Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Krzyś
Temat postu: Zmiany - opinie.  PostWysłany: 03 Paź, 2009 - 21:01
Chochlik


Dołączył: 25 Cze, 2004
Posty: 124
Skąd: z Lasu Dzikusów.
Serwus,

ciekaw jestem waszych opinii o zmianach w sposobie naliczania expa.
Na plus czy na minus? Gdzie oplaca sie teraz expic, a ktore miejsca stracily tak bardzo, ze trafiaja na czarna liste?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Adres AIM Yahoo Messenger Numer ICQ 
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lokkak
Temat postu:   PostWysłany: 08 Paź, 2009 - 10:58
Mądrala


Dołączył: 25 Kwi, 2004
Posty: 207
Skąd: Edoral
Wygląda na to, że w końcu tereny trudne zaczęły dawać doświadczenie. Po krótkich testach wygląda na to, że jest ok - niebezpieczne expowiska dają więcej doświadczenia, niektóre bezpieczne dają mniej.
Jedyna wątpliwość jaka się przy okazji pojawiła to czy nie zostało za dużo expowisk podpakowanych. Może się okazać, że będzie ponownie brakować terenów dla słabszych postaci.

_________________
Pozdrawiam,
Lokkak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kisc_lawendy
Temat postu:   PostWysłany: 08 Paź, 2009 - 20:48
Chochlik


Dołączył: 08 Paź, 2009
Posty: 149

Wspanialy pomysl dla doswiadczonych graczy, ktorzy wiedza co, gdzie jest.
Trzeba bedzie na nowo szukac oplacalnych miejsc zarowno solo i druzynowych.
No i nie jest juz tak luzno wbijac cechy, co mi przypomina stare dzieje, choc do teraz bylo i tak za dobrze.

Niestety, pomysleliscie znow tylko o stalych bywalcach muda. Widac zapadla ostatecznie decyzja zignorowania nowych graczy i zachecania ich do gry.
Co ma taki delikwent zrobic, gdy leje to i tamto liczac potworki, po ilu wpadaja postepy.
Fakt, wpadaja tutaj, a tam teraz nie wpadaja. Mlody gracz nie znajdzie, ani nie dowie sie o
tym w grze, bo nie ozukujac sie, malo kogo spotka na swej drodze, chyba ze ktos uparcie bedzie staral sie spotkac mlodego gracza.

Ta zmiana jest swietna dla starych graczy, przytrzyma ich przy zyciu, bo dodaje cech ponownego zwiedzania, badania, szukania co oplacalne.

Mlody natomiast bedzie w kropce, bo sie okaze, ze lepiej tluc karalucha, niz szczura.

Fajny pomysl, ale wydaje mi sie chybiony.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Eldaeth
Temat postu:   PostWysłany: 08 Paź, 2009 - 21:32
Skryba


Dołączył: 29 Cze, 2009
Posty: 70
Skąd: BB / Kato
@kisc_lawendy: W sumie racja. Ale między innymi po to są na stronie wyświetlane osoby online, żeby "młodzi" mogli się skontaktować z innymi graczami, poprosić o pomoc, radę, cośtam.

Co nie znaczy, że bronię nowego systemu naliczania doświadczenia.

Pozdrawiam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lokkak
Temat postu:   PostWysłany: 08 Paź, 2009 - 22:06
Mądrala


Dołączył: 25 Kwi, 2004
Posty: 207
Skąd: Edoral
Te miejsca, które sprawdzałem i tak nie nadawały się dla nowych graczy - to są expowiska gdzie i pojawiali się tylko spasieni i średnio spasieni gracze (albo nie pojawiał się nikt). Nie podejrzewam aby ktokolwiek podpakował jakiś teren dla slabszych postaci.

Dla nowego gracza zmiana nie powinna mieć negatywnego znaczenia - i tak musi poznać muda - nowy algorytm dużo lepiej nagradza wysiłek włożony w zabicie potworka. Więc może się spodziewać, że za ubicie czegoś do czego musiał podchodzić 4 razy zanim się uda dostanie więcej niż za jednostrzałowego karalucha (wcześniej przeciwne sytuacje były dużo bardziej prawdopodobne niż obecnie).

kisc_lawendy napisał:
Co ma taki delikwent zrobic, gdy leje to i tamto liczac potworki, po ilu wpadaja postepy.
Fakt, wpadaja tutaj, a tam teraz nie wpadaja. Mlody gracz nie znajdzie, ani nie dowie sie o tym w grze, bo nie ozukujac sie, malo kogo spotka na swej drodze, chyba ze ktos uparcie bedzie staral sie spotkac mlodego gracza.


