To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Katan
Temat postu:   PostWysłany: 18 Kwi, 2004 - 16:07
Gość





Zastanawia mnie, czemu nie oparliscie mechaniki o mechanike z KC, skoro cześć świata macie z tamtąd. A mechanika nadaje sie na cRPG.
 
   
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Garagoth
Temat postu:   PostWysłany: 18 Kwi, 2004 - 16:43
Mag Warlocka


Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 184
Skąd: Orchia
Powoli, powoli.... moze dojdziemy do mechaniki KC.
Chcesz pomoc?

Pozdrawiam,
Garagoth.

_________________
Marudze, z przyzwyczajenia. Ale tak przyjaznie... zazwyczaj.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu:   PostWysłany: 18 Kwi, 2004 - 16:49
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
YYYyyy ...a na czym ta mechanika ma niby polegac? Rolling Eyes

EDIT: na dole:
EEE chyba Cie pogielo...Ty uwazasz ze wspolczynniki itd z KC sa dobrym rozwiazaniem? Przeciez od parunastu lat setki graczy klna na te mechanike. Poza tym pewne cechy nie maja odwzorowania na mudzie i na mudzie sie nie sprawdza.

PS: Warlock nie ma cech z Arkadii tylko z Genesis, bo w koncu jest LPMudem. Jak ktos chce robic taki burdel jak jest na Faerunie (z Charyzma) to niech se robi. IMHO.

Pomijam fakt, ze system zbroi w KC jest niesamowicie ubogi i nierealistyczny, bo trudniej jest TRAFIC rycerza w pelnej plycie niz niziolka w kurtkowej. Bo maja pasywna obrone. Slowem bug Arkadii, lepiej unikasz w plycie niz bez zbroi.
Pomijam fakt, ze do kazdej broni potrzebna jest nowa bieglosc. Pomijam fakt, ze na wysokich poziomach graczom mozna nakukac, bo smoka rozwalaja jednym palcem, bo wszystkie cechy rosna wraz z podnoszeniem na poziom. A wlasnie jak sobie wyiobrazaz to podnoszenie? Jak sobie wyobrazasz smierc? Przeciez w KC jest ona nieodwracalna, zakladamy nowa postac i tyla. Chyba, ze Cie druzyna wskrzesi.

IMHO totalnie nieprzemyslany i chybiony pomysl.

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora


Ostatnio zmieniony przez Drake dnia 18 Kwi, 2004 - 20:45, w całości zmieniany 2 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gość
Temat postu:   PostWysłany: 18 Kwi, 2004 - 17:09






Mechanika KC ma polagać na tym, ze współczynniki, umiejętnosci, bronie, zbroje itp są z KC a nie z Arkadii

Tak chce pomóc, a jak?
 
   
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Katan
Temat postu:   PostWysłany: 18 Kwi, 2004 - 21:15
Gość





Cytat:
EDIT: na dole:
EEE chyba Cie pogielo...

Bez komentarza

Cytat:
Ty uwazasz ze wspolczynniki itd z KC sa dobrym rozwiazaniem?

Tak, nawet bardzo dobrym.

Cytat:
Przeciez od parunastu lat setki graczy klna na te mechanike.

Po pierwsze nazrekaja ci ktorzy grali raz albo dwa i guzik wiedza o tej mechanice. A tylko powtarzaja co ktos inny marudzi. Bo marudzic jest latwo. jej skomplikowanie polega na dodawnaiu i odejmowaniu 2 liczb, czy dzieleniu przez 2,3,4,5 czy 10. Ja to opanowalem w podstawowce.
Po drugie mechanike bije na leb na szyje duzo popularniejszych systemow. Czemu? bo jest realistyczniejsza, lepiej dopracowana, przewiduje i uwzglednia wiecej mozliwosci.
Po trzecei. Te wszytkie 'niezwykle trudne' opercaje bedzie wykonywał komputer.

Cytat:
Poza tym pewne cechy nie maja odwzorowania na mudzie i na mudzie sie nie sprawdza.

Nie wsyztkie musza sie znalezc. Ale z checia poznam jakie to cechy ?

Cytat:
PS: Warlock nie ma cech z Arkadii tylko z Genesis, bo w koncu jest LPMudem. Jak ktos chce robic taki burdel jak jest na Faerunie (z Charyzma) to niech se robi. IMHO.

Wybacz. Nie znam sie na takich szcegołach.

Cytat:
Pomijam fakt, ze system zbroi w KC jest niesamowicie ubogi.

W porównianu do jakiego kolwiek inengo systemu 'papierowego' rpg jest bogaty. Chociaz z tymi komputerowymi pozostaje w tyle, bo to by byla maskaryczna ilsoc tabel. Ale przeciez wlasciwie to zmienia sie wykonannie i surowiec co jest i w KC uwzglednione. Jak to wezmie sie pod uwage to jest zbroi i broni mnustwo.

Cytat:
Pomijam fakt, ze do kazdej broni potrzebna jest nowa bieglosc.

