyglada na mloda, niemloda, stara, bardzo mloda, nieletnia( hyhy) itp.
Co do klubu dzieci - bosko, ciekawe ilu wyrostkow latalo by z mieczami po swiecie hehehehehe... ale zas z drugiej strony mozna by to ograniczcyc wiekowo , znaczy ktos kto nalezal by do tego klubu, powiedzmy mialby ograniczone mozliwosci poznania - uczenia sie itp, by to mialo rece i nogi. Potem taki gracz wylazil by z klubu i wtedy bylby juz normalnym graczem, mysle ze mimo ograniczenia , wielu graczy chcialo by grac dziecmi:))).
Jeszcze inny pomys, czy byla by mozliwosc stworzenia dzialu topicow o tematyce gildiowo-klubowej? Powstawal by np. topic : Gildia Elfow i tam wszystkie problemy rozwiazywalo by sie, bo kurcze przynamniej ja, a i pewnie duza czesc i reszta testerow nie ma pojecia co i jak bedzie, i czy bedzie dobrze. Jestesmy tu po to by testowac, wiec dajcie nam material do testowania:) bo narazie to tak, swiat jako taki jest,,..sa opisy sa jakies tam przedmioty ale tego nie da sie testowac....na dluzsza mete:)
Pozdrawiam
Ilear
p.s. Ell ty tu za testera robisz? Embarassed

_________________
Ilear aep Elleiseh, elf z zamilowania, Wladca swojego Pierscienia, Mroczny Krolik z Wysp Fajfusa, Niepokonany w walce na zapalki, Imperator ssajacych lizaki, zagubiony i pozostawony przez matke na pastwe jej dzieci...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gość
Temat postu:   PostWysłany: 30 Lip, 2002 - 12:42






ja bym chcial wiedziec jak to jest z walka i wychodzeniem z lokacji
Znaczy walcze...wychodze z lokacji i wchodze
Czy liczona jest jakos INCJATYWA???? bo nie zdazylo mi sie jeszcze po powrocie na lokacje zebym to ja zadawal pierwszy cios....moze trzeba by bylo to zmienic? np. wchodzac na lokacje z przeciwnikiem z ktorym wczesniej walczylem ( o ile nie uzylem komendy po wyjsciu - przestan walczyc) to ja mam przewage taktyczna gdyz to ja atakuje, ale...jeslio wejde, zadam cios i zaatakuje go , a potem bede chcial powturzyc to cos, i znow wyjsc i wejsc, to spotka mnie niespodzianka , otoz w momencie gdy bede chcial uciekac, zwieksza sie 2...3 krotnie szansa na trafienie potworka we mnie z sila 2..3 razy wieksza, znaczy dostanie w plecy (wogole tak powinno byc jak sie uciekac chce....moze wtedy skonczyly by sie ucieczki na arkowym ledwo zywy (przecie taki delikwent broczy krwia, ledwo zipie, a jakby nigdy nic opuszcza sobie walke i to najczesciej przelatujac 10 lokacji w 1 sekunde ... glupota) tak wiec opuszczenie walki wiazalo by sie z ryzykiem .... ale zas atak dawal by bonus do incjatywy i to ty przez chwile mialbys przewage (tu mozna by dodac zachodzenie przeciwnika od tylu albo cos w tym stylu...)
Co wy na to?Ilear
 
   
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pelias
Temat postu:   PostWysłany: 31 Lip, 2002 - 11:06
Gość





re up:
To porzeciez nie tak mialoby dzialac:
Gdy ty wychodzisz z lokacji z przeciwnikem, to ty dostaniesz na wejsciu kika ekstra pakernych ciosow, nie on.
To by tylko ulatwilo pogonie za potworkami(trzeba by wszytskie przekodowac na uciekczke conajmniej 2 lokacje). No i nizele by spaskudzilo "zmiany" robione metoda wyjdz-wroc, co tylko podnioso by znaczenie odpowiedzialnego za to skilla(dowodzenie?)
W pvm jakos nie widze mozliwosci na wykorzystywanie tego, oczywiscie jesli nie bedzie bledow w zakodowaniu (musi uwzgledniac ukrywanie, rwanie linka, itp zawsze dajac flage "uciekajacy" temu ktory pierwszy opuscil pole walki).
W pvp moze w koncu skoncza sie te durne ucieczki i poznijsze gonienie po calym nulnie przez 1 godzine zakonczone zadaniem kilku ledwo muska
 