Można się spodziewać, że postępy będą zależne bardziej od trudności zabicia niż od magicznych cyferek zupełnie niezwiązanych ze współczynnikami danego przeciwnika. Z tego co kojarzę poznawania muda nie zaczyna się od znalezienia pierwszego expowiska i tłuczenia do oporu. Trzeba troszkę pozwiedzać, poznać itd. Młody gracz dowie się z wiesci 26 jakiego rodzaju zmiana zaszła i powinien wyciągnąć odpowiednie wnioski.

kisc_lawendy napisał:
Ta zmiana jest swietna dla starych graczy, przytrzyma ich przy zyciu, bo dodaje cech ponownego zwiedzania, badania, szukania co oplacalne.


Trudno się z tym zgodzić - badanie i szukanie co opłacalne zajmuje góra kilka wizyt na mudzie. I nie jest atrakcją dla starych graczy, którzy w większości mają skrypty, które liczą im ile czasu zajmuje zrobienie poziomu postępów na danym terenie.
Zmiana miała w największym stopniu uprościć pracę wizów nad nowymi terenami, wyeliminować przypadki nieproporcjonalnie wysokiego w stosunku do trudności doświadczenia na danym terenie (oberwały najpopularniejsze miejsca - wrak, orki czy ogryliony, które prawdopodobnie dawały za dużo w stosunku do trudności).

Jeżeli masz uwagi do jakiegoś terenu dla słabszego gracza, który nagle po zmianach zaczął dawać za mało doświadczenia napisz tutaj - w jakiś sposób informacja dotrze do odpowiednich osób.

_________________
Pozdrawiam,
Lokkak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kungar
Temat postu:   PostWysłany: 09 Paź, 2009 - 08:26
Chochlik


Dołączył: 13 Lut, 2007
Posty: 134

kisc lawendy:

To dla czarodziejów zmiana nie dla graczy.

Wiem że na samym początku jest masakrycznie. Brak treningów, pomysłów jak zarobić, 10 złociszy od niziołka szybciutko się kończy. Brak nadających się do wykorzystania w grze map i sposób napisania muda gdzie bez mappera nic lub prawie nic nie zdziałasz. Ja do tej pory szukam drogi do lasu harpii, bo przy ostatnim rozstaniu z mudem skasowałem klienta gdzie miałem zapisaną ścieżkę. Dziwaczne założenia, np. w Habbanai ma być w nocy ciemniej niż na pustyni i mają być niewidoczne wejścia do czynnych sklepów.

Ale tak jest tylko na początku. Potem wszystko się rozkręca. Exp leci sam nie wiesz jak.

Z tym brakiem pomocy to już przesada. Zagaduj jeśli jej potrzebujesz. Nie każdy jej sobie życzy, więc sam nie będę się narzucał. Poza tym starsi gracze są przyzwyczajeni, że nowi to wszystko secondy Drannora a on sobie jakoś radzi bez pomocy Very Happy

PS.
No proszę, nawet o tak ekstremalnej porze na granie 5 osób jest, więc jest kogo zapytać.
Na arkadii przy 60 nikt by ci nie pomógł.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Garagoth
Temat postu:   PostWysłany: 09 Paź, 2009 - 09:10
Mag Warlocka


Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 184
Skąd: Orchia
Nie za bardzo wiem, coście się tak uczepili tych młodych graczy.
A ktoś stworzył sobie teraz postać nową żeby to przetestować? Czy tak wszyscy gdybacie i zgadujecie sobie jakie to my wzorki tam popisaliśmy? To nie jest tak, że jak enpec jest mały, to za niego doświadczenia nie ma...

G.

_________________
Marudze, z przyzwyczajenia. Ale tak przyjaznie... zazwyczaj.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lokkak
Temat postu:   PostWysłany: 09 Paź, 2009 - 10:58
Mądrala


Dołączył: 25 Kwi, 2004
Posty: 207
Skąd: Edoral
Garagoth napisał:
Nie za bardzo wiem, coście się tak uczepili tych młodych graczy.


Uczepiłem się tylko tego, że expowiska na których wcześniej sobie spacerowałem, nic mi na nich nie robiono nagle stały się niebezpieczne i dają mi doświadczenie (wyjątkiem są minotaury, które mi coś robią, kamienie mają tanie a nadal nic nie dają - im ktoś powinien się poważnie przyjrzeć i od nowa poustawiać parametry). Możliwe, że spowodowała to wcześniejsza zmiana - po niej nie testowałem wszystkiego jak leci.

