Warlock - Oficjalna Strona

Archiwum - Walka

Ilear - 05 Gru, 2003 - 13:25
Temat postu: Walka
Napisalem to kiedys...chcialbym wiedziec jak na to reflektujecie:
Wiec tak. Opisy walki to ja w jeden dzien walne, bo to nie problem. Tylko non stop mam dylemat jak rozwiazac to mechanicznie. Bo w sumie mam ogolnie pewien pomysl ktory juz prawie ukonczylem ( znaczy tak nauka umiejetnosci dzieli sie na trening podstawowy - do polowy mniej wiecej umiejetnosci i treningi w bieglosciach, ktore poszerzaja juz nie np. Miecze ale typy broni - miecze dwureczne, jednosieczne, szablopodobne itp. - oraz generalnie wywalone zostaja umiejetnosci parowania u unikow, w zamian za podzial samej umiejetnosci MIECZE na 4 podklasy....CZYLI JAK WIDZICIE ZAGMATWANE, LOGICZNE ALE TRUDNE DO ZAKUMANIA I ZMIANY PEWNIE W KODZIE). Sama zmiana opisow walki nic nie da, bo dalej system bedzie ten sam. Ja generalnie preferowal bym styl - duzo unikow, parowan , a kazdy cios moze byc tym smiertelnym (wiekszy realizm) jednakze jest to mud i nalezy z niego czerpac przyjemnosci. Walne wam tylko przedsmak tego com se tam obmyslil:


Wiec tak. Walka mieczem skladac się będzie z treningu ogolnego i treningu szczegolowego.
Trening ogolny tyczy się trenowania walka kazdego rodzaju broni bialej, od szabelek, po rapiery , miecze jednoreczne, czy flambergi i claymory.
I tak, trenujac u mistrzow miecza owa umiejetnosc, pierw przechodzic będziemy szkolenie ogolne, majace na celu nauczyc nas sposobu ogolnego walki takowym orezem. Ataki podstawowe, które zastosowanie będą mialy w kazdym rodzaju miecza, obrony oraz podstawowe techniki parowania czy piruetow – tego to się będzie tyczyc. Co do unikow jako takich , które traktuje umiejetnosc odpowiednia, to trzeba przyjac iż sa to uniki calkowicie rozne od tych z walki mieczami. Przede wszystkim sa to uniki oparte na pewnych schematycznych dzialaniach , które one wczesniej wyprzedzaja, i dlatego udaje nam się uniknac ciosu. Uniki natomiast opisane w sposobie walki mieczem, będą zawsze polaczone ,lub przylaczone do wiekszej ilosci ciosow, jakiejs serii, bądź prostego kontrataku „ unik i na odlew”.

Trening ogolny:

Jest to poczatek, samo centrum i jadro sposobu walki. To tutaj gracz ustali na samym poczatku jaki sposób walki chce preferowac i jakiego sposobu walki chce się uczyc. Trening ogolny może maksymalnie osiagnac poziom 5 umiejetnosci. By kszalcic się wyzej należy już przechodzic treningi szczegolowe.

Każdy trening trwa tutaj 30-60 sek. Gracz wpisujac komende : „trenuj miecze” dostaje komunikat : „Na co glownie chcesz polozyc nacisk podczas tego treningu?” i odpowiednio w nawiasie opcje do wybrania („atak, obrona, kontrataki, sekwencje”). Nastepnie gracz wybiera opcje treningu i trenuje:
Mistrz Auric podchodzi do ciebie i klania się. Powolnym ruchem wyciaga zza plecow drewniana kopie jego wlasnego jednorecznego miecza, i staje w pozycji gotowosci.
Zaczyna się trening...

Te opisy wyskakuja co 20% calego czasu treningu (czyli będzie ich 5)
1. Mozolnie brniesz przez kolejne etapy szkolenia.
2. Czujesz zmeczenie, zaczynajace ogarniac twoje miesnie.
3. Powoli zaczynasz dostrzegac ogolny zarys i cel tej lekcji...
4. Siniaki i obolaly nadgarstek przypominajac ci, o prawdziwosci tego co się teraz dzieje.
5. Nareszcie, ostatni cios i odskok...
Mistrz Auric usmiecha się lekko do ciebie.
„Gratulacje Ilearze, przeszles pomyslnie przez ten etap szkolenia...tylko nie zapominaj co jakis czas samemu pomachac mieczykiem, cobys nie zapomnial mych nauk...wpadnij jeszcze do mnie kiedys.

Gdy okaze się ze trener już wiecej cie nie nauczy, to po treningu mowi:
Mistrz Auric usmiecha się szeroko.
„ No Ilearze, zaprawde naleza ci się iscie szczere gratulacje. To była moja ostatnia nauka jakiej ci udzielilem, teraz wiesz tyle co ja na ten temat, i by dalej ciagnac szkolenie musisz znalesc prawdziwego specjaliste w tej dziedzinie. Bywaj zdrow, i nie zapomnij odwiedzic czasami starego Mistrza.