   
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ilear
Temat postu:   PostWysłany: 01 Sie, 2002 - 07:00
Skryba


Dołączył: 11 Lip, 2002
Posty: 72
Skąd: Wytwornia Koparek pod Krakowem
Heh, dzieki Pelias za slowa wsparcia Cool
Wiec ja wam przedstawie obecna sytuacje...
Chodzilo mi wlasnie o to, o czym Pelias wspomnial - tak naprawde na mudzie LP nie dziala system ucieczki i pogoni praktycznie wogole, a gracze i tak znajda sposob na kazdego potworka na mudzie, i bardziej tu chodzi o walke GRACZ - GRACZ.
Wiec tak, jesli taki gracz zwialby z pola walki, to tak jak pisalem dostaje obrazenia, a potem jesli sie ukryje...i przekradnie tak ze tamten drugi go nie widzi TO DOPIERO wtedy dostaje bonus do trafienia, a normalnie jak wejdzie i tamten go widzi, i to nasz WCHODZACY gracz pierwszy wklepie zabij GO, to wtedy dostaje jakie 30..40% szans na atak z zaskoczenia ( ROZNY OD ATAKU Z UKRYCIA, gdyz atak z zaskoczenia jedyne co dawal by to +30% do trafienia przy pierwszych 2..3 uderzeniach, natomiast atak z ukrycia dawal by +100% do trafienia i +100% do obrazen...ba nawet bym tu dal +200% do obrazen przy pierwszym ciosie - jak widac 2 rozne techniki rozniace sie znacznie od siebie ((DAJE TO MOZLIWOSC WYKORZYSTANIA WRESZCIE W INNY SPOSOB SKRADANIA SIE I UKRYWANIA (((CZYT.SKRYTOBOJCY DO DZIELA))) )) )
Ale to zagmatwalem...sorka Shocked
Ale wracajac do tematu...
Padlo pytanko o umiejetnosc zastepujaca taka ucieczke... wiec takia umiejetnosci jak:
walka w druzynie (ala walka w ciemnosciach itp) dawala by mozliwosc odpowiedniego sterowania poczynaniami graczy ale w innym sensie niz DOWODZENIE, gdyz traktowala by glownie o ucieczki i zgranie w druzynie. Bo przecie realizm wyglada nastepujaca. Mamy dwie druzyny graczy po 4 osoby w kazdej druzynie. Druzyna A sklada sie z graczy niedoswiadczonych w wspolnej walce, aczkolwiek sa oni mocni jesli brac by pod uwage kazdego z osobna. Druzyna B to przeciwienstwo , slabsi gracze, ale niejeden raz juz walczyli razem bok w bok. I tak: walka druzyny A jest chaotyczna, uderzaja sie o siebie, potykaja, przeszkadzaja sobie itp...natomiast druzyna B wspolgra ze soba, ich ataki sa zaskakujace - przemyslane itp. Jaki moral? Jesli ktos taki z druzyny A chcialby zwiac, to 1. Moglby sie o kogos obic i tym samym narazil by ich obu na niebezpieczenstwo, 2. Moglby uciec w najmniej odpowiednim momencie, tak ze niedosc ze on dostal by po plerach, to narazil by pozostalych czlonkow druzyny itp itd etc (kapujecie mniemam juz sytuacje). W druzynie B sprawa wygladala by tak, ze uciekajacy z pola walki, zrobil by to na tyle umiejetnie , ze niedosc ze nie dostal by po plerach, to jeszcze moglby sprowokowac wroga i zlapac go w pulapke ( udaje ze ucieka, tamten leci za nim, wtedy on odwraca sie, odbija cios, a jego kompani leja wroga po plerach,...czy cus ala to). Generalnie zas wygladalo by to tak: umiejetnosc ta dawala by bonusy pewne. Taka walka w druzynie bez tej umiejetnosci dawala by minusy glownie do trafienia, i mozliwosc PECHA, minusy do ucieczek itp, Ugh, motam sie...wiec przestane
Mam nadzieje ze ktos cos z tego zrozumial:)
Jak sie wam to widzi?
Pozdrowienia Ilear