Nie dla kazdej broni, tylko dla kazdego typu broni jak topory, wlocznie, kopie, kusze... czesc jest podzielona jescze raz, bo inazcej sie wlaczy mieczem krotkim a dwurecznym, mimo podbnej budowy.

Cytat:
Pomijam fakt, ze na wysokich poziomach graczom mozna nakukac, bo smoka rozwalaja jednym palcem, bo wszystkie cechy rosna wraz z podnoszeniem na poziom.

cechy rosna wolno, rosnie ci ok 2-5% na poziom. Na pierwsze poziomy sie szybko wchodzi, ale na te poziejsze to dlugo dlugo.. (w wfrp masz minimum 10% na 100PD, w DnD HP rosnie kilkukrotnie w trakcie gry) wiec to w KC jest to nieporuwnywlanie malo. Sila garczy berze sie z sposobu gry. Duzo MG z poczatkow rpg w Polsce nie miala dosiwadczenia, bo skad? Wiec rozdawali magiczne przedmioty, dodtakowe moce, itd. I rosly super herosy. Teraz takich bledow sie juz nie robi.
Postac z 15 poziomu jest potezna, ale moze zosatc pokonana pzrez posatc z 5 poziomu. Co w garch opartych na DnD nie jest mozliwe. W KC nie bedze sytuacji w ktorej elf kaldze giganta na reke. a posatc na wysokim poziomie jest 2, 3, moze 5 razy silniejsza, a nie 50 jak to w bywa w inncyh mechanikach (absurd). To zanczy ze sprawdzi sie regola "i herkules miejsce gdzie plecy traca juz swa szlachetna nazwe gdy szkieletow kupa", bedze bardzej realstycznie.

Cytat:
A wlasnie jak sobie wyiobrazaz to podnoszenie?

Mozan zrezygnowac z profesji i podnsoci odzielnei wspolczynniki przez trenowanie jak to w MUDach jest.

Cytat:
Jak sobie wyobrazasz smierc? Przeciez w KC jest ona nieodwracalna, zakladamy nowa postac i tyla. Chyba, ze Cie druzyna wskrzesi.

Wydaje mi sie nieodwracalnosc smeirci jest to bardzej kwestiwa swiata niz mechaniki, ale wiedze to tak...
Na poczatku robi sie cicho i ciemno...... A potem budisz sie w swiatyni swojego boga, wskrzeszony przez kaplanam ktory sie na toba ulitowal i żąda 'drobnej' przyslugi w zamian.



PS nie zauwazylem ze sie ten post zmienil. Nie mogles napisac nowego?
 
   
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gość
Temat postu:   PostWysłany: 18 Kwi, 2004 - 21:27






Nie ladnie jest zmieniac posty. Lepiej sie zastanowic sie nad slwoami a potem je zamieszczac na forum. Wtedy nie ede musial pisac tyle poprawek

Cytat:
Pomijam fakt, ze system zbroi w KC jest niesamowicie ubogi i nierealistyczny, bo trudniej jest TRAFIC rycerza w pelnej plycie niz niziolka w kurtkowej. Bo maja pasywna obrone. Slowem bug Arkadii, lepiej unikasz w plycie niz bez zbroi.

Otóz wynika to z tego ze nei zorzumiles o co chodiz w obronie. Obrona nie oznacza ze ciso minal cie, tylko ze nie zadal ci obrazen (co mzoe oznacza miniecie celu, ale nie musi) Mozesz sparowac cosi bronia (miecz ma swoja obrone). Cios trafia w miecz, ale wiadomo ze nie zadaje obarzen posatci. Miezcem jest sie latwiej ochornic pzred ciosme niz nozem (ma wyzsza obrone). Tarzca jescze latwiej (ma jeszce wyzsza obrone). Najzcesciej dostajac w zbroje plytowa nie pzrebija sie jej. Poprostu cios po niej zchodzi. Poruwnujac to do realistycznego przykaldu... to wtedy gdy dostejsz cios w garde, albo ochraniacz. Oczywisce jak jest to bardzo silny cios to mzoesz to poczuc (sa wyparowania). Ale i zdara sie ze pzrebijesz kirys, ale nie kolczuge i pzreszywalnice (czyli obrazenia zostaly sparowane przez wyparowania, ale zadaly uszkodznia wytrzymalosci zbroi) Po drugie masz mniejsza obrone w zbroi niz bez. Pozniewaz w 80% przypadkow masz wieksza premie do obrony ze zrecznsoci niz dala by ci to zrboja ta zrecznosc znacznie ogranizcajaca. Pozatym jak amsz mala zrecznsoc to obniza sie twoja obrona co sie zdazra w ciezkich zbrojach. Tzn, wszystkie ciosy przyjmujesz na blache bo masz zwinnosc leniwca.
 