Gdy kiedystam znow zachcesz trenowac u tego samego kolesia:

Mistrz Auric usmiecha się niepewnie.
„Ilearze, milo cie znow widziec. Niestety od czasu naszego ostatniego spotkania nie udalem się w droge, by swe umiejetnosci polepszyc...wisz jak tu jest, czasu malo, uczniow duzo...roboty co nie miara. Wybacz proszę, ale nie naucze cie niczego nowego.”
Mistrz Auric usmiecha się smutno, po czym sciska cie przyjacielsko i zegna.

Gracz za kazdym razem, gdy będzie zwiekszal swoja umiejetnosc walki mieczem, wybiera jeden z rodzajow lekcji:

ATAK – czyli zadawanie ciosow, sposoby atakow i sposoby uderzen mieczem. Od tego zalezy jakosc obrazen zadawanych przez gracza, jak i szybkosc ich wyprowadzania.
OBRONA – czyli zaznajomienie się z technikami obronnymi, parowanie i odpowiednie zbijanie broni przeciwnika by zaraz potem można było wyprowadzic swój wlasny cios
KONTRATAKI – Wiadome, jest to technika szybkiego uniku bądź bloku z jednoczesnym wlasnym atakiem, jest to bardzo trudne i wymaga osobnego szkolenia
SEKWENCJE – Czyli nie jeden, lecz dwa lub wiecej atakow w odpowiedniej kolejnosci i w odpowiednim czasie, charakteryzujace się tym, iż na ogol sa tak przemyslane by to ostatni cios doszedl do celu w bardzo wrazliwym miejscu.

Odpowiednik statystyczny tego podzialu prezentuje się nastepujaco:
Każdy trening mieczy, to zyskanie 3% do kazdego z czterech rodzajow technik, +1% dodatkowo do rozdzielenia (tu wlasnie gracz decyduje w co pakuje). Tak naprawde gracz widzi tylko umiejetnosc MIECZE, a te cztery techniki nie sa dla niego widoczne, lecz sa gdzies zapisane i kod z niego kozysta...Każdy trening o którym mowa dodaje: polowe 3% do wszystkich czterech podzialek , oraz 1% do wybranej przez nas techniki i tak: trenujac od samego poczatku ( czyli od 0%) miecze, i przez 4 kolejne treningi wybierajac ATAK otrzymujemy:
ATAK - 16%
OBRONA - 12%
KONTRATAKI - 12%
SEKWENCJE - 12%
I tak po 15 treningach (maksymalny poziom umiejetnosci bez specjalizacji) mamy:
ATAK - 60%
OBRONA - 45%
KONTR. - 45%
SEKWEN. - 45%
I teraz dochodzi już specjalizacja, dalszy rozwoj u tego trenera nie jest możliwy.
To pozwala na zroznicowanie technik walki roznych graczy. To daje ten wlasnie „Wplyw niezaleznych czynnikow na walke” i tak gracz majac niby miecze na 100% czyli supermistrzowsko czy jakos tak, nigdy nie będzie miał tak naprawde 100% we wszystkich 4 technikach, co najwyzej w jednej i będzie w niej naprawde mistrzem. Jeśli przez caly czas gracz rozkladal by rownomiernie swoje treningi wygladalo by to nastepujaco:

ATAK - 81%
OBRONA - 81%
KONTR. - 81%
SEKWEN. - 81%

I zostaje jeden punkt, już zalezny od gracza (no liczba 25 nie dzieli się przez 4 bez reszty:P)
Tutaj jeszcze jedna propozycja, gdyz zapewne wiekszosc graczy, ladowala by wszystko w atak, albo sekwencje...to można by zrobic specjalny bonus...tzn. Jeśli gracz rownomiernie rozlozyl by 2% punktow, na wszystkie cztery cechy ( czyli 8 treningow przeznaczyl rownomiernie na każda technike) to dostawal by bonus za zgranie wszystkich technik +1% do kazdej techniki. Dlaczego? Wytlumaczenie proste, gracz trenujac walke mieczem i skupiajac się na wsyzstkich technikach rownomiernie, ma lepsze wyczucie ogolu walki, niż ten który skupia się glownie na ataku. I brnac dalej ta mysla , gracz który każdy swój trening poswiecil by atakowi np. By na koniec treningow mieć RZECZYWISTE 100% w ataku, za kazde 8 treningow poswieconych atakowi tracil by 1% z pozostalych trzech technik (zaniedbanie, i przestawienie się wylacznie na styl ofensywny zmniejsza uzywalnosc innych technik) . Wiec taki gracz, który poswiecil by np. wszystkie treningi na atak mialby statystyki:
ATAK - 100%
OBRONA - 72%
KONTR. - 72%
SEKWEN. - 72%
Jak to się mówi: „ALBO RYBKI ALBO AKWARIUM” J

