Warlock - Oficjalna Strona

Bank Pomysłow - Custom Made Weaponry

Apophis - 03 Lip, 2005 - 15:07
Temat postu: Custom Made Weaponry
Zaczne od cytatu.

"Nie pytajcie czy moze to zostac zakodowane, czy bedzie, ale ocencie czy jest warte obmyslenia."


Oto zamysl jaki chce wam przedstawic. Mozliwosc wykucia unikalnych egzemplarzy oreza kazdego rodzaju, napisanego specjalnie dla nas i specjalnie przez nas. Zatem, jak wykuc swoj wymarzony topor, miecz, wlocznie, szable ? Tak oto wyobrazam sobie mechanizm powstawania custom_made broni.

Na mudzie beda rozsiani kowale, specjalisci w konkretnych rodzajach broni. Ich lokalizacja bedzie odkrywana po wykonaniu specjalnego questa, ktory defakto bedzie mial pewne wymagania zeby moc go rozpoczac. U takiego Legendarnego Kowala, bedziemy mogli wykuc interesujacy nas unikalny orez. Nalezy zlozyc zamowienie, w postaci pelnego opisu broni, ktory zostanie zweryfikowany przez Wizow. Zatwierdzony opis zostaje przyjety jako zamowienie. Aby kowal rozpoczal prace nalezy wykonac questa w formie gromadzenia wymaganych do jego wykonania materialow i zaplaty za prace. Trzeba rowniez spelniac kryteria jakimi jest przekroczenie pewnego progu wieku postaci oraz sredniej jej cech. Kowal nie wykuje specjalnie broni dla byle kogo, zainteresuje sie jednak jej wykonaniem dla juz oslawionych wojownikow. Oczywiscie standardowo taka bron bedzie miala specjalne emoty, eventy. Domyslnie po wykuciu bron posiadac bedzie staty, PEN i HIT, na poziomie przecietnego niemagicznego oreza, ogolnie dostepnego. Bedzie po prostu slaba. Bedzie jednak rowniez wolno sie tepic. Naostrzy ja kazdy zwyczajny kowal, jednak gdy peknie, albo gdy bedziemy chcieli ja przekuc, gdy jej jakosc spadnie zbyt bardzo, naprawi ja jedynie kowal, ktory ja wykonal. Oczywiscie okupione to bedzie odpowiednim questem. Ale, po co nam bron, ktora jest bardzo przecietna, niemagiczna, moze tepi sie wolno i ma emoty, specjalny, napisany przez nas samych opis, eventy i w ogole jest w rewelacyjnym klimacie pasujaca do naszej postaci, ale zle sie nia walczy ? Otoz wraz z kazdym ciosem celnym, zadanym we wrogow odpowiednio niewiele od nas mniejszych (czyt. nie kroliki) bedzie rosl Poziom Przyzwyczajenia, dalej zwanym PP. Wraz z PP bedziemy lepiej walczyc tym konkretnym orezem. Jednak naprawde duzo czasu nalezy poswiecic aby osiagnac mistrzostwo i miec warty legend np. miecz. Rowniez gdy ktos odbierze nam nasza custom_made bron, jakkolwiek ja stracimy, badz bedziemy walczyc innym mieczem zbyt dlugo, to PP bedzie spadac. PP posiadac bedzie pewne progi, wraz z osiagnieciem ktorych podnosic sie bedzie HIT broni. Oczywiscie bedzie gorna granica, ktora jednak przekroczy 'przecietnosc' broni ogolnodostepnych. Docelowo customowa bron bedzie potezniejsza od zwyczajnych, lecz kosztem zapewne rocznego wysilku. PEN broni bedzie mozna podnosic poprzez Upgrade'y wykonywane przez kowala, ktory ja wykul. Kolejne Upgrade'y mozliwe beda wraz z kolejnymi awansami w HITcie broni. Oczywiscie wymagane bedzie wykonanie odpowiednich questow. Coraz trudniejszych, wraz z wyzszymi poziomami statow broni. Rowniez, wraz z PP, mozliwe bedzie dodanie wlasnych calkowicie unikalnych emotow, wszystko bedzie zalezalo od naszej umiejetnosci tkania zdan ze slow i przychylnosci Wizow zajmujacych sie sprawdzaniem ich poprawnosci politycznej i stylistycznej czy jakiejkolwiek. Emoty, eventy, byc moze specjalnie opisy ciosow, parowania. Rosnie PP, bedziemy mieli mozliwosc poszerzenia customizacji naszej broni. Gdy osiagniemy juz kilka awansow w HITcie i PENie, oraz spelnimy kolejne wymagania w formie wieku i sredniej postaci bedzie nam dana, po wykonaniu kolejnego dziwnego, zlozonego, wymagajacego nakladu druzynowego questa, mozliwosc dodania Runu do naszej broni. Ow Run natchnie ja magiczna moca. Bedziemy mogli miec magiczna bron, o wyjatkowych opisach, ktora bedzie nam wiecznie sluzyc jesli bedziemy o nia dbali, jesli jej nie stracimy. Mozliwa sie stanie dalsza customizacja, dodawanie innych ciekawostek nie bedzie stanowic trudnosci. Wszystko wedle naszego zamyslu.
Podsumowujac. Na mysli mam mozliwosc wykonania broni o specjalnych opisach, ktora, wraz z uplywem czasu i setkami godzin przyzwyczajania sie do walki tym konkretnym narzedziem, stanie sie grozna bronia, zdolna konkurowac z istniejacymi najlepszymi egzemplarzami broni. Bedzie wiec bronia, ktora bedzie nam sluzyc zawsze i wszedzie. Dzieki mozliwosci stworzenia konkretnych opisow zdolamy dopasowac bron do naszych wlasnych postaci. Stanie sie ona ich czescia. Bedzie wpleciona w charakter, historie, przyszle czyny naszych bohaterow. Nasze miecze beda mialy wlasne imiona. Nasi wrogowie beda sie ich bali, bardowie beda ukladali o nich piesni. A gdy nasza wedrowka dobiegnie konca spoczna ich klingi w usypanych nad nami kurhanach, stojac na pieczy naszego spokojnego snu i niesmiertelnej pamieci o legendach i mitach, ktore powstaly z naszych czynow. Zapraszam do wygloszenia wlasnych opinii i podjecia dyskusji. Zatem, ktoz nie chce miecz miecza pod kolor butow ? ;P
Oster_Limofies - 03 Lip, 2005 - 16:49
Temat postu: Custom Made Weaponry
Pomysł ciekawy, widzę jednak kilka podstawowych ale:




