Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Lokkak
Temat postu: Zawody niebojowe  PostWysłany: 03 Maj, 2012 - 19:24
Mądrala


Dołączył: 25 Kwi, 2004
Posty: 207
Skąd: Edoral
Kolejna wiadomość ze zutylizowanego forum (podziękowania szczególnie dla Drannora):

Na Warlocku mamy całą gamę zawodów, wspierając się informacjami ze strony i własnym doświadczeniem postaram się przybliżyć pokrótce, co i jak.

Zawody Rzemieślnicze Warlocka

Stworzone zostały z myślą o tych, którzy poszukują innej drogi rozwoju postaci. Dlatego Warlock oferuje w tej chwili pięć sposobów na urozmaicenie sobie życia czymś więcej niż walka. W cieniu stoi również szósty zawód - Szkutnictwo. Jest w dalszym ciągu mało popularny i dlatego nie cechuje się takim stopniem zaawansowania jak pozostałe rzemiosła.



Kowalstwo

Kowalstwo po raz pierwszy pojawiło sie w Sródziemiu, jako ta pierwsza alternatywa dla niezłomnych podróżników. Dzięki mechanice, która powstała właśnie w okresie rozwijania kowalstwa, w późniejszym czasie udało się wykształcić inne rzemiosła, odpowiadające za wyrób konkretnych przedmiotów. Aby wcielić się w rolę kowala trzeba odnaleźć osobę, która zechce użyczyć nam swojej niezmierzonej wiedzy i nauczać nas przez okres całego życia. Nie oznacza to, że nie można zaprzestać odbywanych nauk. Postać, która obejmuje posadę czeladnika nie może być jednocześnie w innym, jakimkolwiek zawodzie. Także trzeba mieć na uwadze, że kowalstwo to nie samo tkwienie przy kowadle, ale również poszukiwanie niezbędnych do produkcji składników jak również osób, które nauczą nas odpowiednich schematów, bądź obdarują zwojami ze spisaną wiedzą kowalską.


Ode mnie: kowalstwo dzieli się na szereg specjalizacji miecze, topory, szable, sztylety itd dla każdego rodzaju broni, następnie mamy kucie zbroi lekkich, ciężkich oraz tarcz. Każda z tych dziedzin to oddzielna umiejętność, która rośnie wraz z kuciem danego rodzaju przedmiotu. Do pracy kowala niezbędny jest węgiel - można go wydobywać samemu, ale oczywiście lepiej jest mieć do pomocy górnika.
Do kucia potrzebne są metalowe sztaby - część z nich można zakupić u npcy, ale lepiej naturalnie mieć kolegę metalurga, który nam wytopi większą ich ilość. Do tego do niektórych broni możemy potrzebować drewnianych części, np. stylisk do topora - te można kupić u cieśli.

Tym prostym sposobem poszczególne zawody zazębiają się tworząc logiczną strukturę: górnik - metalurg - cieśla - kowal.

Dodam jeszcze, że zawód niebojowy nie blokuje bojowej możliwości rozwoju, czyli można mieć rasówkę, zawód niebojowy oraz zawód bojowy.

Ciesielstwo

W przypadku Warlocka, ciesielstwo nie oznacza tylko i wyłącznie pracy, jaką w rzeczywistości wykonuje cieśla. Pojęcie to zostało tu rozszerzone do bardziej ogólnego i dzięki temu łączy w sobie większość dziedzin, trudzących się w wyrobach z drewna. Przykładowo prócz typowej obróbki drzewa cieśla ma możliwość wyrabiania łuków i kusz. Postać, która wciela się w tą rolę może zatem zdecydować, w której dziedzinie chce się kształcić. Sposób wstępowania na czeladniczą ścieżkę jest bardzo podobny do tego opisanego w Kowalstwie.


Ode mnie: Podobnie jak wyżej ciesielstwo dzieli się na kilka poddziedzin, z których wyróżniamy wykonywanie przedmiotów użytkowych, jak stoły, beczki, krzesła itp, oraz budowę kusz i łuków. Czyli możemy rozwijać trzy różne umiejętności. Do wykonywania tego zawodu konieczne są bale drzewne, które możemy zdobyć naturalnie ścinając drzewa. Do tego przy niektórych wyrobach potrzeba dodatkowych akcesoriów, jak gwoździe, metalowe taśmy itp. Część z nich można nabyć u npcy, część jedynie u kowala gracza.


Kuśnierstwo

W tym przypadku zachodzi podobna sytuacja jak w ciesielstwie. Kuśnierz w zakresie swoich prac nie ogranicza się tylko do typowych wyrobów, ale również zajmuje się wytwarzaniem cięciw, bukłaków, czy jakichkolwiek skórzanych elementów, jakie mogą być zdatne w pracy innych rzemieślników, bądź samych podróżników. Ten zawód jest ściśle powiązany z garbarstwem, z tą różnicą, że garbować skóry może każdy, a potrzebuje do tego jedynie odpowiedniego miejsca i wiedzy.