_________________
Ilear aep Elleiseh, elf z zamilowania, Wladca swojego Pierscienia, Mroczny Krolik z Wysp Fajfusa, Niepokonany w walce na zapalki, Imperator ssajacych lizaki, zagubiony i pozostawony przez matke na pastwe jej dzieci...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sethar
Temat postu:   PostWysłany: 01 Sie, 2002 - 21:12
Administrator


Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 279
Skąd: Gdańsk
Przyczepie sie! Nie do walki w druzynie ale do tego uciekania chowania sie i wracania i atakowania. Trzeba uwzglednic fakt ze ten przed ktorym ucieklismy wlasnie jest pod wplywem adrenaliny i ma wyostrzone zmysly. Chyba ze jest ciezko ranny. Ale wymyslajac takie ciekawe motywy trzeba rowniez zastanowic sie nad mozliwoscia obrony przed nimi. Trzeba dac szanse i atakujacemu i atakowanemu. Pomyslcie jeszcze troche nad tym.

Pozdrowka Sethar

_________________
Kontakty 239598
NOWY
"Bytka abo ne bytka - to je zapytka" - Shakespeare w czeskim filmie
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer ICQ 
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
pelias
Temat postu:   PostWysłany: 08 Sie, 2002 - 22:07
Gość





Ja bym sie skupil wlasnie na mechanizmie ucieczki-gonienia, bo to jest najaznijsze.
Taka np. arka nie ma zadnych mechanizmow pogoni i pogon przez to wyglada debilnie. Ot, jeszcze niegdy nikt mnie nie zlapal, a w takim nulnie mozna gonic sie z godzine i wyglada to zwykle tak:
xxx przybywa.
atakujesz xxx.
xxx podaza na polnoc.
Powinien byc potezny plus dla goniacego, tak zeby w takim spotkaniu xxx dostal jedne masakruje lub kilka zwyklych ciosow. Oczywiscie po 15 sek od ucieczki bonus wypalalby sie, tak zeby dawlao sie uciec.
To powinno dzialc n agrcazy i moby.
-Elminuje problem Ileara z atakiem z ukrycia, (przy ponownym wejsci na lokacje grcz dostaje od moba ekstra ciosy).
-Elminuje denne "zmiany" podczas walki i bezuzytecznosc dowodzenia(przy bezlagowej grze i niespiacych graczach:)(jak ktos wycofa sie lokacje dalej to przy wejsciu tostanie znow kilka ciosow extra)
-Urealnia pogon miedzy graczami bez zabawy z autopogonia i daje wlasciwe bonusy gonienia w wiekszych druzynach.
-usensownia gonienie potworkow(tutaj trzeba sprawic zeby potworki uciekaly o min 2 lokacje, tak aby pogon byla utrudniona koniecznoscia przeszukanai innych lokacji z mobami, ale zwykle konczyla sie po jednokrotnym znalezieniu celu). gonienie moba ktore polega na szybciutkim wypadzie lokacje obok(na 1 wymaine ciosy) jest nudne i psuje sens zabawy.
 
   
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Qdlaty
Temat postu:   PostWysłany: 14 Sie, 2002 - 09:53
Skryba


Dołączył: 13 Sie, 2002
Posty: 91
Skąd: Wieluń
Jeżeli byłby wprowadzony podział wiekowy i związany z nim efekt zwany "dorastaniem" (co jest w g mnie genialnym pomysłem). Można by np zaczynać grać 15 letnią postacią - wiadomo postać taka jest słaba raczej (w zależności od rasy), ale ma znacznie bardziej chłonny umysł od staruszka - a więc szybciej powinna się uczyć.