Drake - 04 Lip, 2005 - 11:08
Temat postu:
To ma sens, ale...
Zawsze sa jakie ale.
Po pierwsze, mechanizm ktory opisales swietnie pasuje, ale nie do muda, tylko do gry single player, albo do papierowego erpega.
Dlaczego?
Coz, mud rzadzi sie pewnymi prawami, i sa pewne wytyczne ktorych przekraczac nie nalezy. Taka wytyczna jest miedzy innymi balans statow oraz czas sluzenia danego rodzaju ekwipunku.
Dlaczego uwazam, ze pomysl nie pasuje do muda?
Ano pomyslmy.
Ktoz uzyskuje najwieksze korzysci z czegos takiego?
1. Trzeba expic. Nie kazdy chce expic, zeby miec unikalny orez. Nie kazdy "moze" expic. Tu dochodzimy do drugiej kwestii:
2. Umiejetnosci. Na tym mudzie nie ma oceny przeciwnika, takiej jak na A., ktora bierze pod uwage umiejetnosci, tutaj brane sa jedynie staty, wiec postac posiadajaca umy bojowe (na poziomie gildii rasowej, jak z Arshen to juz calkiem) bedzie skuteczniejsza w opisanym przez ciebie procesie od postaci posiadajacej umy GP.
3. Czas. Czas na mudzie, jest rzecza bardzo wzgledna. Duzo bardziej zblizona do realiow, niz np. czas w single player, albo w papierowym mudzie. Nie kazdy ma czas i checi zabijania setek tysiecy przeciwnikow, zeby ktos laskawie zakodowal ich bron. Druga sprawa to ta o ktorej wspomnial Oster. Nie kazdy wiz bedzie mial czas nad tym sleczec, nie kazdy gracz bedzie mial czas na to czekac.
4. Motywacja. Tworzenie muda opiera sie na jednej prostej zasadzie. To jest MULTI user dungeon. Chcesz miec bronie dostepne "tylko" dla siebie. Expowiska "tylko" dla siebie. Sprzet "tylko" dla siebie. I inne rzeczy "tylko" dla siebie. Graj w single, programuj sobie single. Gadaj z Mistrzem Gry w papierowym RPG. Tutaj jesli cos tworzysz powinno byc dostepne dla innych. Niedostepnosc dla innych powoduje, ze mud sie tak naprawde nie rozwija, zwieksza sie wylacznie twoja krotkookresowa satysfakcja, nie zas dlugofalowy plan rozwoju muda. Inni gracze sie frustruja, bo ktos "ma" cos czego oni nie maja i nie maja najmniejszej mozliwosci zdobycia czegos takiego. Byc moze napisalem niezrozumiale, bo wszak ty zakladasz dostepnosc tego dla wszystkich, czy aby na pewno?
5. Target. Czyli kto moglby sobie pozwolic na cos takiego? Postac nie bojaca sie, ze padnie na lagu, czy zabita przez innych (podobno tutaj nie da sie PK, jak sie umie uciekac), postac ktora duzo expi, postac ktora ma ku temu narzedzia (umy, expowiska, sprzet - pelna customizacja, nikt tam nie wejdzie, nikt tego nie zdobedzie - bo jest blokada, to ma sens ale w ograniczonym stopniu, niestety wiz ktory to kodowal, ma problemy z pojeciem "umiar").
Wiesz o kim mowa? O tobie i tobie podobnych.
Moze bede wredny, moze bede chamski, moze bede szyderczy, mozesz mnie za to nie lubic. Dla mnie to pomysl z gatunku: "Zakodujcie mi fajny bajer, bo mi sie nudzi i jestem za malo przepakowany."
ToRtuR - 04 Lip, 2005 - 11:16
Temat postu:
Drake napisał:

4. Motywacja. Tworzenie muda opiera sie na jednej prostej zasadzie. To jest MULTI user dungeon. Chcesz miec bronie dostepne "tylko" dla siebie. Expowiska "tylko" dla siebie. Sprzet "tylko" dla siebie. I inne rzeczy "tylko" dla siebie. Graj w single, programuj sobie single. Gadaj z Mistrzem Gry w papierowym RPG. Tutaj jesli cos tworzysz powinno byc dostepne dla innych. Niedostepnosc dla innych powoduje, ze mud sie tak naprawde nie rozwija, zwieksza sie wylacznie twoja krotkookresowa satysfakcja, nie zas dlugofalowy plan rozwoju muda. Inni gracze sie frustruja, bo ktos "ma" cos czego oni nie maja i nie maja najmniejszej mozliwosci zdobycia czegos takiego. Byc moze napisalem niezrozumiale, bo wszak ty zakladasz dostepnosc tego dla wszystkich, czy aby na pewno?


Racja.

A Apophis to zautomatyzowany przekręciarz. Nic mu nie dawać, wszystko zabrać. Ruchać w dupem elytem! Drake w Orchii i Apophis w Arshen niszczą przyjemność gry innym, ktorzy nie mają ziomali na górze! KILL!
Drannor - 06 Lip, 2005 - 07:25
Temat postu:
Drake napisał:
expowiska, sprzet - pelna customizacja, nikt tam nie wejdzie, nikt tego nie zdobedzie - bo jest blokada, to ma sens ale w ograniczonym stopniu, niestety wiz ktory to kodowal, ma problemy z pojeciem "umiar").


Gdzie to? Gdzie? Sam bym poszedl poexpic w takim miejscu...
Apophis - 07 Lip, 2005 - 06:36
Temat postu:
Wlasciwie musze przyznac racje. Myslalem, ze to mogloby wniesc troche grywalnosci na muda, ale jednak podswiadomie chcialem kolejny bajer, bo faktycznie czuje, ze moja postac jest zbyt malo przepakowana, wciaz niektorych NPC nie koncze w Pelni.
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
PNphpBB2 © 2003-2006