Ode mnie: Zawód o tyle wygodny, że można go wykonywać samotnie. Skóry zdobywamy zabijając zwierzęta, następnie garbujemy i potem robimy z nich przedmioty. Z ciekawszych rzeczy, które można wykonać wymieniłbym kołczany - niedostępne inną drogą


Metalurgia i Górnictwo

Są to dwa odrębne zawody, które zrzeszają osoby, bez których pozostałe zawody nie mogą w pełni funkcjonować. Rzeczą jasną jest, iż są sposoby, dzięki którym przykładowy kowal poradzi sobie sam, ale będzie go to kosztować więcej wysiłku jak i pieniędzy. Metalurgia w obecnej chwili ogranicza się do wytapiania tylko i wyłącznie sztab, a górnicy prócz większych zdolności górniczych posiadają także wiedzę na temat stemplowania podziemnych korytarzy. Dzięki temu górnik może czuć się bezpieczny w swojej kopalni, o ile co jakiś czas sprawdza stan podpór.


Ode mnie: To dwa bardzo potrzebne zawody, bez nich ciężko funkcjonować np. kowalowi. Z drugiej strony, współpraca tej dwójki może przynosić wymierne korzyści finansowe - górnik wydobywa złoto, metalurg przetapia je w sztaby, które naturalnie są dość kosztowne;)

Informacje dodatkowe

Na koniec, każdy kto już trudzi się w zawodzie, który wytwarza jakieś przedmioty (kowalstwo, ciesielstwo, kuśnierstwo) musi mieć na uwadze jedną ważną rzecz. Istnieją trzy rodzaje przedmiotów, jakie mogą robić.


Pólprodukty.

Są to fragmenty innych przedmiotów, rzeczy, za pośrednictwem których ktoś inny może także coś zrobić. Są to np deski od cieśli, gwoździe od kowala, bale drzewne i wiele innych. Specyfikują sie tym, że nie giną w apokalipsach ani nie znikają z inwentarzy.


Produkty

Do grupy produktów zaliczają się gotowe przedmioty wytworzone za pośrednictwem pólproduktów. Te przedmioty są przeznaczone tylko i wyłącznie do zapewnienia rozwoju, czyli przyrostu umiejętności w danym zawodzie. Jeżeli nawet miecz, czy topór od kowala jest produktem to nie można się po nim spodziewać, że będzie odzwierciedlał jakąkolwiek jakość.


Przedmioty użytkowe

Jest to grupa przedmiotów, po których można się spodziewać większej jakości. Warunkuje to fakt, że do ich stworzenia gracz potrzebuje dużo większej ilości różnych składników, niekiedy bardzo rzadkich, co determinuje ich przyszłą jakość jak również cenę.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
krupek
Temat postu: Zawody niebojowe  PostWysłany: 31 Sty, 2013 - 18:57
Uczeń - Powieściopisarz


Dołączył: 06 Paź, 2004
Posty: 49
Skąd: KSC
Witam,

Pamięta/zna ktoś komendę która ukrywa lub pokazuje titla z zawodów ?

_________________
Be Kind, Control Your Temper And Most Of All Don't Abuse POWER.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
mmaniek
Temat postu:   PostWysłany: 14 Lut, 2013 - 12:15
Skryba


Dołączył: 03 Lut, 2008
Posty: 78

Kiedyś była komenda 'ztytul' i 'zpomoc' bodajże. Od dawna jest zrypane, na stronce Warlocka przy 'Online na mudzie' zawsze pokazuje mnie z tym tytułem Cieśli - choć straciłem masę czasu na bezproduktywnym patrzeniu na 'Heblujesz deske' zeby skoksac to, nie mam ani titla w grze, ani uma, ani pomocy do zawodu.

_________________
Kosmaty nieduzy pajak siedzacy na twoim prawym ramieniu opuszcza sie na pajeczynie na ziemie, po czym szybko wraca na swoje miejsce...

Prawie jak Yo-Yo.

Odnajdujesz 666 miedziaki, ktore wczesniej gdzies zapodziales.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Khorgim
Temat postu:   PostWysłany: 17 Mar, 2013 - 01:50
Skryba


Dołączył: 04 Mar, 2007
Posty: 57
Skąd: Głogów
Kowalstwo nie działa? Zapłaciłem wymaganą ilość złota i nic nie dostałem. Żadnej wskazówki, przedmotu czy czegokolwiek.

Kod:

Ungrim mowi: Oto i zadanie. Potrzebuje piec kilogramow zlotych monet.
Przynies mi to, a uznam to za zaliczke na twoja nauke.
> daj zlote monety krasnoludowi
Dajesz wiele zlotych monet Ungrimowi.
>
Ungrim mowi: Ahhh... zloto. Wspaniale.
Ungrim kiwa glowa.
Ungrim mowi: I na koniec dam ci jedna wazna wskazowke. Osobiscie sam nauczam
szkicow, ale jedynie tych podstawowych. Zeby pojac wieksza wiedze, musisz
'przegladac' szkice innych kowali. Pamietaj jednak, ze nie kazdy z nich czegos
cie nauczy.
Ungrim mowi: Zatem, do dziela!


I nic.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kisc_lawendy
Temat postu:   PostWysłany: 17 Mar, 2013 - 02:07
Chochlik


Dołączył: 08 Paź, 2009
Posty: 149

Chlej alko to zrozumiesz i muda! I wizow logike!

_________________
"Deszcz jest jak kwiat, który czuje się na odległość."
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
PNphpBB2 © 2003-2006