Dodatkowo, przydałyby się jakieś dysfunkcje psychiczne/fizyczne. Można by zrobić losowane, bardzo rzadkie przypadłości wśród postaci. Ot, np. jakiś tik nerwowy, albo alergia na coś - kiedyś w moim systemie RPG zrobiłem coś takiego i efekt jest naprawdę niezły. Te rzeczy nie powinny mieć wpływu na cechy czy umiejętności bohatera (lub w bardzo nieznacznym stopniu) i bohater mógłby je zyskiwać podczas jakiś wydarzeń. Np. cudem uniknął śmierci przed snotlingami i teraz ma lęk przed nimi - oczwyście po jakimś czasie mogłoby to mijać - musiał by być podział na stałe dysfunkcje i przemijające. Można też podciągnąć pod to blizny pozostające czasem po ciężkiej walce. Może to trochę chory pomysł, ale może się komuś spodoba Smile Wprowadził by niezlą różnorodność pomiędzy graczmi, bo na arce mam już dość tych jednakowych opisów.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer ICQ 
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu: re qdlaty  PostWysłany: 15 Sie, 2002 - 16:14
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
Re: qdlaty
Co do jednakowych opisow... to nie masz sie co martwic na zapas. Z tego co mi wiadomo Zefir ma projekt w dosc zaawansowanej fazie...
Bylo co nieco o tym na STarym Forum na Twoj.necie...
A poza tym mozna wprowadzic owszem blizny...Z tego co wiem dziala cos takiego na Exodusie. Znam jednego Elfa co ma maske zamiast twarzy (opis..ugly..chyba..), a na poczatku sie ma handsome.. Zreszta Elf ten jest od dosc dawna testerem Warlocka (tez jako ELf) co prawda na Forum sie jeszcze nie pojawil, ale to kwestia czasu... Na ile go znam bedzie mial pare niezlych pomyslow do tego tematu... Wink

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu: Gildie rasowe  PostWysłany: 22 Sie, 2002 - 12:07
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
Wiem, że nie ma jeszcze żadnej w zasadzie rasówki, ale mam taki jeden pomysł, który miałby zastosowanie we wszystkich...
Sam zajmuje się projektem jednej i jakoś takie coś wymyśliłem:

Widzicie mnie zawsze osobiście wkurzało na Arce( i nadal wkurza), jak jest zrobione z tytułąmi gildiowymi.
Są dwa typy (tyle zaobserwowałem):
Exclamation Jeden zastosowano u LE, polega ona na tym, że tytuł zależy od ilości zdobytego expa...PLUS ew. członkowstwa w radzie.., czyli premiuje expiarzy...
Exclamation Drugi zachodzi wydaje mi się u Sinych, chyba KM'ow, i KGKS'ow oraz u większości Zawodówek (wyłączając Kupców)- mianowicie zależy głównie od pozycji zajmowanej w Gildii, czyli premiuje aktywność i RPG'a.

Arrow ALe mnie chodzi o coś nieco innego. Mianowicie tytuł, jaki by nie był, jest widoczny dla wszystkich tak samo, tzn. jesli ktos sie przedstawi oczywiscie. Czyli nie mozna sie przedstawic pomijając tytuł. Sad Ponadto wszystkie "dupki" choćby nawet nic nie wiedzieli o danej osobie, rasie, gildii...wiedzą kto to i co to i po co to i czym to grozi. Sad Chociaż nie zawsze wiedzą, bo mnie czasem trudno nawet wymysleć czy "Rozmawiający z Gwiazdami" to więcej niż "Szukający Puszczy"...

Idea Ja mam taką propozycję, żeby tytuły nie były widoczne dla wszystkich, i/albo żeby istniała możliwość przedstawienia sie bez tytułu(taki emot rasowy)... Tudzież, żeby w pewien sposób (używając spostrzegawczości) dało się OGÓLNIE rozpoznać pozycję jaką dana osoba zajmuje w Gildii Rasowej... COś identycznego dla wszystkich rasówek, coś w stylu porównania statów. np. "Po jego postawie i minie dostrzegasz, że musi zajmować wysokie stanowisko w swojej Gildii..."czy cos w tym guście....
I było by pare poziomów tego....

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Qdlaty
Temat postu:   PostWysłany: 23 Sie, 2002 - 08:27
Skryba


Dołączył: 13 Sie, 2002
Posty: 91
Skąd: Wieluń
Popieram gorąco - pomysł doskonały.

Jestem za tym, zeby zaleznie od poziomu spostrzegawczosci gracz mogl okreslic pozycje innego gracza. Wiadomo, taki zoltodziob niewiele bedzie mogl sie zorientowac, ale stary wyjadacz od razu pozna szefa Smile
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer ICQ 
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
PNphpBB2 © 2003-2006