Ok. ale co to wszystko daje....no to już wsio zalezy. Teraz należy podzielic zyski z danej techniki odpowiednio rowno. Proponuje tak:
ATAK – Kazde 4% punktow ataku daje 5% wiecej obrazen zadawanych, oraz bonifikate do trafienia 2%(dziele to po 4% żeby było 25 stopni tej bonifikaty)
OBRONA – Kazde 4% punktow obrony daje 5% wiecej szans na udane sparowanie bądź unik, i dodatkowo, jeśli uda się ten unik bądź parowanie, automatycznie wtedy dostajemy +3% wiecej szans na trafienie (uczymy się bowiem tak parowac i unikac by wyjsc od razu do pozycji ataku)
KONTR. – Kazde 4% daje 2% wiecej szans na udany unik , po którym nastepuje cios z 7% wieksza szansa na trafienie atakiem i 2% wiekszymi obrazeniami.
SEKWENCJA – kazde 4% daje 1% wiecej szans na sekwencyjne uderzenie, które ma szanse trafienia 50%+1.5%(za kazde 4% techniki) i zadaje obrazenia o 2% wieksze (na kazde 4% tej techniki)
Ugh zagmatwalem troche, ale chcialem to wsio procentowo przedstawic, bo nie znam się na kodzie i nie wiem jak to wsio się oblicza. Oczywiście należy to odpowiednio dopasowac do kodu i poustawiac w miare tak by było wsiego po rowno. Oczywiście gracze będą musieli troche przemyslec cala sprawe, gdyz specjalizujac się w takim mieczu dwurecznym i ustawiajac się glownie na kontrataki cala sytuacja mija się z celem, bo bonusy za trafienie powinny roznowazyc się z minusami za ciezar broni i wielkosc, co doprowadza do tego, ze majac nawet na 100% kontrataki, to gracz tak naprawde będzie walczyl na 75% swego potencjalu przez to ze walczy mieczem 2 recznym nastawionym bardziej na zadawanie wiekszych obrazen. Chodzi o to by:
ATAK – glownie bronie 2 reczne, albo tez jednoreczne
OBRONA – glownie lekkie bronie,
KONTR – kazda bron, chodz nie ma sensu to z tymi ciezszymi, gdzyz kontratak bazuje na szybkosci a ciezar broni blokuje cost takiego.
SEKWENCJE – dowolna bron, obrazenia z sekwencji sa wysokie, ale meczy ona duzo szybciej (pare razy wymachujesz mieczem zanim trafisz ), za to daje wieksze szanse na trafienie.


To zarys walki podstawowego treningu , dostepnego dla wszystkich u trenerow.

Potem przychodza treningi specjalizacyjne:
Miecze dwureczne
Miecze dwusieczne (miecze zwykle, i te lepsze)
Miecze jednosieczne (szable, scimitary itp.)
Rapiery (calkowicie odrebna technika walki o tym potem)

Specjalizacje przechodzic można do przed ostatniego poziomu. Aby mieć walke mieczami na mistrzowsko, trzeba już nauczyc się konkretnego sposobu walki konkretnym orezem np. Flambergiem, Claymorem, Szabla, Rapierem, Scimitarem, Dlugim mieczem, Ktorkim mieczem, jednym slowem trzeba by wprowadzic podzial na rodzaje mieczy:
Miecze dwureczne
Miecze poltorareczne
Miecze dwusieczne dlugie/krotkie
Miecze jednosieczne dlugie/krotkie
Szablopochodne ( scimitary, falchiony tasaki, saify itp.)
Rapiery

I te ostatnia specjalizacja pozawala osiagnac przedostatni i ostatni poziom umiejetnosci MIECZE.

Jak to polaczyc z parowaniem i unikami???? Proste, wycofac umiejetnosci parowania i uniku, które dla mnie sa bez sensu. Tutaj zawierac się będzie wszystko w jednej umiejetnosci i 4 technikach walki. Taka obrona berdzie odpowiadac za parowanie i uniki jednoczesnie, raz to raz to na przemian, to już od opisow będzie zalezez (tez będą uwarunkowane) . Ewentualnie zamiast unikow można wprowadzic umiejetnosc AKROBATYKI ale o tym kiedy indziej. W sumioe to to co spisalem i te 4 techniki mogly by się odnosic także do walki toporami, broniami obuchowymi i drzewcowymi (czyli 4 szkoly walki )

Wymyslane w locie, wiec moze miec pare niedociagniec. Chce wiedziec jak wam sie podstawy podobaja, bo nastepne co jest po tym to juz treningi szczegolowe ktore latwo juz napisac.

Pozdrowienia
Ilear
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
PNphpBB2 © 2003-2006