   
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ragar
Temat postu:   PostWysłany: 18 Kwi, 2004 - 21:45
Papla


Dołączył: 20 Wrz, 2003
Posty: 368

To jest dla mnie cofniecie sie ...
Teraz zbroja ma wsp wyparowania - moze wyparowac caly cios lub przepuscic czesc. Jak wyobrazacie teraz uwzglednienie w jenym jeszcze unikow tarczy i parowania ? Przeicez obrona jest jedna. co bedzie udalo ci sie obronic przed ciosem ?
Sprawa spadania zr. Tu zr jest zbyt potrzebna w ataku i obronie by kazda zbroja ja obcianala. Juz jest obicnania unikow przy zalozeniu ciezkich zbroi.

Pomysl moze by wypalil jakby udoskonalic i to znacznie mechanike KC.
Bo wlasnie chodzi o to ze jak na papierowa jest ok rozbudowana. Ale w porownaniu z mudlibem jest hujowa.

Przemysl to co napisales i sproboj wkomponowac w algorytmy warlocka.
Wtedy bedzie mozna podyskutowac o rozwiazaniach.
Narazie jest pomysl ktory nie ma wiekszego sensu - zmiana wszystkiego na gorsze.
Juz lepiej poczekac albo podyskutowac o zmianach jakie wprowadza Garagoth a przynajmniej ma wprowadzic Wink
Wgniecenia w blachach przenozsace obrazenia a nie zawsze parowanie na 100 %. Wieksza efektywnosc unikow i parowania wzgledem samych plyt. Jakies krytyki po trafieniu w rece glowe itp.
Zmiany bardziej kosmetyczne ... choc dla mnie zwiekszenie szybkosci zabijania jest troche nie ten tego...
Bedzie jak na arce ze 5 luda zabija postac wielce w 15 sekund.

Ragar

_________________
Milczenie jest często najmadrzejsza rzecza jaka mozesz powiedziec ...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Indhira
Temat postu:   PostWysłany: 18 Kwi, 2004 - 22:01
Mag Warlocka


Dołączył: 26 Lip, 2002
Posty: 252
Skąd: Wyspy Kocie
Współczynniki z papierowego RPG niestety nie do końca nadają się na muda, gdyż zbędne są tutaj cechy typu: charyzma, prezencja, wiara, zauważenie, nie ma potrzeby rozdzielania szybkości od zręczności, jak również współczynnik typu umiejętności magiczne zastepuje się kombinacją inta i mądrości oraz odpowiednią umiejętnością.
Do systemu walki mamy zamiar wprowadzić parę ciekawych rzeczy, ale to wymaga czasu i sił przerobowych, których brak.
I.

edit: literówka

_________________
Ptaki powrotne umierają wśród pomarańczy na rozdrożach...
K. K. Baczyński
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
AAMAASWdSUNKRl
Temat postu:   PostWysłany: 18 Kwi, 2004 - 23:00
Początkujący


Dołączył: 30 Mar, 2004
Posty: 21
Skąd: Warszawa
To moze jeszcze wprowadzimy zmiane mechaniki w zaleznosci od domeny w ktorej sie przebywa? Very Happy

A na serio - po co zmieniac cos co dobrze dziala i sie sprawdzilo? Mud to mud, dziala na jakis zasadach i implementowanie takiego systemu to masa (niepotrzebnej imo) pracy przy golym mudzie, a co dopiero przy troche juz rozwinietym jak warlock. Przerabianie teraz wszystkich npcy, broni etc. do nowych cech...
Lepiej skupmy sie na rozwoju MUDa.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu:   PostWysłany: 19 Kwi, 2004 - 00:01
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
re gosc: (ja zmieniam bo i tak juz mam kupe tych notek, tak samo mozna by sie przyczepic do twojej anonimowosci)

Zapewniam, ze doskonale sie orientuje w niuansach tego systemu, bo gram w niego dobre 12-13 lat. Wszystko co napisales nie jest dla mnie niczym nowym, ale nadal dowodzi twej watpliwej znajomosci Mudow, jesli nie mylnej znajomosci KC. Bo sposob w jaki podajesz swoje teorie swiadczy o tym, ze nie znasz tak naprawde MUDa od podszewki, bo sporo tego co zastosowano w KC - w mudzie jest. Nieco inaczej to wyglada, nie jest widoczne na pierwszy rzut oka, ale jest.

PS: Pelna plyta ma plus jakies 100 do obrony a wyparoawnia jakies 200/200/200. Ale skad ta obrona i po co ona to nie wiem.

W glupkowatosci mechaniki KC nie chodzi mi bynajmniej o obliczenia, liczyc to ja umiem, wiecej liczenia jest w byle walce w Wilkolaku niz w KC.

Komputer bedzie liczyl? OK, ale moc przerobowa komputera tez ma swoje granice, a teraz przemnoz sobie te wszystkie akcje xxxx razy i porownaj do przejrzystego i prostego systemu jaki jest teraz.

wesprzyj AAMAASWdSUNKRl
Po co zmieniac cos co dziala i sie sprawdza? Ktos narzeka?

Konkludujac: taka dyskusja nie ma absolutnie najmniejszego sensu bo do niczego nie prowadzi.

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
PNphpBB2 © 2003-2006