Kungar napisał:
Dziwaczne założenia, np. w Habbanai ma być w nocy ciemniej niż na pustyni i mają być niewidoczne wejścia do czynnych sklepów.


Zgłoś błąd - niewidoczność wejść do sklepów w nocy wygląda na przeoczenie. BTW. Jak dla mnie w miasta, wioski i trakty powinny nawet w zimie w nocy mieć wyjścia widoczne (poza zejściami z traktu) - nie ze względu na realizm tylko grywalność. I proszę Cię - używaj komendy zgłoś, pisz listy do wizów (w Orchii do Esaila albo Garagotha, w Ardzie do Ghasha) jak tylko widzisz takie absurdy. Jak nikt czegoś takiego nie zgłosi to nie zostanie to poprawione - a widoczność wyjść zależy od infrawizji i kotem takich rzeczy nie mogłem zauważyć.

Kungar ma rację z tym zagadywaniem - po to gracze mają status online włączony aby w razie potrzeby zagadywać ich.

_________________
Pozdrawiam,
Lokkak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
htrug
Temat postu:   PostWysłany: 09 Paź, 2009 - 11:15
Pisarczyk


Dołączył: 29 Cze, 2004
Posty: 188

albo wejsc na #warlock : P
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lokkak
Temat postu:   PostWysłany: 09 Paź, 2009 - 12:21
Mądrala


Dołączył: 25 Kwi, 2004
Posty: 207
Skąd: Edoral
Kungar napisał:
sposób napisania muda gdzie bez mappera nic lub prawie nic nie zdziałasz. Ja do tej pory szukam drogi do lasu harpii, bo przy ostatnim rozstaniu z mudem skasowałem klienta gdzie miałem zapisaną ścieżkę.


Do tej pory gram bez mappera i jakoś sobie radzę. Z tego co wiem sporo znajomych z muda też nie używa mappera. Prosiłbym nie wprowadzać w błąd nowych graczy, że bez mappera nic nie można zrobić - jak chcesz to napisz na mudzie do mnie i w przyszłym tygodniu zaprowadzę Cię do harpii.

_________________
Pozdrawiam,
Lokkak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kungar
Temat postu:   PostWysłany: 09 Paź, 2009 - 13:28
Chochlik


Dołączył: 13 Lut, 2007
Posty: 134

Garagoth napisał:

A ktoś stworzył sobie teraz postać nową żeby to przetestować?

Ja założyłem i jest super. Jak się już wie co i jak mniej więcej.
Na prawdę, młodzi na żadnym mudzie chyba nie mają tak łatwo, ale parę rzeczy denerwuje.

Lokkak napisał:
Do tej pory gram bez mappera i jakoś sobie radzę. Z tego co wiem sporo znajomych z muda też nie używa mappera. Prosiłbym nie wprowadzać w błąd nowych graczy, że bez mappera nic nie można zrobić - jak chcesz to napisz na mudzie do mnie i w przyszłym tygodniu zaprowadzę Cię do harpii.

Ja też nigdy mappera nie używałem, ale jest bardzo ciężko bez niego.
Kiedyś też trafiałem wszędzie idąc z palca, ale siedziałem po kilka kilkanaście godzin dziennie to pamiętałem.
Ale nie załamuj mnie, że do tego kowala w lesie też chodzisz z palca i sobie trafiasz bez błądzenia.
Setki identycznych lokacji lasu czy gór do tego niewidzenie wyjść po zmroku a często dużo wcześniej u niektórych ras.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lokkak
Temat postu:   PostWysłany: 09 Paź, 2009 - 13:38
Mądrala


Dołączył: 25 Kwi, 2004
Posty: 207
Skąd: Edoral
Kungar napisał:
Ja też nigdy mappera nie używałem, ale jest bardzo ciężko bez niego.
Kiedyś też trafiałem wszędzie idąc z palca, ale siedziałem po kilka kilkanaście godzin dziennie to pamiętałem.
Ale nie załamuj mnie, że do tego kowala w lesie też chodzisz z palca i sobie trafiasz bez błądzenia.
Setki identycznych lokacji lasu czy gór do tego niewidzenie wyjść po zmroku a często dużo wcześniej u niektórych ras.


Do dwóch bez problemów - do ogra nie za często chodziłem i musiałbym użyć mapki (narysowanej na papierze). Akurat w okolicach polelfa często chodzę. W okolicach krasnoluda trochę chodziłem kiedyś i jest w miejscu bardzo prostym do znalezienia.

_________________
Pozdrawiam,
Lokkak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
PNphpBB2 © 2003-2006